اخبار قالیشویی اخبار قالیشویی .

اخبار قالیشویی

چگونگی همیشه تمیز نگه داشتن خانه

چگونگی همیشه تمیز نگه داشتن خانه

تمیزی و مرتب بودن خانه را تمامی بانوان ایران زمین دوست دارند. من فکر می کنم که تمیز نگه داشتن همیشگی خانه نیاز به زمان تمام وقت ندارد و می توان با یک برنامه ریزی رعایت اصولی بتوان همواره خانه مرتب و تمیز داشت.

 


با رعایت کردن عادت هایی که در ادامه بیان می کنیم، می توانید همواره خانه تمیز و مرتبی داشته باشید.

 


۱. از تخت خواب یا رخت خواب هایتان شروع کنید

 


در ابتدای روز رختخواب یا تخت خواب خود را مرتب کنید، این کار واقعا وقت زیادی از شما نمی گیرد، اما باعث می‌شود روزتان را با نظم شروع کنید و در پایان شب با یک تخت خواب مرتب و آماده روبه‌رو باشید. برای سهولت کار می توانید تا حد ممکن مدافع های خود را ساده کنید و حداقل بالشت استفاده کنید.

 


۲. زیاد سخت گیر نباشید

 


قطعاً شما می خواهید به بهترین نحو ممکن خانه خود را تمیز کنید، اما نیازی نیست که خود را اذیت کنید یا خود را درگیر تمامی جزئیات کنید. برای مثال اگر در یک گوشه ای از کف زمین لکه وجود دارد که به آسانی هم قابل مشاهده نیست، لازم نیست حتماً آن را هم تمیز کنید. من نمی گویم آن را تمیز نکنید، اما می‌توانید این گونه موارد را در برنامه های هفتگی خود قرار دهید، نه برنامه های روزانه.

 


۳. اولویت بندی و برنامه ریزی کنید

 


همه موارد به یک اندازه اهمیت ندارند. لیستی از کارهایی را که می خواهید در طول روز انجام دهید تهیه و یادداشت کنید و سپس با اولویت و اینکه کدام یک از اهمیت بالاتری برخوردارند کارها را انجام دهید. این مورد می تواند بسیار کمک حال شما باشد.

۴. پاکسازی شبانه منزل

 


می‌توانید با یک پاکسازی کوتاه مثلاً ۱۵ دقیقه ای بسیاری از کارهایی را که قرار بود صبح انجام دهید در این مدت کوتاه انجام دهید، و اینگونه بسیاری از کارهای شما برای فردا آسان تر می شود.

 


۵. همانطور که راه می روید خانه را تمیز کنید

 


این مورد می تواند ساده به نظر برسد اما من فکر می‌کنم این کاری است که اغلب افراد آن را انجام نمی دهند. شما میتوانید در رفتارهای ساده روزانه در خانه بسیاری از کارها را انجام دهید. برای مثال زمانی که می خواهید از اتاق آشپزخانه بروید نیازی نیست دست خالی اتاق را ترک کنید، اگر وسیله می بینید که مربوط به آشپزخانه است می توانید آن را با خود ببرید و موکول به زمان دیگری نکنید، یا اگر چند لیوان استفاده شده در آشپزخانه می بینید می توانید در چند دقیقه کوتاه آنها را شستشو داده به وقت دیگری موکول نکنید.

 


۶. آشپزخانه و خانه را شلوغ نکنید

 


بسیاری از وسایلی که در خانه آشپزخانه وجود دارند شاید مدت‌های طولانی مورد استفاده قرار نگیرد. پس می توان گفت شاید نیازی به آنها نیست. با وسایل کمتر میتوان نظم بیشتر و تمیز کردن ساده تری داشت. پس سعی کنید محیط اطراف خود را شلوغ نکنید.

 


۷. برای وسایل تا مکان مشخصی را معین کنید.

 


خودتان از میزان اهمیت نظم در کارها مطلع هستید، کمدها و کابینت ها را به خوبی مرتب کنید و هر بار وسایل را در یکجا قرار ندهید و برای وسایل خود مکانی مشخص انتخاب کنید تا هم خانه مرتبی داشته باشید هم زمانی که به آنها نیاز دارید به آسانی بتوانید این وسایل را پیدا کنید و هم در زمان مرتب کردن خانه در کوتاه ترین زمان بدانید که وسایل باید در کدام بخش خانه قرار بگیرند.

قالیشویی فرجام

۸. حواستان به فرش ها باشد

 


فرشهای خانه همواره در پیش روی دیدگان ما قرار دارند. از تمیز بودن یا کثیف بودن آنها می تواند در روحیه و افکار ما اثر گذار باشد. اگر کثیفی در فرش مشاهده کردید یا اگر مشکلی مانند ریختن چای روی فرش پیش آمد، آن را به زمان دیگری موکول نکنید و به موقع قبل از آنکه لکه روی فرش ماندگار شود آن را پاک کنید. اگر میزان کثیفی فرش های منزل تان زیاد است، می توانید با انتخاب یک قالیشویی خوب نسبت به شستشوی فرش های تان اقدام کنید. اگر در تهران زندگی می کنید میتوانید با قالیشویی های تهران یا اگر در شهرهای دیگر مانند شیراز زندگی می کنید می توانید با قالیشویی های شیراز تماس بگیرید.

 


۹. استفاده از گردگیرهای طبیعی

 


گرد و غبار ها در مکان های مختلف خانه می نشینند، گاهاً گردگیری برخی نقاط مانند کتابخانه که کتاب های زیادی در آن قرار دارد یا طاقچه های دکوری ممکن است کمی سخت باشد. با استفاده از گردگیرهای طبیعی قیمت مناسبی نیز دارند مانند گردگیر پر شترمرغ می توانید این کارها را آسانتر و در مدت زمان کوتاه تری انجام دهید.

آموزشگاه گیتار غرب تهران

 


منبع: ایلنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۵:۱۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

5 نکته ای که قبل از خرید فرش دستباف باید بدانید

معمولا برای همه ما پیش آمده است که قبل از خرید فرش دستباف، ابهامات زیادی داشته باشیم که نمیدانیم چطور آن ها را برطرف کنیم.
معمولا برای همه ما پیش آمده است که قبل از خرید فرش دستباف، ابهامات زیادی داشته باشیم که نمیدانیم چطور آن ها را برطرف کنیم. که شما با دانستن نکات متن زیر می توانید این ابهامات را رفع کنید و به انتخاب فرش مورد نظرتان سرعت ببخشید.

