اخبار قالیشویی اخبار قالیشویی .

اخبار قالیشویی

۹۵ درصد اصناف شهرستان ری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

۹۵ درصد اصناف شهرستان ری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

 


شهرری - ایرنا - رییس اتاق اصناف شهرستان ری گفت: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد اصناف این شهرستان پروتکل و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند.

 


لطف الله ستاره روز سه شنبه پیرامون فعالیت اصناف شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با قرمز شدن وضعیت کرونا در این شهرستان، محدودیت هایی در خصوص تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳و ۴ اعلام شد و بازهم اصناف نشان دادند که باوجود آسیب های زیادی که به کسب و کارشان وارد می شود تابع اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند.

 


وی خاطرنشان کرد: با وجود گلایه‌های اصناف از این طرح، ناگزیر به اجرای آن براساس مصوبه ستاد ملی کرونا هستیم اما ایجاد هرگونه محدودیت بدون حمایت مادی و یا معنوی از اصناف موجب افزایش هزینه سربار کسب و کار و زندگی برای آنان می‌شود.

 


این مسئول افزود: با توجه به تشدید محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهرستان ری ۱۰ تیم بازرسی در ۲ شیفت بر فعالیت واحدهای صنفی سطح شهرستان نظارت و تذکرات لازم را به اصناف متخلف اعلام می‌کنند.

 


رییس اتاق اصناف شهرستان ری یادآوری کرد: از آغاز اجرای طرح محدودیت ها در حدود یکهزار و ۵۰۰ مورد تذکر در زمینه رعایت پروتکل ها و تعطیلی اصناف صادر شده و طرح تا پایان محدودیت های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد.

 


به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 


شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

 

مقالات دیگر: قالیشویی اقدسیه

نمایندگی برندهای لمینت

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۶:۰۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۲ واحد صنفی در شهرستان ری به دلیل گران‌فروشی جریمه شد

۲ واحد صنفی در شهرستان ری به دلیل گران‌فروشی جریمه شد

 


شهرری - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری اعلام کرد: ۲ واحد صنفی در این شهرستان به دلیل گران‌فروشی مرغ و شکر جریمه و پرونده آنها برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شد.

 


موسی احمدی روز شنبه به خبرنگاران گفت: در جریان بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی، بازرسان این اداره در حدود یکهزار و ۳۹۲ کیلوگرم مرغ گرم قطعه بندی شده و یکهزار کیلوگرم شکر به دلیل گران فروشی کشف کردند.

 


وی اظهار داشت: ارزش ریالی این محموله‌ها کشف شده در حدود ۴۵۵ ریال است که به دلیل شرایط موجود در کشور به منظور طی مراحل قانونی برخورد با تخلف پرونده به مراجع قضائی و تعزیرات ارجاع شده است.

 


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با اشاره به برخورد جدی بازرسان با گران‌فروشی خاطرنشان کرد: برای گران‌فروشی مرغ گرم در حدود ۳۹۰ میلیون ریال و برای گران فروشی شکر در حدود ۶۱ میلیون ریال تعلق گرفت و در نهایت پرونده واحد متخلف تحویل مراجع قضائی شد.

 


این مسئول اضافه کرد: با هدف مبارزه با قاچاق کالا و کنترل بازار روزانه پنج تیم بازرسی به اصناف، انبار و کارخانه‌ها اختصاص داده شده‌است که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی از واحدها می‌شود.

 


احمدی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در بازار برخی از سودجویان اقدام به افزایش قیمت خودسرانه و گران‌فروشی اجناس کردند که با هوشیاری بازرسان اداره صنعت ری این اقدام ناتمام ماند.

 


به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 


شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

 


مقالات دیگر: قالیشویی شریعتی

دندانپزشکی دیجیتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۵:۴۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

قنات‌های بیجار پرآب اما تشنه

قنات‌های بیجار پرآب اما تشنه

ایسنا/کردستان قنات علیرضاخان‌گروسی یکی از قنات‌های شهرستان بیجار است که در گذشته با چرخاندن چرخ آسیاب مشهور به کاناصرعباسی، بادامستان‌ها و بوستان‌های باغ سالاری و دشت تخت را سیراب می کرد.

 


شهرستان بیجار سالانه محل عبور مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است و در بسیاری از ماه‌های سال این شهرستان تا دو برابر جمعیت فعلی را در خود جای می‌دهد لذا قنات‌های بیجار در کنار دیگر ظرفیت‌های طبیعی و بوم گردی می تواند مقصد گردشگران به این شهرستان باشد.

