اخبار قالیشویی اخبار قالیشویی .

اخبار قالیشویی

میدان‌داری قالی‌های استان هنرپرور اصفهان در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف

میدان‌داری قالی‌های استان هنرپرور اصفهان در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف
بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف در روزهای ۵ تا ۱۰ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه اصفهان باحضور حداکثری فعالین اصفهانی این هنر-صنعت برگزار می‌گردد.
در نمایشگاه امسال ۱۲۰ مشارکت کننده شاغل در زمینه های تولید، فروش، صادرات و خدمات مرتبط با انواع فرش دستباف و نیز انجمن‌ها، اتحادیه ها، تشکل ها و مراکز علمی و آموزشی مرتبط با این صنایع دستی محبوب و کاربردی طی شش روز برگزاری حضور دارند.

در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان سال جاری مشارکت کنندگانی از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، گلستان، مرکزی، زنجان، قم، تهران، کردستان و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.


مقالات دیگر: 


قالیشویی در جشنواره


فروش سم حشرات
این نمایشگاه در فضایی بیش از  ۶ هزار متر مربع فضای مفید نمایشگاهی برگزار خواهد شد و در مقایسه با سال گذشته از نظر متراژ تغییرات چندانی نداشته،  اما در مقایسه با سال گذشته غرفه‌های واگذار شده از نظر کیفیت و میزبانی از مشارکت کنندگان بزرگتری میزبانی می‌کند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حاشیه این رویداد تخصصی برگزاری جلسه کارگروه صادرات را خواهیم داشت، همچنین در این دوره برنامه های جانبی متعدد شامل کارگاه های آموزشی، ارتباط دانشگاه و بازار و مدل های کسب و کار در حوزه تجارت فرش دستباف برگزار خواهد شد تا امکان معرفی بهتر این هنر صنعت در میان مخاطبان این رویداد نمایشگاهی و شهروندان علاقمند کشورمان به این هنر فاخر فراهم شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان از تاریخ ۵ تا ۱۰ بهمن‌ماه در ساعات بازدید ۱۴ تا ۲۱ میزبان متخصصان، کارشناسان، عموم شهروندان، بازرگانها، صاحبان مشاغل و دوستداران این هنر با اهمیت خواهد بود. همچنین در راستای رفاه حال شهروندان و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز جمعه ۷ بهمن‌ماه بازدید ویژه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن دشت، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برپا می‌باشد.


منبع: https://www.gostaresh.news/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۶:۳۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

حضور فرش دستباف قم در نمایشگاه گردشگری تهران

 به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ در حاشیه نشست مشترک با احمد رجبیان نایب رئیس اتحادیه فرش دستباف استان قم که با هدف هماهنگی حضور فرش دستباف قم در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری بهمن ماه تهران در اداره‌کل میراث‌فرهگی استان برگزار شد، با اشاره به ارزش بسیار فرش دستباف قم و جایگاه آن در سطح جهانی گفت: حضور فرش دستباف قم در نمایشگاه تهران نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های این استان خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید :قالیشویی در جشنواره


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: فرش دستباف قم ریشه در فرهنگ غنی این خطه دارد و تار و پود آن با زحمت دستان پر مهر هنرمندان این مرز و بوم به ویژه هنرمندان قمی شکل میگیرد که معرفی این هنر، فرصت بسیار مناسبی است تا ظرفیت استان در این عرصه همچون عرصه‌های دیگر شناخته شود تا علاقمندان بتوانند استان قم را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید :فروش سم حشرات


ارجمندی خاطرنشان کرد: امسال حضور استان قم در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران به گونه‌ای متفاوت خواهد بود و با رویکردی جدید و محتوا محور به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جذب سرمایع‌گذاری خواهد پرداخت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۱۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

به نام ایران، به کام کپی‌کاران

ایسنا - عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با بیان اینکه کپی طرح فرش‌های ایرانی بعضا به طور وسیع در هند و افغانستان اتفاق افتاده، گفت: فرش ایران اعتبار و سابقه متفاوتی دارد و هرچه ما غفلت می‌کنیم و با سیاست‌های غلط خودمان را تضعیف می‌کنیم، دیگران از این پیشینه استفاده می‌کنند.