فرش را برای چه قسمتی از خانه می خواهید؟

اگر قرار است فرش در یک منطقه پرتردد باشد، فرشی از جنس پشم با تعداد گره مناسب انتخاب کنید. تردد زیاد روی فرش نه تنها باعث فشار بر آن می شود ، بلکه می تواند آلودگی و لکه ها را به سرعت روی فرش منتقل کند . بنابراین حتی با وجوود اینکه فرش ساخته شده از پشم طبیعی دارای یک لایه محافظ طبیعی، از چربی پشم است باز هم رنگ فرش را باید در نظر گرفت زیرا فرش های رنگ روشن زودتر در معرض لک شدن قرار دارند. بنابراین، رنگهای تیره معمولاً برای این محیط هامناسب هستند. اما فرش های ابریشمی در مناطق کم رفت و آمد مانند اتاق خواب مناسب تر است. اگرچه فرش دستباف ایرانی عموماً با مواد طبیعی ساخته می شوند، اما اگر فرش ویسکوز، ریون یا پلی استر بخرید، لازم است که در یک منطقه کم رفت و آمد قرار گیرد.
آموزشگاه موسیقی غرب تهران

اندازه فرش

حتما فضایی را که قصد دارید فرش را در آن قرار دهید دقیق اندازه بگیرید. زیرا این کار مانع انتخاب فرشی می شود که به راحتی در اتاق قرار نگیرد.

همچنین این نکته مهم را مد نظرتان قرار دهید که فرش های دستباف که در یک اندازه خاص ذکر شده طبیعی است که فرش ها از اندازه ذکر شده، یک یا دو اینچ فاصله داشته باشند.

جنس فرش

فرش ها از طیف گسترده ای از مواد از جمله پشم ، ابریشم ، ترکیب پشم و ابریشم ، پنبه، سایر الیاف طبیعی و مواد مصنوعی مانند ویسکوز، پلی استر، ریون و غیره ساخته می شوند. اما فرش های ایرانی به طور معمول از پشم ، ابریشم یا ترکیب پشم و ابریشم بافته می شوند.

همین موضوع در قیمت فرش مدرن و سنتی ایرانی تاثییر زیادی دارد و در متن زیر به آنها پرداخته ایم:

کنف

این نوعاز فرشهای درشت هستند بنابراین انتظار نرمی و گرمای سایر مواد طبیعی را از این فرش ها نداشته باشید. با این حال ، آنها برای پاسیو و ایوان عالی هستند.

ابریشم

فرش های ابریشمی و پشمی اغلب با ارزش ترین فرش های بازار هستند. این فرش ها مناسب اتاق خواب و اتاق نشیمن شما هستند.
قالیشویی قنات کوثر

پشم

پشم متداول ترین و کلاسیک ترین ماده ای است که قرن ها در ساخت فرش استفاده می شده است. بسیار مقاوم ، نرم و ضد لک است.

پنبه

فرش های پنبه ای یکی از اوناع فرش است که نگهداری و تمیز کردن آنها دشوار است. ماندگاری بالایی دارند و می توانند جلوه و بافتی عالی به فضای شما اضافه کنند. فقط از آنها در مناطق پرترافیک پرهیز کنید ، زیرا به راحتی فرسوده می شوند.

رنگ فرش

قبل از خرید فرش ایرانی، از فروشنده بپرسید که از چه نوع رنگهایی برای تولید رنگ فرش استفاده شده است. بیشتر فرشهای ایرانی با رنگهای کاملاً طبیعی (از گیاهان طبیعی تهیه می شوند) یا با رنگ های شیمیایی رنگ هستند. اگرچه هر دو رنگ از دوام و کیفیت بالایی برخوردارند، اما رنگهای کاملاً طبیعی معمولاً سنتی تر و دارای کیفیت بالاتری نسبت به رنگهای شیمیایی هستند.

همچنین دانستن نوع رنگ بکار رفته در فرش مورد نظرتان کمک میکند تا بدانید که هنگام مراقبت از فرش از چه محصولات تمیز کننده ای استفاده کنید.
طرح فرش دستباف
هزینه لمینت دندان 1400

امروزه در کنار فرش های دستباف سنتی فرش دستباف مدرن نیز به بازار آمده اند. باتوجه به طرح های بسیار متفاوت این فرش ها که بر عکس فرش های سنتی ساده تر می باشند و رنگ های محدود تر آن ست کردن آنها با دکوراسیون های امروزی ساده تر هم میباشد اما نکته مهم در خرید فرش دستباف مدرن این است که از نظر طرح و رنگ باید این فرش ها با دکوراسیون هماهنگ باشند به این صورت که اگر فضای داخلی دارای المان های شلوغ میباشد از فرش های مینیمال با رنگ های محدود به دو تا سه رنگ استفاده شود و بالعکس اگر فضای داخلی بسیار مینیمال و ساده است از فرش های با طرح های شلوغ تر و رنگ های شاد و گرم استفاده شود.

سخن آخر

و در نهایت سعی کنید برای خرید فرش دستباف از یک فروشگاه معتبر همچون فرش پیرهادی اقدام کنید.فروشگاه پیرهادی تنوع طرح و نقش زیادی دارد ودر سبک فرش دستباف مدرن جزو بهترین فروشگاه های فرش در ایران است. اگر قصد دارید فرش را آنلاین خریداری کنید حتما با بررسی کالا و خواندن نظرات خریداران در سریع ترین زمان ممکن، اطلاعات ارزشمندی را در خصوص فرش مورد نظر خود بیابید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۵:۲۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: رشته فرش در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰) به منظور رونق و اعتلای صنعت فرش در هنرستان های استان هنرجو می پذیرد.

مهرداد داودزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید رشته فرش در هنرستان سیرجانیان بجنورد، زیارت شیروان، هنرستان روستای بدرانلوی بجنورد و هنرستان روستای گرگز شهرستان راز و جرگلان تدریس می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به غیر از دروس عمومی با طرح‌های فرش اصیل ایران، مواد اولیه، نوع بافت، قالیشوئی و سایر امور مربوط به فرش آشنا می شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه صنعت فرش این استان وضعیت مناسبی ندارد، افزود: برای رونق بخشیدن این بخش، سند توسعه صنعت فرش و جایگاه آن به صورت واقعی و نه اسمی باید تهیه و تدوین شود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۶۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان شمالی بافته می شود و در سایر استانها به فروش می رسد و اگر نمایشگاه بزرگ فرش به صورت سالانه در استان دایر شود، رونق مناسبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

شاید بخواهید بخوانید: نایت گارد

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای اقوام کرد، کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ است که صنایع دستی هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارد. 

این استان در بخش دستبافته های داری، گلیم و فرش کردی دارای بیش از ۱۲ هزار بافنده است که ۶۰ درصد این افراد در بجنورد، مرکز استان فعالیت می کنند و به همین دلیل  در سال ۹۸ نام مرکز استان به عنوان «شهر ملی گلیم و سفره کردی» به ثبت رسید.