 


قنات علیرضاخان‌گروسی یکی از قنات‌های شهرستان بیجار است که رشته اصلی آن بیش از چهار کیلومتر طول دارد و دارای بیش از 300 میله چاه عمودی است؛ قنات ازمنطقه باغ صفا آغاز می‌شود و پس از عبور از منطقه زمین‌شهری و پشت بیمارستان قدیم از کوچه مسجد قائم (عج) و زیر رودخانه حاکمی شهر می گذشت و در گذشته ضمن چرخاندن چرخ آسیاب مشهور به کاناصرعباسی، بادامستان‌ها و بوستان‌های باغ سالاری و دشت تخت را سیراب می کرد.

 


روزگار قدیم در فصل پاییز آرد کردن گندم بعد از درو و در اوج کم آبی انجام می‌شد، اما آب این قنات به حدی بوده است که چرخ آسیاب آبی را می‌چرخاند و در آن زمان مردم می توانستند گندم‌‎های خود را آرد کنند.

 


قنات‌ها با تاریخ و هوشمندی مردمان گذشته عجین شده و این شاخصه برای نسل امروز مایه افتخار به نیکان خود است زیرا نگاه به قنات برخاسته از تعاون، همکاری، همدلی و مدیریت نسل‌های گذشته است؛ گردشگری هرچند به تنهایی راه توسعه نیست ولی شیوه‌های مناسب برای فراهم آمدن بنیان‌های آن و همچنین پویایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این تمدن است.

 


به گفته کارشناسان قنات ها از چهار جنبه م‍ی‌توانند جذابیت گردشگری خلق کنند؛ جنبه اول، فناوری است، قنات شاهکار مهندسی و علوم کاربردی است زیرا احداث یک قنات به دانش گسترده ای از مهندسی سازه، زمین‌شناسی، آب‌شناسی، آبیاری و ژئوتکنیک نیاز دارد.

 


جنبه مدیریتی موضوع دیگری است که قابل توجه است، نظام تقسیم آب قنوات و همچنین نظام نگهداری قنوات از پیچیدگی شگفت‌آوری برخوردار است که بیانگر هوش سرشار مردم این سرزمین برای سازگاری با منابع موجود می‌باشد؛ جنبه ی دیگر فرهنگ عامه است، قنات از پیشینه ای به درازای تاریخ برخوردار است لذا این زمان، فرصتی کافی بوده است تا ذهن اسطوره ساز انسان را به تطور درآورد، در پیرامون قنات افسانه، مراسم و باورهای جالب فراوانی وجود دارد که جاذبه‌های انسانی قنات را شکل می‌دهند.

 


آخرین جنبه مناظر طبیعی است، پیشکار قنات با ریزش زیبای آب از دیواره‌ها و سقف گالری به همراه رسوبات کربنات کلسیم میتواند منظره ی اسرارآمیزی پدید آورد که این زیبایی با جریان آرام آب در طول گالری به اوج می رسد.

محمدرضا قربانی مدیر انجمن پاکبانان طبیعت گروس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقشه شبکه قنات‌های بیجار، عنوان کرد: بیجار با توجه به موقعیت و شرایطی که در گذشته داشته از رشته قنات های متعددی برخوردار بوده که هر کدام ازآن‌ها از مادرچاه تشکیل شده است که در ابتدای رشته قنات وجود داشته و در ادامه میله‌چاه‌های متعددی در مسیر قنات به فاصله معمولا 10 تا 40 متر به دلیل تخلیه آب، رسوبات وکمبود اکسیژن بوده که این میله‌چاه‌ها توسط دالان‌هایی به هم وصل شده اند که به گالری، دهلیز و در اصلاح کردی " ره هنگ " مشهور است و در پایان مسیر به مظهر آب منتهی می شود.

 


وی درادامه به قنات منتسب به علیرضاخان گروسی اشاره کرد و افزود: در گذشته آبرسانی به حمام‌های عمومی، مساجد، منازل برخی از افراد مهم و حتی اقوام یهودی که در گذشته در منطقه خاصی در بیجار زندگی می‌کردند توسط این رشته قنات‌ها صورت می گرفت؛ یکی از مطالبات انجمن ما احیای قنات بوده است، در دی ماه سال گذشته جلسه ای با پیشنهاد ما در فرمانداری برگزار شد و بودجه ای برای مطالعات اولیه نیز توسط فرماندار به ما داده شد.

 


مدیر انجمن پاکبانان طبیعت گروس در ادامه به مشکلی که در سال‌های گذشته بر مسیر قنات به وجود آمده اشاره و بیان کرد: طی سال‌های گذشته تعمیری که برای تقویت پلی که در منطقه تازه آباد بیجار وجود دارد، انجام شد، سنگی در مسیر قنات قرار می گیرد و بتن روی آن می ریزند و این موضوع باعث شد که آب قنات به بستر رودخانه حاکمی عبوری از زیر پل وارد شود.

