اخبار قاليشويي اخبار قاليشويي .

اخبار قاليشويي

بافت ۶۸۵ تخته فرش توسط مددجويان كميته امداد خراسان جنوبي

مديركل كميته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبي:
بافت ۶۸۵ تخته فرش توسط مددجويان كميته امداد خراسان جنوبي
بيرجند- مديركل كميته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبي گفت: ۶۸۵ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۹۱ متر مربع از ابتداي سال توسط مددجويان اين نهاد بافته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: ۶۸۵ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۹۱ متر مربع از ابتداي سال توسط مددجويان بافته شده است.

مديركل كميته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبي با اشاره به اينكه به طور متوسط قيمت هر متر مربع فرش دستباف چهار ميليون تومان است، بيان كرد: در سال گذشته يك هزار و ۲۳۲ تخته فرش به متراژ چهار هزار و ۸۳۱ متر بافته شد.

عرب با اشاره به مشاركت سه هزار بافنده مددجو در خراسان جنوبي افزود: بافت فرش ويژه خانواده هاي تحت حمايت يكي از طرح هاي اشتغال خانگي است كه در روستاها و شهرها، ويژه خانواده هاي تحت حمايت و زنان سرپرست خانوار اجرا مي شود.

وي تصريح كرد: كميته امداد در زمينه بازاريابي فرش ورود كرده و فرش هاي بافته شده را به بالاترين قيمت به فروش مي رساند.
مقالات ديگر: قاليشويي در خيابان استخر
سمپاشي كك
مديركل كميته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبي با بيان اينكه تا امسال روال بر اين اساس بوده كه مواد اوليه يا توسط خود افراد و يا با همكاري راهبران شغلي كميته امداد تهيه شود، گفت: راهبران شغلي فرش افرادي مورد تاييد امداد هستند كه كار تهيه مواد اوليه و نظارت بر بافت فرش را براي بافندگان انجام مي دهند.

عرب بازاريابي و فروش فرش هاي بافته شده را با اهميت تر از مواد اوليه بيان كرد و افزود: امسال به دنبال اين هستيم كه در صورت تأمين اعتبار، بهترين مواد اوليه را تهيه كنيم كه در اين صورت در ارزش افزوده فرش تاثير گذار خواهد بود.

وي با تأكيد بر اينكه به دنبال پيدا كردن مسيرهاي خوب براي فروش هستيم، يادآور شد: در سفر رئيس بسيج اصناف هم بازديدي از انبار فرش‌ها داشتيم و قول هايي براي اتصال به بازار فرش تهران دادند.

مديركل كميته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبي اظهار كرد: اميدواريم هر چه سريع تر اين وعده تحقق يابد و بتوانيم به بالاترين قيمت، فرش هاي بافته شده را به فروش برسانيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۹:۲۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ميدان‌داري قالي‌هاي استان هنرپرور اصفهان در بيست و پنجمين نمايشگاه فرش دستباف

ميدان‌داري قالي‌هاي استان هنرپرور اصفهان در بيست و پنجمين نمايشگاه فرش دستباف
بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي-صادراتي فرش دستباف در روزهاي ۵ تا ۱۰ بهمن‌ماه در محل دائمي نمايشگاه اصفهان باحضور حداكثري فعالين اصفهاني اين هنر-صنعت برگزار مي‌گردد.
در نمايشگاه امسال ۱۲۰ مشاركت كننده شاغل در زمينه هاي توليد، فروش، صادرات و خدمات مرتبط با انواع فرش دستباف و نيز انجمن‌ها، اتحاديه ها، تشكل ها و مراكز علمي و آموزشي مرتبط با اين صنايع دستي محبوب و كاربردي طي شش روز برگزاري حضور دارند.

در بيست و پنجمين نمايشگاه فرش دستباف اصفهان سال جاري مشاركت كنندگاني از استان‌هاي اصفهان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، خراسان رضوي، گلستان، مركزي، زنجان، قم، تهران، كردستان و چهارمحال و بختياري حضور دارند.


مقالات ديگر: 


قاليشويي در جشنواره


فروش سم حشرات
اين نمايشگاه در فضايي بيش از  ۶ هزار متر مربع فضاي مفيد نمايشگاهي برگزار خواهد شد و در مقايسه با سال گذشته از نظر متراژ تغييرات چنداني نداشته،  اما در مقايسه با سال گذشته غرفه‌هاي واگذار شده از نظر كيفيت و ميزباني از مشاركت كنندگان بزرگتري ميزباني مي‌كند.

براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در حاشيه اين رويداد تخصصي برگزاري جلسه كارگروه صادرات را خواهيم داشت، همچنين در اين دوره برنامه هاي جانبي متعدد شامل كارگاه هاي آموزشي، ارتباط دانشگاه و بازار و مدل هاي كسب و كار در حوزه تجارت فرش دستباف برگزار خواهد شد تا امكان معرفي بهتر اين هنر صنعت در ميان مخاطبان اين رويداد نمايشگاهي و شهروندان علاقمند كشورمان به اين هنر فاخر فراهم شود.

بيست و پنجمين نمايشگاه فرش دستباف اصفهان از تاريخ ۵ تا ۱۰ بهمن‌ماه در ساعات بازديد ۱۴ تا ۲۱ ميزبان متخصصان، كارشناسان، عموم شهروندان، بازرگانها، صاحبان مشاغل و دوستداران اين هنر با اهميت خواهد بود. همچنين در راستاي رفاه حال شهروندان و براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده روز جمعه ۷ بهمن‌ماه بازديد ويژه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ واقع در كمربندي شرق، روبروي منطقه روشن دشت، نمايشگاه بين‌المللي اصفهان برپا مي‌باشد.


منبع: https://www.gostaresh.news/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۶:۳۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

حضور فرش دستباف قم در نمايشگاه گردشگري تهران

 به‌گزارش ميراث آريا به نقل از روابط‌عمومي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي قم، عليرضا ارجمندي ۲۹ دي ماه ۱۴۰۱ در حاشيه نشست مشترك با احمد رجبيان نايب رئيس اتحاديه فرش دستباف استان قم كه با هدف هماهنگي حضور فرش دستباف قم در شانزدهمين نمايشگاه گردشگري بهمن ماه تهران در اداره‌كل ميراث‌فرهگي استان برگزار شد، با اشاره به ارزش بسيار فرش دستباف قم و جايگاه آن در سطح جهاني گفت: حضور فرش دستباف قم در نمايشگاه تهران نقطه عطفي در معرفي ظرفيت‌هاي اين استان خواهد بود.

 

بيشتر بخوانيد :قاليشويي در جشنواره


مديركل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي قم ادامه داد: فرش دستباف قم ريشه در فرهنگ غني اين خطه دارد و تار و پود آن با زحمت دستان پر مهر هنرمندان اين مرز و بوم به ويژه هنرمندان قمي شكل ميگيرد كه معرفي اين هنر، فرصت بسيار مناسبي است تا ظرفيت استان در اين عرصه همچون عرصه‌هاي ديگر شناخته شود تا علاقمندان بتوانند استان قم را به عنوان هدف گردشگري انتخاب كنند.


بيشتر بخوانيد :فروش سم حشرات


ارجمندي خاطرنشان كرد: امسال حضور استان قم در شانزدهمين نمايشگاه گردشگري تهران به گونه‌اي متفاوت خواهد بود و با رويكردي جديد و محتوا محور به توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و جذب سرمايع‌گذاري خواهد پرداخت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)