مقالات دیگر: قالیشویی ونک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۱:۵۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

پنجمین جشنواره «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» تمدید شد

پنجمین جشنواره «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» تمدید شد

کرمانشاه – ایرنا – دبیرخانه پنجمین جشنواره «کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی» با توجه به درخواست مکرر هنرمندان و همچنین همه‌گیری کرونا، مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۰ تمدید کرد.

 


به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اطلاعیه اعلامی از سوی دبیرخانه پنجمین جشنواره کهن آواهای تنبور، هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره حداکثر تا ۲۵ تیرماه سال جاری نمونه ی اجرای خود را (تصویری) با کیفیت صوتی مناسب بر روی لوح فشرده به همراه یک برگ کپی کارت ملی، فرم تکمیل شده درخواست شرکت در جشنواره به نشانی استان کرمانشاه، شهرستان دالاهو، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با کد پستی ۶۷۶۶۱۱۴۴۴۱ ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۳۷۲۳۵۵۸-۰۸۳ تماس بگیرند.

 


پنجمین دوره از این جشنواره با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی تنبور و دیگر آواهای کُردی، شناسایی استعدادهای جوان؛ تشویق و هدایت آنها به سوی فرهنگ و هنر بومی و مقابله با فرهنگ‌های بیگانه، قدردانی از اساتید و خدمتگزاران به فرهنگ و هنر کشور، تشویق و ترغیب خانواده‌ها در راستای توجه هر چه بیشتر به مسائل فرهنگی و هنری و ایجاد روحیه و نشاط اجتماعی در جامعه، برگزار و سوم مرداد ۱۴۰۰ اسامی برگزیدگان اعلام و هفتم مرداد هم جوایز آنها اهدا می‌شود.

 


پنجمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی در ۲ بخش مقامات تنبور و آواهای کردی برگزار می‌شود که بخش اول شامل مقام‌نوازی، مقام‌خوانی و بداهه‌نوازی و بخش دوم شامل سیاه‌چمانه، هوره و ترانه‌های کردی کرمانشاهی است.

 


لازم به ذکر است انتخاب مقامات پیچیده و سخت‌تر در تمام رده‌های سنی در هر دو بخش از امتیاز بیشتری برخوردار است.

 


تنبور، سازی با ۶ هزار سال قدمت

 


تنبور یکی از قدیمی‌ترین سازهای ایران است که جنبهٔ عرفانی و مقامی دارد. این ساز از ۱۳ الی ۱۴ پرده تشکیل و ۲ الی سه سیم دارد؛ جنس کاسه و صفحهٔ آن از چوب توت و دسته‌اش از چوب گردو است. تنبور در مناطق یارسان‌نشین دارای تقدسی خاص است چنانچه نوازندگان قبل از شروع و در خاتمه دستانش را می‌بوسند.

 


اوج شکوه و عظمت تنبور در قرن پنجم هجری یعنی حضور در سپاه معروف و متشکل از نهصده شاه‌خوشین بوده و از آن زمان تاکنون در جای‌جای ایران، تنبور را ساز شاه‌خوشینی نیز نامیده‌اند؛ از یافته‌های باستان‌شناسان می‌توان ادعا کرد که این ساز قدمتی شش هزار ساله دارد و از اسناد مهم تاریخی مجسمه‌ای است در حوالی مقبره دانیال نبی (ع) واقع در شوش. شاید نتوان دقیقاً زمان اختراع این ساز را معین نمود، اما می‌توان گفت ساخت تنبور از قرن‌ها پیش از ظهور اسلام رواج داشته‌است.

شاید بخواهید بخوانید: تعمیر ساز تهران

تنبور کهن‌ترین ساز زهی زخمه‌ای است، به این معنا که اولین سازی می‌باشد که دسته‌ای بلند به همراه کاسه و وتر داشته‌است؛ در کارنامه اردشیر بابکان یکی از متون‌های پهلوی آمده که روزی اردشیر در ستورگاه نشسته بود و تنبور می‌زد و می‌سرود. در روایت‌های افسانه‌ای آمده که رستم در خوان چهارم تنبور می‌نواخته و مقام ته رز را به وی و مقام باریه را به باربد موسیقیدان دربار ساسانیان نسبت می‌دهند.

 


فارابی که در موسیقی الکبیر به‌طور گسترده در مورد تنبور و انواع آن و فواصل و کوک‌های آن توضیحات مفصل داده‌اند. ابن سینا، عبدالقادر مراغی و صفی الدین ارموی نیز از این جمله‌اند. در آثار شاعران بزرگ فارسی‌زبان از جمله شیخ جنید بغدادی، فردوسی، مولوی، منوچهری دامغانی، نظامی گنجوی، موسوی، حافظ، وحید قزوینی، بیدل دهلوی و وفا کرمانشاهی به کرات از تنبور سخن به میان آمده‌است.

 


شهرستان دالاهو با حدود ۴۰هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۰:۰۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

انتخاب رنگ فرش اتاق‌خواب

انتخاب رنگ فرش اتاق‌خواب

اتاق‌خواب‌ها با توجه‌ به اینکه فضاهای شخصی هر خانه به‌حساب می‌آیند، دیزاین و طراحی آن با فضاهای دیگر خانه، متفاوت است. یکی از مؤلفه‌های اصلی در انتخاب فرش اتاق‌خواب این است که رنگ آن با فضا در تبعیت کامل باشد.

 


به گزارش ایسنا بنابر اعلام دیجی فرش، با توجه‌ به اینکه امروزه متراژ خانه‌ها از حداقل میزان خود بهره‌مند است، اتاق خواب های هر واحد مسکونی، کوچک و محدود شده‌اند. به همین منظور بهتر است که از فرش‌هایی استفاده کنیم که به صورت ساده بوده و یا از طرح و نقش مختصری بهره‌مند باشد. برای انتخاب رنگ مناسب فرش اتاق‌خواب بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده شود. زیرا به علت محدود بودن این فضا، استفاده از رنگ‌های با تنالیته خیلی گرم یا خیلی سرد ممکن است ارتعاش انرژی اتاق‌خواب را دستخوش نوسانات شدید کند.

اخیراً باتوجه به فراگیر شدن سبک معاصر در خانه‌ها، استفاده از رنگ طوسی در اتاق‌خواب بسیار رواج یافته است. برای مشاهدة انواع و اقسام فرش‌های با رنگ طوسی می‌توانید به گالری محصولات سایت دیجی فرش مراجعه کنید.

 


فرش وینتیج برای اتاق‌خواب

 


فرش‌های کهنه‌نما یا وینتیج با توجه‌ به تلورانس رنگ و نوسانات بافتی که در زمینه خود دارند، جزو محبوب‌ترین فرش‌ها برای اتاق‌خواب محسوب می‌شوند. این فرش‌ها با بهره‌گیری از متدها و مدل‌های سنتی و اصیل به‌گونه‌ای بافته شده‌اند که در هر فضا احساس بزرگی و عظمت را ایجاد می‌کنند.