مقالات دیگر: قالیشویی امامت

وی در ادامه به چاه منبری در ناحیه پل تازه آباد اشاره و عنوان کرد: چاه منبر سازه‌ای بوده که به دلیل عدم دسترسی مردم و اهالی منطقه به آب ساخته شد، این چاه شامل پله‌هایی رو به پایین و زیر زمین بوده و در سقف آن نیز طاق ایجاد شده بود که در نهایت باعث می‌شد مردم به آب دسترسی راحتی داشته باشند؛ در گذشته منطقه ذکر شده دره ای وجود داشته و حدود سال 1352 برای تسطیح این منطقه، اقدام به پر کردن آن با خاک می‌کنند و این سازه هم اکنون در زیر خاک قرار گرفته است.

 


قربانی به عملیاتی که برای یافتن آثار این چاه‌منبر انجام شده اشاره کرد و افزود: نقطه دقیق این چاه منبر مشخص نیست، درابتدای بهمن ماه سال قبل برای آسیب ندیدن سازه در فاصله 20 متری چاه منبر گمانه زنی و شروع به حفاری کردیم و نزدیک به دو متر و نیم به صورت افقی در زیرپیاده رو پل پیشروی کردیم، در ادامه پنج مترعمودی به پایین حفاری کردیم تا محل انسداد را پیدا کنیم اما متاسفانه اثری از انسداد در این ناحیه نبود.

 


وی افزود: به دلیل نبود امنیت در زیر پل و شدت زیاد آب در ادامه پنج متر به صورت افقی حفاری صورت گرفت، اما اثری از این چاه منبر نیافتیم و در اسفند ماه به دلیل نبود منابع مالی و بدهکار شدن، فشار آب و وجود رطوب و امکان برق‌گرفتی قادر به ادامه کار نبودیم، افراد زیادی در این موضوع در سطح شهرستان کمک کردند، از این افراد، انجمن لاله های نسار گروس و علی الخصوص فرماندار بیجار و معاون عمرانی فرمانداری و شهردار بیجار تشکر ویژه ای داریم که توجه و کمک خوبی به این موضوع داشتند.

 


مدیر انجمن پاکبانان طبیعت گروس گفت: یکی از دلایلی که مردم از مسدود شدن این قنات اطلاع پیدا نکردند این بود که در ادامه مسیر قنات پس ازرودخانه حاکمی یک رشته قنات دیگر به این مسیر وصل می‌شد و به دلیل وجود آن مقداری از حجم آب کم شد و مردم تصور می‌کردند که این کم شدن آب به دلیل خشکسالی و کم‌آبی بوده است؛ در حال حاضر مظهر قنات در منطقه باغچه‌چال خشک شده است و در صورتی که انسداد برطرف شود شاهد جاری شدن آب در این محل خواهیم بود.

 


وی به قندیل‌هایی که در یکی از شاخه‌های قنات علیرضاخان گروسی دیده شده اشاره و اظهار کرد: در یکی از کاوش‌هایی که در قنات داشتیم به قندیل‌هایی به شکل گل کلمی از جنس رسوبات آهکی با طول 30 سانتی‌متر برخورد کردیم که نشان دهنده قدمت بالای این قنات‌هاست، این قنات‌ها پیشتر نیز وجود داشتند و علیرضا خان گروسی احیای این قنات را انجام داد؛ مورد قابل توجهی که وجود دارد این است که ارتفاع گالری ها در برخی مناطق از یک متر و نیم تا چهار متر است و دیواره ای از رسوبات در کف گالری با ضخامت 10 سانتی متر تشکیل شده است.

 


مدیر انجمن پاکبانان طبیعت گروس به انتظارات خود از مسئولان اشاره و عنوان کرد: این رشته قنات در غرب کشور کم‌نظیر است، وقتی بودجه مالی به این پروژه اختصاص بگیرد، به راحتی می توان آن را احیا کرد، انتظار داریم با نظارت انجمن ما این اقدام صورت بگیرد و امیدواریم وارد فرآیند اداری طولانی مدت نشود.

 


قربانی به یکی از مشکلات در حوزه قنات اشاره و عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که قنات متولی ندارد و در صورت احیا شدن، مشخص نیست که چه کسی عهده دار نگهداری آن است؛ در بازدید مقامات استان از این قنات‌ها عنوان شد که بخشی از این قنات معارض دارد اما آب آن زنده است و به احیای بخشی از قنات نیز توصیه شد.