مرتضی میری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حتی در مقطعی در هند به فرش بختیاری، عنوان فرش بختیاری هندی داده بودند، تصریح کرد: از ظرفیت‌های فرش دستباف ایران به خوبی استفاده نشده و بنابراین دیگران از آن استفاده می‌کنند.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در حال حاضر هم ماجرای کپی طرح‌ فرش‌های ایرانی در جریان است، چراکه گنجینه غنی در فرش ایرانی است. البته برخی هم تغییراتی در این طرح‌ها اعمال می‌کنند و دارند ذائقه بین‌المللی را به سمت خودشان برمی‌گرداند. بنابراین یک جریان دنباله‌دار وجود دارد.

میری در پاسخ به اینکه چه راه‌حلی برای حل این مشکل وجود دارد، اظهار کرد: قدم‌هایی برای حل این مشکل برداشته شد تا از کنوانسیون‌های بین‌المللی در موضوع مالکیت‌های معنوی استفاده کنیم. برخی از مناطق فرش‌بافی ایرانی هم ثبت جهانی شده است. اما هیچ وقت مشخص نشد چگونه باید از این امتیاز و ثبت جهانی استفاده کنیم. دولت تاکنون درباره سازوکارهای استفاده از این ثبت جهانی اطلاع رسانی نکرده است.

بهترین قیمت شستشوی فرش تهران

وی با بیان اینکه فضا به لحاظ حقوق بین‌الملل برای پیگیری این موضوع فراهم است، تصریح کرد: اما این پیگیری گران قیمت است و باید راه‌های اجرایی به طور مشخص در حوزه فرش دستباف بررسی شود، اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.

سمپاشی ساس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۴۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

سهم ناچیز ایران از صادرات "فرش دستباف" علی‌رغم جایگاه برتر تولید آن در جهان

تسنیم - فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر ۸۰ درصد از حجم صادرات فرش جهانی به ایران تعلق داشت، گفت: با نهایت تأسف باید بگوییم هم‌اکنون مجموع ارزش ریالی صادرات فرش ایرانی کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر بادام برجاه در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در حالی که کشورمان از نظر صادرات فرش دستباف به‌عنوان یکی از مهمترین آثار حوزه صنایع دستی دارای جایگاهی بی‌نظیر در سطح جهان است، موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی را همچنان دارای مشکل دانست و خواستار توجه جدی و بیشتر به حوزه صنایع دستی با هدف رفع مشکلات و توسعه این حوزه به جهت دستیابی و نیل به قله‌های بالاتر شد.

این فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف با بیان اینکه ایران همواره یکی از مهمترین و بزرگترین صادرکنندگان صنایع دستی به‌ویژه فرش دستباف در سطح جهان بود، گفت: بر همین اساس کشورمان رتبه اول و نخست صادرکنندگان فرش دستباف را در جهان منحصراً در اختیار داشت.

وی با اشاره به این مطلب که بر اساس آمارهای رسمی و مستند ارزش صادرات صنایع دستی ایران در دهه هفتاد بالغ بر 2.2 میلیارد دلار بود است، بیان کرد: با توجه به این عدد در حقیقت ایران حائز رتبه اول در این زمینه در سطح جهان بوده است و 80 درصد از حجم صادرات فرش جهانی به ایران تعلق داشته، اما بانهایت تأسف باید بگوییم هم‌اکنون مجموع ارزش ریالی صادرات فرش ایرانی کمتر از 100 میلیون دلار است.

بادام برجاه ادامه داد: البته ذکر این نکته و توجه به آن نیز ضرورت دارد که حوزه صنایع دستی روند نسبتاً صعودی و رو به رشدی داشته است، به گونه‌ای که ارزش ریالی صادرات صنایع دستی در سال قبل چیزی در حدود 300 میلیون دلار بوده است.

بیمه هنرمندان صنایع دستی هنوز مشکل دارد

این فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف با تأکید بر ضرورت مهیا کردن شرایط و تمهیدات لازم به جهت امکان تحصیل و استخراج آماری دقیق و شفاف به عنوان یک زیرساخت بسیار حائز اهمیت، تصریح کرد: متأسفانه در سایه نبود آماری مستند و قابل اتکا ما همچنان آمار صحیحی از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع دستی نداشته و نمی‌دانیم چه تعداد فروشنده و یا حتی علاقه‌مند به حوزه صنایع دستی کشورمان داریم.