اگر از جمله افرادی هستید که به وقار و ابهت اتاق‌خواب خود اهمیت می‌دهید، کافی است تا یک فرش وینتیج را با یک تابلوی بزرگ با نماد باستانی را در اتاق‌خواب خود جانمایی کنید؛ آن‌گاه از منظره به وجود آمده شگفت‌زده خواهید شد.

 


فرش‌های وینتیج اغلب به‌صورت گل برجسته بافته می‌شوند که با یک ظرافت خاص می‌توانید شاخ و برگ‌های قرار گرفته در دل فرش را با طرح کاغذ دیواری اتاق خود هماهنگ کنید. البته که این کار ممکن است دشوار به نظر بیاید، اما با بهره‌گیری از گالری‌های فروش فرش که دارای بیشترین مدل و نمونه هستند، ایجاد این هماهنگی ساده و آسان خواهد بود. دیجی فرش یکی از این مجموعه‌ها است که با توجه به کثرت نمونه‌ها، مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

 


فرش شگی برای اتاق‌خواب

 


فرش‌های پرز بلند یا شگی با توجه به لطافت منحصربه‌فرد و نرمی فوق‌العاده‌ای که دارند، گزینه بسیار مناسبی برای هر اتاق‌ خواب محسوب می‌شوند. این دسته از فرش‌ها که اخیراً با الیاف‌های فلوکاتی بافته می‌شوند، بسیار نرم و لطیف هستند.

شاید بخواهید بخوانید: لمینت سرامیکی دندان

از آن جایی که اتاق‌خواب به‌عنوان مکانی برای استراحت و رفاه تلقی می‌شود، استفاده از یک عنصر که نرم و لطیف باشد، می‌تواند القاکننده حس آرامش در فضا شود.

اگر از دسته افرادی هستید که همواره به دنبال آسایش و راحتی هستید، حتماً برای کف اتاق‌خواب خود، از فرش‌های شگی استفاده کنید. این فرش‌ها که اغلب آن‌ها به صورت تک‌رنگ بافته می‌شوند، می‌توانند انسجام مناسبی را در فضای شما ایجاد کنند.

 


این فرش با توجه به نخ‌های بلندی که دارد، می‌تواند در فضای شما تصویرسازی یک چمن‌زار با چمن‌های بلند باشد.

 


فرش سه‌بعدی برای اتاق‌خواب

 


این دسته از محصولات مناسب افرادی است که همواره به دنبال هیجان و جذابیت در فضای خود هستند. فرش‌های سه‌بعدی با توجه به طراحی ویژه‌ای که دارند، به‌گونه‌ای حقیقی هویدا می‌شوند که مواجهه هر فرد با آن می‌تواند چالش بزرگی برای سنجش میزان خطای دید او باشد.

 


این فرش‌ها توسط طراحان مجرب نگارگری می‌شوند و با در نظر گرفتن تمامی ترفندهای پرسپکتیو در بافت آن، جلوه‌ای را رقم می‌زند که مشاهده آن برای هر کس، فوق‌العاده به نظر خواهد رسید.

 


فرش‌های سه‌بعدی اغلب تنوع محدودی دارند و مردم تنها با مدل سیاه‌چاله‌ها و چاه‌های عمیق آن را می‌شناسند. امروزه تولیدکنندگان مختلف با بافت فرش‌های با تصاویر متنوع و ناب این بستر را فراهم کرده‌اند تا تمامی سلایق بتوانند از فرش‌های سه‌بعدی استفاده کنند. برای مشاهده نمونه‌های متعدد از فرش‌های سه‌بعدی می‌توانید به مجموعه دیجی فرش مراجعه کنید.

 


سایر فرش‌های مدرن

 


هر چه که صنعت مد و مدلینگ به جلوتر حرکت می‌کند، نمونه‌ها و مدل‌های جدیدتری هم توسط تولیدکنندگان مختلف روانه بازار می‌شود. فرش‌های مدرنی که با ابعاد ویژه برای اتاق‌خواب‌ها بافته می‌شوند، در بعضی نمونه‌ها یک شاهکار هنری به‌حساب می‌آیند.

 


این فرش‌ها می‌توانند از نظر جنس متریال، کانال رنگی، شیوه بافت، ابعاد و اشکال و... مختلف و گوناگون باشند. اگر به دنبال فرش‌هایی با مدل‌های خاص هستید، بهتر است به سراغ مجموعه‌هایی بروید که با تولیدکنندگان برند و مرغوبی در تماس باشند.

 


البته همچنان شاهد این هستیم که، بعضی‌ها هنوز فرش 1200 شانه را برای فرش اتاق‌خواب انتخاب می‌کنند.

مقالات دیگر: قالیشویی دیباجی

تنها مجموعه‌های برند هستند که اقدام به تولید محصولات جدید می‌کنند. به‌عنوان‌مثال مجموعه دیجی فرش با انعقاد قرارداد با کلیه شرکت‌های معتبر در زمینه تولید فرش، مجموعه‌ای بی‌نظیر از فرش‌های ویژه اتاق‌ خواب را پدید آورده است که مشاهده آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۵:۰۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

فرش زرد تابستان زیرپای رهگذران پیاده‌روهای گرگان

فرش زرد تابستان زیرپای رهگذران پیاده‌روهای گرگان

گرگان - ایرنا - کم‌آبی، کاهش محسوس بارندگی فصل بهار و مشکلات ناشی از تنش گرمایی نه فقط شهروندان گلستانی بلکه درختان حاشیه معابر شهری و برون شهری این استان را نیز غافلگیر کرده و افتادن دانه دانه برگ‌های زرد و طلایی شدن پیاده‌روهای گرگان نشانه خزان تابستانی و شاید مرگ زودرس و خاموش این درختان است.

 


حدود ۲ ماه و نیم مانده به فصل پاییز سقوط برگ برگ درختان خیابان های گرگان مردم را نسبت به چرایی این اتفاق نگران و رنگ عوض کردن چنارها و خالی شدن شاخه آنان از برگ در روزهایی که باید با سایه خود اندکی از گرمای سوزان گرگان را کم کنند، رهگذران را متعجب کرده است.

 


دکتر روح الله رستمی استاد علوم کشاورزی دانشگاه در این زمینه معتقد است: ریزش برگ درختان در نیمه تابستان یا به سبب آفت زدگی و یا به سبب حرارت و تنش دمایی اتفاق می‌افتد.

 


وی بیان کرد: بررسی میدانی از سطح شهر و برخی معابر منتهی به گرگان نشان می دهد که چنارهای منطقه دچار بیماری و آفت زدگی نشده و این خزان زودهنگام به سبب گرمای شدید هوا است.