 


وی در ادامه گفت: اکنون پیشنهاد احیای آسیاب آبی که در باغ سالاری بوده مطرح شده است، همچنین این آب می‌تواند برای قالیشویی، فضای سبز و حتی ماشین‌شویی استفاده شود.

 


مدیر انجمن پاکبانان طبیعت گروس به عدم آگاهی مردم در خصوص عواقب مسدود شدن اشاره و تصریح کرد: مردم خبر ندارند که اگر قنات مسدود شود به ضرر تاریخ و تک تک افراد شهر بیجار است، آبی که در یک منطقه جمع شود باعث رطوبت و تخریب منازل می‌شود، یکی از فلسفه‌های وجودی قنات زه‌کشی آب‌ها بوده که باعث تقسیم بندی مناسب آب می‌شد؛ دلیل پایین بردن سطح آب، نرسیدن رطوبت به منازل و تبخیر نشدن و هدر نرفتن آب بوده است؛ در منطقه تازه آباد منازلی هستند که سالانه به دلیل رطوبت چندین بار رنگ آمیزی منزل را به دلیل انباشت آب و مسدود شدن قنات انجام می دهند.

 


شهرستان بیجار سالانه محل عبور مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به سمت شهرهای مرزی بانه و مریوان است و نیز به جهت عزیمت مهمانان نوروزی و نیز گردشگری مذهبی در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی در بسیاری از ماه‌های سال این شهرستان تا دو برابر جمعیت فعلی را در خود جای می‌دهد لذا قنات‌های بیجار در کنار دیگر ظرفیت‌های طبیعی و بوم‌گردی می‌تواند مقصد گردشگران به این شهرستان باشد و آژانس‌های گردشگری را برای سفری چندروزه متفاوت به این منطقه مخصوصاً در فصل تابستان که هوای مطبوع بیجار زبانزد می باشد گسیل کنید.

 


صنعت گردشگری در قرن 21 در بسیاری از کشورها عامل توسعه بوده و در ایران نیز این صنعت روبه‌رشد می باشد و این مهم با توجه ویژه مسئولان و احیای قنات‌ها می‌تواند عامل ایجاد درآمد پایدار برای جوانان علاقه مند باشد؛ بی‌شک با رونق گردشگری قنات در بیجار مشاغل بسیاری از جمله طبیعت‌گردی با اسب، هتل‌داری، بوم‌گردی، رستوران‌داری، غذای محلی، صنایع دستی و سوغات شهرستان ( حلواسوهانی ) به صورت زنجیره‌وار به رونق خواهند رسید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۵:۳۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مشکلات کارگاه‌های قالیشویی قزوین در آستانه نوروز

مشکلات کارگاه‌های قالیشویی قزوین در آستانه نوروز

قزوین-ایرنا- شیوع ویروس کرونا و رشد قارچ گونه برخی قالیشویی‌های بدون مجوز در مناطق مختلف استان و فعالیت برخی سودجویان موجب کسادی بازار قالیشویی‌های مجاز شده است.

 


به گزارش ایرنا، داستان قالیشویی که زمانی با آب زلال چشمه و رود و سپس با آب لوله کشی خانه ها در میان کوچه، حیاط و پشت بام انجام می‌شد حالا به شکل جدید خود یعنی مراکز قالی‌شویی رسیده است.

 


در چند سال گذشته با رشد و توسعه زندگی ماشینی و کوچک تر شدن فضای منازل، دیگر در اسفند ماه اثری از تصاویر رنگین قالی، قالیچه و گلیم های شسته شده در کوچه و خیابان های شهر دیده نمی شود.

 


همینطور اقبال مردم نیز رنگ عوض کرده و بالغ بر ۷۰ درصد از جمعیت استان قزوین ترجیح می دهند که فرش و موکت خود را برای شست‌وشو، تحویل کارگاه‌های قالیشویی بدهند تا به روش صنعتی و ماشینی شسته شوند.

 


 قالیشویی از مشاغلی است که پررونق ترین روزهای خود را در روزهای پایانی سال می گذارند و باید کسادی بازار خود را در طول سال با پرکاری آخرسال جبران کند.

 


در این میان شیوع ویروس کرونا و رشد قارچ گونه برخی قالیشویی های بدون مجوز در مناطق مختلف استان قزوین و سودجویانی که این روزها برای کسب سود بیشتر به بازار قالیشویی روی آورده اند موجب کسادی بازار قالیشویی‌های مجاز شده است.

کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی درآمد قالیشویی‌ها

 


ساجد عرب مدیر یکی از واحدهای قالیشویی در قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: افزایش بی رویه قیمت مواد شوینده، یکی از مهمترین مشکلات صنف قالیشویی‌ها است.