وی همچنین با اشاره به تداوم مشکل عدم امکان بیمه هنرمندان صنایع دستی که عمدتاً ناشی از فقدان آمار دقیق و مستند در این حوزه است، اظهار کرد: در این زمینه متأسفانه کماکان شبکه حمایتی دچار معضلات و مشکلات جدی است.

بادام فرجاه همچنین یکی دیگر از اقدامات ضروری در حوزه صنایع دستی را لزوم توسعه و تأسیس اندیشکده‌ها و مؤسسات پژوهشی برای انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه صنایع دستی دانست و عنوان کرد: افزون بر این موضوع باید با در نظر گرفتن مشوق‌های حمایتی لازم نظیر تخصیص تسهیلات علاوه بر حمایت فکری به شکلی پویا و عملی از عناصر و مجموعه‌های خصوصی شتاب دهنده حوزه صنایع دستی نظیر استارت‌آپ‌ها به شکلی جدی و عملی از طریق راه اندازی مراکز تخصصی حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین قالیشویی تهر ان از نظر مردم

وی با بیان اینکه یقیناً برای معرفی آثار هنرمندان شاغل در حوزه صنایع دستی کشورمان و بازاریابی و جذب خریداران نیازمند برنامه‌ریزی‌ بیشتری هستیم، افزود: در نظر گرفتن و راه‌اندازی مؤسسات تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه با هدف تولید محتوای بصری قاعدتاً بسیار راهگشاست؛ اما همچنان در این مسیر با موانع و مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم.

این فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف همچنین توضیح داد: از آنجایی که شاکله عمومی اقتصاد ایران به صورت دولت محور بنا نهاده شده است، باید الزاماً در وهله اول اقتصاد را به حالت خصوصی تبدیل کنیم تا بتواند بر اساس آن رشد و نمو کرده و به حرکت درآید.

بادام فرجاه در انتها با تأکید براینکه بدون تردید برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها به رونق هرچه بیشتر این صنعت کمک بسیار شایانی کرده و تأثیر بسزایی نیز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و خانه‌های فرهنگ مجازی در اقصی نقاط دنیا نیز به شدت می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود و علاوه بر آن جشنواره‌های حضوری نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد که باید در هرگونه برنامه‌ریزی‌های کلان و بالادستی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : سمپاشی هتل

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۲:۲۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

بافت ۵۱ تخته فرش به دستان مددجویان کمیته امداد سلماس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، مددجویان کمیته امداد سلماس از ابتدای سال تاکنون ۵۱ تخته انواع فرش را بافته بافت 51 تخته فرش به دستان مددجویان کمیته امداد سلماسو به بازار عرضه کرده اند.

خضرلو رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس گفت: این 51 تخته فرش در قالب ۱۰۴ طرح مددجویی این نهاد تولید شده است.

او ارزش ریالی این فرش ها را ۲۸ میلیارد و ۷۱۵ میلون ریال عنوان کرد.

بیشتر بخوانید : قالیشویی فلکه چهارم تهرانپارس

گراوند رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس پیش از این گفته بود: سلماس با تولید انواع فرش دستباف می تواند در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی کشور ثبت شود.

بیشتر بخوانید : سمپاشی منزل برای ساس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۰:۲۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

کارگروه فرش دستباف استان خراسان در تربت حیدریه تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، دکتر محسن زنگنه در جلسه کارگروه فرش استان که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران و جمع کثیری از مدیران استان و تعاونی‌های فعال در حوزه ابریشم کشی و فرش دستباف تشکیل شد، ضمن تشریح وضعیت فعلی هنر - صنعت فرش در تربت حیدریه، رفع مشکلات ارزی خرید مواد اولیه، تخصیص تسهیلات کم بهره، بیمه شاغلان در زمینه ابریشم کشی، برگزاری نمایشگاه دائمی فرش تربت حیدریه را از مهم ترین نیازهای صنعت فرش شهرستان دانست.