 


این استاد علوم کشاورزی ادامه داد: در هفته های گذشته شاید افزایش ناگهانی دمای هوا در بسیاری از شهرهای گلستان بودیم به‌نحوی که دمای ۴۵ درجه در چندین شهر به ثبت رسید که این موضوع در کنار رویه آبیاری نادرست، سبب خزان زودهنگام درختان شده است.

 


رستمی اظهار داشت: رعایت اصول صحیح آبیاری فضای سبز از جمله زمان و روش مناسب آبیاری می‌تواند با این پدیده مقابله کند و اثر تنش گرمای هوا بر درختان را خنثی کند.

 


وی گفت: هنگامی که دمای هوا شهر به ۴۵ درجه می رسد ، گرمای تحمیلی به درختان به سبب بازتاب نور خورشید ناشی از شیشه آپارتمان ها و آلودگی محیطی به مراتب بیشتر از این مقدار می شود و در نتیجه برگ درختان شروع به ریزش کرده و به اصطلاح درخت خود را سبک می کند.

 


وی بیان کرد: در این دما درخت چنار برای آنکه تعریق و تبخیر خود را کاهش دهد ، فرآیند انتقال آب از طریق آوندها را بازبینی کرده و آبرسانی به ساقه های دارای برگ زیاد را قطع می‌کند.

رستمی افزود: با اختلال طبیعی در امر آبرسانی به ساقه ها و به طور ویژه برگ ها، خزان برگ ها آغاز شده و در نتیجه با کاهش تعداد برگ های سبز درخت ، میزان آب خارج شده از طریق تبخیر و تعرق برگ ها کاهش می یابد.

 


این استاد دانشگاه ادامه داد: برخی فعالیت های عمرانی شهری مانند موزاییک بندی پیاده روها و ایجاد طوقه پیرامون ساقه درختان چنار هم بر پروسه جذب رطوبت توسط درختان اثر گذار است .

 


وی ادامه داد : در گذشته مناطقی مانند گرگان دارای قنات بودند و درختان راحت تر به منابع آبی زیرسطحی دسترسی داشته و در برابر تنش های دمایی مقاومت می کردند اما با خشک شدن قنات‌ها این فرصت از درختان سلب شده است.

 


رییس سازمان فضای سبز و پارک های شهرداری گرگان هم به خبرنگار ایرنا گفت : بیش از صد هزار اصله انواع درخت در گرگان وجود دارد که بخشی از آنها را درختان چنار تشکیل می‌دهند .

شاید بخوانید بخوانید: ایمپلنت دندان فوری

یحیی ستوده نیا اظهار داشت: درختان چنار به طور معمول دو خزان دارند به نحوی که در خزان زمستانه کل برگ درخت بر زمین می ریزد اما در خزان تابستانه بخش یا نیمی از برگ درخت چنار خزان می کند .

 


وی افزود: نارها معمولا تا محدوده دمایی ۳۷ تا ۴۰ درجه در برابر افزایش دما مقاومت می کنند اما وقتی دما بیشتر از ۴۰ یا ۴۵ می شود خزان تابستانه رقم می خورد .

امین وطن دوست کارشناس ارشد گیاهپزشکی هم به خبرنگار ایرنا گفت : خزان برگ چنار در تنش دمایی، یک مکانیسم دفاعی طبیعی برای استمرار حیات محسوب می شود .

وی گفت : در زبان ساده تر درخت با سبک کردن خود تلاش می کند میزان تبخیر و تعرق را متناسب با دما پایین بیاورد و با کاهش دما مجددا شروع به بازتولید برگ‌های جدید کند.

 


وطن دوست تاکید کرد : خزان تابستانه چنارها که معمولا در دمای بالای ۴۵ درجه رخ می دهد نگران کننده نیست و با فروکش کردن سقف حرارتی و پایین آمدن دما درخت چنار دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد و رویش برگ ها رقم خواهد خورد.

 


بر مبنای جمعیت ۳۶۸ هزار نفری گرگان، سرانه فضای سبز و پارک های این شهر، ۷.۴۹ مترمربع برای هر فرد است.

مقالات دیگر: قالیشویی اندرزگو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۴۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

فرماندار: ۲ هزار و ۸۴۱ شغل از ابتدای امسال در شهرستان ری ایجاد شد


فرماندار: ۲ هزار و ۸۴۱ شغل از ابتدای امسال در شهرستان ری ایجاد شد
شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته در کارگروه اشتغال استان تهران، این شهرستان با ایجاد اشتغال برای ۲ هزارو ۸۴۱ نفر در سه ماه نخست امسال و تحقق ۴۲ درصدی تعهد اشتغال، رتبه نخست را در استان کسب کرد.

حسین توکلی کِجانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در شهرستان ری حرکت در مسیر اجرای شعار سال ۱۴۰۰ که از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است در اولویت قرار دارد و همه دستگاه های شهرستان این امر مهم را در دستور کار قرار داده اند.
شاید بخواهید بخوانید: روکش دندان یک روزه

معاون استاندار تهران افزود: در سال گذشته با همت و پیگیری مجموعه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان ری، تعهد معین شده برای شهرستان در حوزه اشتغال به میزان ۲۲۸ درصد محقق شد و امسال نیز تعهد شهرستان ری ایجاد ۶ هزار و ۶۸۸ فرصت شغلی است که از ابتدای سال تلاش برای ایجاد اشتغال آغاز شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: با توجه به سیا ست گذاریها و وجود ظرفیت های صنعتی و تولیدی شهرستان ری، بهره گیری از این ظرفیت ها و همچنین ضرورت ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت.
معاون استاندار تهران افزود: در سال گذشته جلسات مستمر کارگروه اشتغال شهرستان با ۲۴ دستور کار برگزار که ۷۳ مصوبه تایید و ۸۵ درصد مصوبات معادل ۶۲ مصوبه اجرایی شد.
توکلی کِجانی اضافه کرد: تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی می تواند در پویایی تولید و اقتصاد کشور موثر باشد و این موضوع در دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان ری قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در شهرستان ری از اولویت های مهمی است که در اشتغالزایی اثرگذار بوده و در این خصوص ظرفیت های لازم در شهرستان وجود دارد.
معاون استاندار تهران یادآور شد: مشاغل خرد و خانگی از دیگر راهکارهای ایجاد اشتغال است و ضرورت دارد کمیته امداد امام خمینی (ره)، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای پیگیری های لازم را در سطح شهرستان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

مقالات دیگر: قالیشویی تسلیحات
شیشه بری


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۷:۲۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

فرماندار: همراهی اصناف شهرستان ری در کرونا شایسته قدردانی است

فرماندار: همراهی اصناف شهرستان ری در کرونا شایسته قدردانی است

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شیوع کرونا در کشور سبب شد تا در راستای حفظ سلامت مردم محدودیت های برای مشاغل ایجاد شود که در این خصوص اصناف شهرستان ری همراهی خوبی را در اجرای طرح محدودیت های کرونایی داشتند که شایسته قدردانی است.

 


حسین توکلی کجانی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از کسبه محله استخر شهرری اظهار داشت: البته در فرمانداری ویژه شهرستان ری تلاش شد تا شرایط فعالیت صنوفی که امکان فعالیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی را داشتند، مهیا شود.

 


وی خاطرنشان کرد: اصناف جزو اقشار مهم کشور محسوب می شوند زیرا برای پیشبرد اهداف در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاثیر بسزایی دارند.

 


این مسئول افزود: اصناف شهرستان ری از گذشته در رفع مسائل و موضوعات جامعه مشارکت داشته و همواره با ارتباط دوسویه با دستگاه های اجرایی، در عرصه های مختلف کشور نقش آفرین هستند که باید تلاش کنیم این ارتباط روز به روز تقویت شود.

 


به گفته معاون استاندار تهران، سال گذشته در راستای تحقق شعار سال با همکاری واحدهای تولیدی و کسبه شهرستان ری، شاهد ایجاد ۲۲۸ درصدی اشتغال در شهرستان و کسب رتبه برتر در استان تهران بودیم و همه باید تلاش کنیم امسال نیز ضمن تحقق شعار "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"، در حوزه های تولید و اشتغال اتفاقات خوبی در شهرستان ری رقم بخورد.

 


توکلی ادامه داد: مشکلات اصناف ری و موارد مهم در حوزه صنوف در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری مطرح و از سوی مجموعه مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات تلاش میشود و امیدواریم بتوانیم با توجه به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها، مشکلات اصناف را تا حد توان برطرف کنیم.

شاید بخواهید بخوانید: لمینت کانتکت لنز

وی یادآور شد: اصناف ری در روز ۲۸ خرداد در کنار حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، به خوبی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند به نحوی که در شهرستان ری شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات۱۴۰۰ بودیم.

 


به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 


شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

 


مقالات دیگر: قالیشویی دولت

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۷:۲۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تابستان سیما با سریال‌های جدید داغ می‌شود

تابستان سیما با سریال‌های جدید داغ می‌شود

تلویزیون برای فصل تابستان خود تدارک ویژه‌ای دیده و سریال‌های جدیدی به زودی روانه آنتن خواهند شد.

خبرگزاری میزان - راه دانا نوشت:چند روزی است که پا به فصل تابستان گذاشته ایم و به روال همیشگی، تلویزیون از گذشته برای این فصل به دلیل تعطیلی دانش آموزان تدارکات ویژه‌ای در کنداکتور پخش خود لحاظ می‌کرده است؛ از برنامه‌های مسابقه محور، آموزشی – مهارتی تا سریال‌های جدیدی که برخی‌ها پخش خود را شروع کرده اند و برخی مراحل نهایی آماده سازی خود را طی می‌کنند تا به کنداکتور پخش برسند.

 


شبکه اول

 


ادامه ماجرا‌های فیروز و قالیشویی مشتاق

 


فصل اول سریال کمدی «دودکش» به کارگردانی محمد حسین لطیفی در ماه رمضان سال ۹۲ از این شبکه به روی آنتن رفت و توانست با استقبال مخاطبان و کارشناسان، یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سیما لقب بگیرد. سه سال بعد لطیفی ادامه این ماجرا را در سریالی به نام «پادری» جلوی دوربین برد، ولی به گواه بسیاری، نتوانست موفقیت دودکش را دوباره تکرار کند. حالا برزو نیک نژاد که از نویسندگان دودکش بوده، فصل دو این مجموعه را به تهیه کنندگی زینب تقوایی ساخته و قرار است بینندگان ادامه ماجرا‌های فیروز و خانواده او را در قالیشویی مشتاق از روز سه شنبه ۸ تیرماه شاهد باشند.

 


هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و الهام اخوان و با حضور بهنام تشکر و بازیگران خردسال حسین شهبازی، مهنا سیدی، هانا عباسی در «دودکش ۲» بازی دارند. طراح و سرپرست نویسندگان سریال، برزو نیک نژاد است و نویسندگان سریال محمد تنابنده و شهاب مهربان هستند.

 


در خلاصه داستان سریال آمده است: «خانواده فیروز مشتاق که بی قیف و قپی به سفری رفته اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است! بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می‌رسد، بستر قمپزش گسترده‌تر از قبل شده است و با عقبه‌ای که از آنان سراغ داریم، ماجرا‌هایی آغاز می‌شوند که بی هیچ شائبه‌ای در زندگی همه و بویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تاثیر گذار هستند!»

 


افرا؛ ملودرامی تازه از بهرنگ توفیقی

 


بهرنگ توفیقی پس از سریال «آقازاده» در شبکه نمایش خانگی، با حضور مهدی سلطانی این بار به سراغ تولید سریالی برای شبکه اول سیما رفته است. سریالی ملودرام که سازندگان آن بجای خلاصه داستان این متن را ارائه داده اند: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهد این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است.»

 


مهدی سلطانی، پژمان بازغی، مینا وحید، روزبه حصاری، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و ... گروه بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

ترک اعتیاد ستارخان

با پایان ضبط بخش‌های عمده‌ای از سریال «افرا» به تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی در شمال کشور، سازندگان برای تصویربرداری سکانس‌های باقیمانده در تهران مشغول کار شده اند. این روز‌ها ضبط تصاویر در شهرک دفاع مقدس پیگیری می‌شود و به زودی گروه تولید و بازیگران برای ادامه کار، عازم لوکیشن بیمارستانی در تهران خواهند شد.

 


این مجموعه تلویزیونی که قصه آن در فضای معاصر می‌گذرد، محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما است و طراحان قصه سریال پدرام پورامیری و حسین دوماری‌اند.

 


روزبه حصاری که ایفاگر نقش جواد جوادی در فصل سوم «بچه مهندس» بود، یکی از نقش‌های اصلی این سریال با نام «مسعود فروزش» و نقش محیط بانی را بازی می‌کند که ماجرا‌هایی در شمال کشور برایش اتفاق می‌افتد.

شاید بخواهید بخوانید: تفاوت لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی

شبکه دو

سریال محرمی «در کنار پروانه ها»

 


کماکان تصویربرداری سریال تلویزیونی «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری که چندی پیش در تهران کلید خورده بود، در لاهیجان ادامه دارد و نزدیک به نیمی از آن انجام شده است. این سریال برای ماه محرم و پخش از شبکه ۲ سیما آماده می‌شود.

 


داستان سریال از آنجا شروع می‌شود که مشکلات پی در پی زندگی «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است، به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی زندگی‌اش که خواهرش است، طعمه نقشه‌ای می‌شود.