فرحناز رافع روز پنجشنبه در ادامه جلسه افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نوغانداری و البته مصوبه مجلس شورای اسلامی خواهیم توانست قدم های خوبی برای عزیزان و دست اندرکاران فرش ابریشمی برداریم.

قالیشویی فلکه سوم تهرانپارس

وی گفت: نگاه دولت به موضوع فرش و به خصوص فرش ابریشم حمایت از "زنجیره تولید" است، بطوریکه بتوانیم به شیوه‌های مختلف از کلیه دست اندرکاران تولید فرش حمایت کنیم تا شاهد پایین آمدن هزینه‌های تولید و به تبع آن افزایش سود صادراتی باشیم.

هم چنین با توجه به نقطه ‌نظرات بخش خصوصی و توضیحاتی که از ایشان مطرح شد مقرر گردید موارد زیر محور مداقه و توجه قرار کیرد:

- تامین اعتبار بیمه قالیبافان و سایر ذینفعان تا حد امکان در بودجه ۱۴۰۲ با مشارکت مجلس شورای اسلامی

- مجوز پردیس فناوری زنجیره ارزش فرش دستباف از طریق مرکز ملی فرش ایران پیگیری شود.

- تعیین تکلیف ابریشم طی جلسات مشترک نمایندگان صمت جهاد و مرکز با میزبانی کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی.

- تشکیل کارگروه پردیس فناوری زنجیره فرش دستباف با حضور ۵ نماینده از مرکز ملی فرش ایران، صمت، فرمانداری، پارک فناوری استان و دفتر نماینده تربت جام.

- طرح موضوع صفر شدن تعرفه واردات پیله از کشور تاجیکستان.

- تسریع معرفی کارگاه های متمرکز و غیر متمرکز حوزه های رنگرزی و نخ ریسی، توسط اداره صمت شهرستان.

- بررسی امکان خرید تضمینی ابریشم توسط اتحادیه ها و تشکل ها

- بررسی امکان برپایی جشنواره بین المللی ابریشم در شهرستان تربت حیدریه

سمپاشی منزل برای سوسک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۵:۳۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چرا تولید فرش برای قالیبافان نمی صرفد؟

تیتر۲۰- عبدالله بهرامی صنعت فرش دستباف را از جمله صنایع بومی کشور دانست که در اشتغال و ارزآوری موثر است و گفت: این شغل مکمل شغل‌های دامپروری و کشاورزی است و نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ ایفا می کند.
وی تعداد تعاونی های فرش دستباف کشور را بیش از ۱۷۸۰ تعاونی ذکر کرد و گفت: صنعت فرش تمام مولفه های اقتصاد مقاومتی را دارد و باید بیش از پیش به آن توجه شود.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در عین حال کاهش صادرات فرش دستباف را در کاهش تولید و بی‌میلی صادرکنندگان فرش موثر خواند و گفت: هنگامی که صادرات فرش کاهش می یابد بر بدنه تولید هم تاثیر می گذارد. از سویی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، تولید فرش برای قالیبافان مقرون به صرفه نیست و موجب خروج تدریجی قالیبافان از این چرخه شده است.
رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ضمن اشاره به ایجاد مرکز تجاری مسکو توسط اتاق تعاون ایران، اظهار کرد: ایجاد مرکز تجاری در روسیه یک فرصت ایده آل برای رشد صادرات در حوزه فرش دستباف ایرانی است و بازار روسیه پایگاه خوبی برای صادرات فرش های ایرانی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید : قالیشویی فلکه دوم تهرانپارس

بهرامی در عین حال نبود بیمه را از جمله مشکلات قالیبافان عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون قالیبافان از پوشش بیمه اجتماعی محروم هستند در حالی که بیمه در امنیت شغلی و اجتماعی آنها اثرگذار است لذا از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم که به این صنعت نگاه ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم با رونق آن به ایجاد اشتغال و توسعه بخش صادرات در کشور کمک کنیم.