 


در این سریال پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نگار عابدی، نسرین بابایی، شهین تسلیمی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی، مجید پتکی، کاوه سماک باشی، حسن سلیمانی، علی مجلسی، پارسا نوریان پور، فرناز زوفا، محمدرضا جعفری لفوت، کیان جعفری لفوت، ساجد یوسفی، محمدطا‌ها عاشری، محمدعلی صادق حسنی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

 


به گفته بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال «در کنار پروانه‌ها»، این سریال پخش خود را در ماه صفر و احتمالا از ۱۵ شهریور آغاز می‌کند.

 


شبکه سه

 


نیمروز تا تهران؛ ارتباط با کشور‌های منطقه

 


سریال «نیمروز تا تهران» به کارگردانی حسین نمازی و به تهیه کنندگی علی پورکیانی در حال تصویربرداری و همزمان تدوین و آماده سازی‌های نهایی است تا پس از پایان سریال «کلبه‌ای در مه» خود را به آنتن پخش شبکه سه برساند.

 


ارسلان امیری به همراه تهمینه بهرام نویسندگی این سریال را برعهده دارند. امیری در جشنواره فیلم فجر در سال گذشته سینمایی «زالاوا» را کارگردانی کرده بود که برای این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی اول، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه را به دست آورد. امیری زالاوا را به همراه تهمینه بهرام و آیدا پناهنده نوشته بود و این بار همان تیم نویسندگی «نیمروز تا تهران» رابرعهده دارند.

 


در این سریال تلویزیونی بازیگرانی، چون پیام دهکردی و شقایق فراهانی به ایفای نقش می‌پردازند و سریال در فضای ملودرام و عاشقانه می‌گذرد. پیش از این مهدی آذرپندار مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه گفته بود که این سریال در پس زمینه داستان اصلی خود به ارتباط ایران با کشور‌های منطقه می‌پردازد.

 


حسین نمازی پیش از این و در سال ۹۷ مجموعه حوالی پاییز را ساخته بود که به حادثه منا می‌پرداخت و از شبکه سه پخش شد.

 


شبکه چهار

سریال خارجی «باغ وحش»

 


فصل سوم این سریال «باغ وحش Zoo» با اتمام مجموعه نمایشی شرلوک، از بامداد روز جمعه، ۲۸ خرداد، آغاز شده است. سریال خارجی و جدید «باغ وحش» یک مجموعه تلویزیونی درام و علمی-تخیلی است که بر اساس رمانی به همین نام از جیمز پترسون ساخته شده است.

 


در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: تغییرات جوی و محیط زیستی باعث شده تا حیوانات درنده و وحشی شوند و به انسان‌ها حمله کنند. حالا یک دانشمند مأمور شده تا این اتفاقات را بررسی کند، ولی او متوجه حقیقتی تلخ می‌شود که ممکن است باعث نابودی انسان‌ها شود.

 


سه فصل از این سریال تولید شده که فصل سوم آن در ۱۳ قسمت روی آنتن می‌رود.

 


شبکه پنج

 


پزشک دربار؛ مدل چینی یانگوم

 


دوستداران سریال‌های کره‌ای و چینی این بار به تماشای سریال «پزشک دربار» نشسته اند. پس از استقبال بینندگان از سریال کره‌ای جواهری در قصر و شخصیت اصلی این سریال به نام «یانگوم» این بار سریالی چینی به نام «پزشک دربار» سر از شبکه پنج درآورده تا شب‌های تابستان این شبکه با پخش این سریال مخاطبان خود را پیدا کند.

 


سریال ۵۰ قسمتی «پزشک دربار» به کارگردانی لی‌کوک لپ (Lee Kwok Lap) که محصول کشور چین است، از شنبه ۲۹ خردادماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه پنج سیما رفته است. این سریال محصول ۲۰۱۶ کشور چین است که در ژانر تاریخی- پزشکی و خانوادگی در ۵۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

 


این سریال داستان زندگی دختری سخت‌کوش و با استعداد به نام «تان یون شیان» است که علم پزشکی را از اجدادش به ارث برده، اما به خاطر این که حکومت زنان را از فعالیت در حوزه پزشکی، فراگیری علم پزشکی و طبابت منع می‌کند، تصمیم می‌گیرد مخفیانه در رشته پزشکی تجربه کسب کند. او با علاقه زیاد به علم پزشکی سعی دارد بر تمام موانع و مشکلات بر سر راهش غلبه کند، اما همه‌چیز آنجایی سخت می‌شود که با شخص امپراطور دیدار می‌کند و...

مقالات دیگر: قالیشویی اختیاریه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۲:۰۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چگونه در اسباب کشی از فرش و کف خانه در برابر آسیب محافظت کنیم؟

چگونه در اسباب کشی از فرش و کف خانه در برابر آسیب محافظت کنیم؟

در این مطلب به سراغ بررسی مواردی رفتیم که مانع از آسیب به کف خانه و فرش‌ها می‌شود. با ما همراه باشید.

 


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر شما هم مانند نویسنده این سطور بارها و بارها اسباب کشی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که کار بسیار سخت و دشواری است و برای چندین روز از زمان مفید شما، باید صرف جمع‌آوری لوازم خانه، بسته‌بندی صحیح و در نهایت انتخاب باربری مناسب باشد و تازه بعد از اینکه وسایل به محل جدید منتقل شد، کار باز کردن و نظافت دوباره منزل آغاز می‌شود. در حین مراحل اسباب کشی نیز باید مراقب وسایل، فرش و دیوار و کف زمین خانه باشیم تا آسیبی به آنها وارد نشود. بعد از این مقدمه ناامید کننده قصد داریم از نکاتی بگوییم که شرایط اسباب کشی را برایتان راحت‌تر می‌کند و در این مطلب به سراغ بررسی مواردی رفتیم که مانع از آسیب به کف خانه و فرش‌ها می‌شود. با ما همراه باشید.

 


۱. از اتوبارهای مطمئن کمک بگیرید

 


ساده‌ترین راه برای اینکه فرایند اسباب کشی و جابجایی اثاثیه منزل را ساده کند، کمک گرفتن از شرکت‌هایی است که خدمات باربری ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند از صفر تا ۱۰۰ جابجایی اثاث در کنار شما باشند، اثاثیه منزل را به صورت مرتب با کارتن‌های مناسب و تمیز بسته بندی کنند، وسایل را با کمک افرادی که برای اینکار آموزش دیده‌اند و ابزارهای مناسب اسباب کشی را دارند، به اتومبیل مربوطه منتقل کنند و در نهایت بسته‌ها را در منزل و یا ساختمان جدید، تحویل بدهند.

 


این نکته را اصلاً سهل و آسان نگیرید: انتخاب باربری مناسب که کارگران کارآزموده داشته باشد، قیمت‌های آن صریح و شفاف و مطابق با سازمان باربری باشد و در فرایند اثاث کشی سریع عمل کنند، بسیار بسیار مهم است. پس پیش از اقدام به انتخاب اتوبار و یا باربری مناسب، به خوبی تحقیق کنید و سپس اقدام به انتخاب یکی از آنها بکنید. در حال حاضر به راحتی می‌توانید انواع باربری‌ها را از طریق اینترنت پیدا کنید، اما سعی کنید این کار را به شرکت‌هایی بسپارید که انواع خدمات منزل را انجام می‌دهند و یا از قدیم آوازه خوبی داشته‌اند. به صرف اینکه فقط یک سایت و یک شماره در اینترنت دیدید، اقدام به دریافت خدمات از آنها نکنید.

 


۲. از پادری‌های مناسب استفاده کنید

حالا که به روز اسباب کشی رسیده‌اید، باید این نکته را فراموش نکنید: کف زمین نباید در حین اثاث کشی آسیب ببیند، همچنین اگر موکت و یا فرشی همچنان روی زمین پهن است، آنها نیز باید کمترین آسیب ممکن را ببیند. پس برای رسیدن به این هدف، باید چند اقدام ضروری را انجام دهید:

 


می‌توانید از یک پادری که قدرت جذب بالایی دارد، استفاده کنید و آن را درست جلوی درب ورودی پهن کنید. اگرچه پادری‌ها، به طور کامل نمی‌توانند مانع از انتقال کثیفی به روی فرش‌ها شوند، اما تاثیر خوبی در کاهش انتقال آلودگی‌ها خواهند داشت.

 


همچنین اگر فرش و یا قالیچه‌ قدیمی و کهنه‌ای دارید، می‌توانید برای اینکار از آنها کمک بگیرید و آنها را در جلوی درب و یا هر بخشی از کف زمین که احتمال آسیب زدن را پیش‌بینی کرده‌اید، پهن کنید

 


اگر کف خانه شما، به طور کامل موکت شده است و شما نمی‌توانید آن را از زمین جدا کنید، بهتر است چندین کفش یا دمپایی راحت در جلوی درب قرار قرار دهید تا افرادی که مسئول جابجایی بار هستند، از آنها استفاده کنند و در نتیجه درآوردن هرباره کفش در هنگام ورود به خانه سرعت عمل آنها را کاهش ندهد و آنها را خسته نکند.

 


۳. از پدهای مبلمان استفاده کنید

 


در هنگام انتقال مبلمان و میز و صندلی‌هایی که وزن سنگین دارند، می‌توانید پدهایی را تهیه کنید که به زیر پایه‌های انها چسپانده می‌شود و در نتیجه در هنگام کشیدن، کف زمین آسیب نخواهد دید. اگر نتوانستید این پدها را تهیه کنید، سعی کنید کشیدن آنها روی زمین به آرامی انجام شود و یا اگر کف زمین از متریال‌هایی مانند چوب ساخته شده است، حتماً آنها را با دست حمل کنید، چرا که آسیب دیدن کف چوبی بسیار بالاست.

 


۴. برای فرش‌ها از روکش استفاده کنید

 


پس از اینکه تمامی فرش‌های خانه را تا زدید (لوله کردید)، سعی کنید آنها را با روکش‌های پلاستیکی، پارچه‌ای و حتی گاهی پتوهای کهنه بپوشانید تا در حین جابجایی و قرار داده شدن در پشت اتومبیل، بافت آن آسیب نبیند. همچنین اگر خانه جدیدی که قرار است به آن نقل مکان کنید به خدمات نقاشی ساختمان احتیاج دارد به خاطر داشته باشید که تا به اتمام رسیدن کار روکش‎‌ها را از فرش جدا نکنید.

 


۵. جعبه‌های کارتن محکم خریداری کنید

بخش مهمی از آمادگی برای جابجایی اثاث، مربوط به بسته‌بندی انواع وسایل خانه، مانند ظرف و ظروف، مواد غذایی خشک، مواد داخل یخچال‌، کتاب‌، لباس، کفش و غیره است که باید به صورت سازمان یافته درون جعبه‌های کارتن تمیز و محکم قرار داده شود تا در هنگام جابجایی پخش زمین نشوند. چرا که در غیر اینصورت، نه تنها آنها شکسته و یا آسیب خواهند دید، بلکه ممکن است کف زمین و روی موکت و فرش‌ها نیز آلوده شود.

 


بنابراین سعی کنید کارتن‌های مناسب و تمیز خریداری کنید و زیر تمامی آنها را با چسپ‌های پنج سانتی‌متری محکم کنید تا امکان باز شدن ناگهانی جعبه بسیار کاهش پیدا کند. همچنین اگر در پیدا کردن کارتن‌ها مشکل دارید، می‌توانید از شرکت‌هایی که انواع کارتن‌های بسته‌بندی را فراهم می‌کنند، بخواهید به تعداد مورد نیاز شما، کارتن برایتان ارسال کنند.

 


۶. از کاور کفش نایلونی استفاده کنید

 


استفاده از کاور کفش‌های نایلونی نیز می‌تواند راه مناسبی برای آسیب ندیدن کف زمین و فرش‌ها باشد، اما احتمال سرخوردن آنها در هنگام عبور از کف‌های صیقلی وجود دارد.

 


همچنین استفاده از کاورهای نایلونی ضخیم روی کف زمین نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش آسیب به کف زمین و یا روی موکت‌ها و فرش‌ها باشد. البته ممکن است مجبور باشید هزینه جداگانه‌ای برای خرید این نایلون‌ها پرداخت کنید، اما به طور حتم از هزینه تعمیر کف زمین و یا فرش‌ها کمتر خواهد بود.

 


۷. کارتن‌های اسباب‌کشی را نگه‌دارید

اگر مکان مناسبی برای نگهداری کارتن‌های اسباب کشی دارید، سعی کنید آنها را برای اسباب‌کشی نگه‌دارید، اگرچه ممکن است این کارتن‌ها برای بسته‌بندی کردن مجدد، کیفیت لازم را نداشته باشند، اما برای پهن کردن آنها روی کف زمین بسیار مناسب هستند و از طرفی به دلیل آنکه تجزیه‌پذیر هستند، برای محیط زیست نیز مناسب هستند.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

با تمام مراقبت‌هایی که انجام خواهید داد، احتمالاً باز هم نیاز به تمیز کردن کف زمین و حتی شستن برخی از موکت‌ها و قالی‌ها خواهید داشت، اما مطمئن باشید با رعایت این نکات، علاوه بر اینکه در زمان زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد از بروز آسیب‌های احتمالی به اسباب و اثاثیه و کف زمین جلوگیری خواهد شد.

 


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مقالات دیگر: قالیشویی کاشانک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۷:۰۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)