بیشتر بخوانید : آیا ساس با شستشو از بین می رود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۲:۴۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ریسندگی حلقه گمشده صنعت فرش خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی استان خراسان شمالی ۱۲۰ کارگاه تولید فرش و ۲۶ هزار فعال در این حوزه دارد، درحالی قالیبافان در تامین ارزان مواد اولیه و نخ خود مشکل دارند که: سالانه ۳ هزارتُن پشم در استان تولید می شود اما به علت نبود دستگاه ریسندگی در استان نخ قالی از استان های مجاور تهیه می شود .

بیشتر بخوانید: قالیشویی فلکه اول تهرانپارس

در خراسان شمالی ۹ مدل قالی بافته می‌شود و ۹۰ درصد هزینه‌های فرش و قالی به خاطر نخ است و نخی که از پشم تهیه می‌شود و پشم استان یا سوزانده می‌شود یا به استان‌های مجاور صادر می‌شود..

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سمپاشی ساس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۰:۱۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

معاون استاندار خراسان جنوبی: تولید فرش دستباف به‌روز و متناسب با ذائقه بازار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات فرش دستباف خراسان جنوبی اظهار داشت: صنایع دستی و از جمله فرش دستباف باید به روز و متناسب با سلیقه و ذائقه بازار و مشتریان تولید شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان‌کرد: اگر تولید صنایع دستی خراسان جنوبی همراه با ایده‌های خلاقانه باشد، بی شک در فروش فرش و صادرات آن موفق تر عمل خواهیم کرد.

اشرفی با اشاره به اینکه باید راهکارهای موفقیت و بازاریابی در حوزه فرش را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم، گفت: دستگاه‌های متولی به خصوص اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های متولی باید زمینه را برای حضور بافندگان و تجار فرش دستبافت استان در نمایشگاه‌های ملی فراهم کنند.

بیشتر بخوانید : قالیشویی

وی اظهار کرد: باید دلایل پرداخت نشدن تسهیلات در حوزه فرش به صورت مصداقی مورد بررسی جدی قرار گیرد، بیان کرد: تولید فرش باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود تا این هنر همچنان پایدار بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد صادرات فرش تنها به بازار کشورهای اروپایی اکتفا کنیم بلکه باید بازاریابی را در سایر کشورهای منطقه و جهان را نیز مد نظر قرار دهیم.

اشرفی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: طی روز گذشته حجت الاسلام رئیسی مأموریتی به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت بازاریابی مناسب برای عرضه و فروش صنایع دستی و فرش دستباف بانوان خراسان جنوبی داده‌اند و بعد نتیجه را ابلاغ کنند.

بیشتر بخوانید : سمپاشی شهرک غرب

وی با بیان اینکه به صورت میدانی بازدیدهایی از تولید فرش دستباف خواهیم داشت تا مشکلات آن مورد بررسی قرار گیرد، گفت: نشان تجاری در فروش محصول تأثیر دارد و باید این موضوع از این به بعد توسط تجار و تولیدکنندگان خراسان جنوبی دنبال شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار بافنده تمام‌وقت، نیمه‌وقت و پاره‌وقت در استان فعالیت می‌کنند و متأسفانه کمتر از سه هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

اشرفی یادآور شد: بافندگان فرش خراسان جنوبی نیز می‌توانند در صورت نداشتن بیمه تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار گیرند و دولت نیز از آنان حمایت خواهد کرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۰:۴۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در قزوین برپا می‌شود

احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان گفت: استان قزوین میزبان فعالان صنعت فرش دستباف در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین خواهد بود.

بیشتر بخوانید : قالیشویی خیابان دماوند

خورگامی ادامه داد: بیش از ۲۸ تولید کننده و فعال حوزه فرش دستباف و تابلوفرش از استان‌های آذربایجان شرقی، یزد، قم، خراسان رضوی، گلستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین و تهران محصولات و تولیدات خود را در زمینه فرش‌های تمام ابریشم، گبه، گلیم، فرش بیجار، قالی‌های روستایی و عشایری و فرش بختیاری برای علاقه‌مندان به این صنعت عرضه خواهند نمود.

بیشتر بخوانید: شرکت سمپاشی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه یادآور شد: معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این بخش اقتصادی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست‌اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
این مسئول در پایان گفت:در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش، از ۱۲ تا ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین پذیرای بازدیدکنندگان عزیز خواهیم بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۵:۰۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)