 


وی با بیان اینکه کرونا و تورم دست به دست هم داده اند تا مراکز شست‌وشوی قالی، به مرز تعطیلی کشانده شوند، افزود:هر ظرف مواد شوینده در سال گذشته، با قیمت ۹ هزار تومان عرضه می شد اما امروزه مجبور هستیم آن را با کیفیت پایین تر و با قیمت ۳۰ هزار تومان خرید کنیم.

 


عرب بیان کرد: موادی چون کلر، آب ژاول و هیدرو هم متناسب با نرخ دلار افزایش قیمت پیدا کرده است.

 


وی اظهار داشت: حالِ کارگاه های قالیشویی استان قزوین خوب نیست چراکه کار قالیشویی‌ها فصلی بوده و اکثر خدمات ارائه شده توسط کارگاه‌های شست‌وشوی قالی، تک محصولی است بنابراین در فصولی که تقاضای مردم برای شستن فرش خیلی کم می شود با مشکل ناتوانی در پرداخت حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما مواجه هستیم.

 


عرب تصریح کرد:  فعالیت قالیشویی‌های فاقد جواز کسب نیز از دیگر مشکلات این صنف است به ویژه در ایامی مانند اسفند که پیک کاری قالیشویی‌هاست، تعداد کارگاه‌های بدون مجوز به صورت قارچ گونه رشد قابل توجهی پیدا می‌کند.

 


به گفته وی در آستانه سال نو و فصل بهار و آغاز خانه تکانی، بازار کارگاه‌های قالیشویی غیرمجاز و بدون مجوز داغ و موجب کسادی بازار قالیشویی‌های مجاز و رسمی می‌شود.  

 


عرب افزود: همچنین شیوع کرونا به دلیل ایجاد رعب و وحشت در برخی شهروندان، بازار قالیشویی‌ها را کساد کرده و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از درآمدهای آنها را کاهش داده است.

 


وی اظهار داشت: بسیاری از قالیشویی ها در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه هستند و حتی بعضی از کارگاه ها در قزوین نیروهای خود را تعدیل کرده و در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

فعالیت قالیشویی های بدون مجوز در قزوین 

 


حسین احمدی یکی دیگر از مدیران واحدهای قالیشویی در قزوین گفت : امروزه علاوه بر موضوع ویروس کرونا، برخی از قالیشویی‌های که با تبلیغات فراوان در قزوین کار می کنند دارای مجوز نیستند و بیشتر از شهرهای اطراف و دیگر مشاغل به این حرفه روی آورده اند.

 


وی از مردم استان قزوین خواست تا فریب تبلیغات این قالیشویی ها را نخورند و اگر به دنبال کار با کیفیت هستند به سوابق این کارگاه ها توجه نمایند.

 


احمدی یادآورشد: قالیشویی هایی که شب عید قارچ گونه سبز می شوند بدون شک بعد از تعطیلات نوروزی نیز کارگاه خود را جمع می کنند.

 


وی نظارت بر قالیشویی‌های بدون مجوز را وظیفه اتحادیه دانست و گفت: مسوولیت جلوگیری از فعالیت این کارگاه ها با اتحادیه قالیشویی است که باید با کمک دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی داشته باشد.

 


مراکز قالیشویی دولت نیاز به حمایت های دولتی دارند

 


مجید پورحاجی یکی دیگر از اعضای صنف قالیشویی در مورد مشکلات این صنف، به خبرنگار ایرنا گفت: همخوانی نداشتن افزایش نرخ خدمات قالیشویی با هزینه‌های مواد اولیه و دستمزد کارگران از مشکلات واحدهای مجاز شست و شوی قالی است.

 


وی افزود: البته در کنار این معضلات، بیماری کرونا باعث شده است تا دو سال پیاپی در پررونق ترین ماه سال، تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست بدهیم.

 


پور حاجی تصریح کرد: کم شدن مراسم، جشن‌ها و رفت و آمدها و از همه مهمتر ترس از سرایت و انتقال کرونا، تاثیر زیادی بر روی کار ما گذاشته است.

 


وی اظهار داشت: بسیاری از شهروندان، به دلیل ترس از سرایت بیماری کرونا از شست و شوی فرش خود، اجتناب می‌کنند،  در حالیکه مواد مورد استفاده در مراکز قالیشویی، همگی ضدعفونی کننده هستند و ویروس کرونا با شست‌وشوی فرش‌ها منتقل نمی شود.

 


وی بیان کرد: مراکز قالیشویی همچون سایر مراکز مورد تهدید از سوی ویروس کرونا، نیازمند حمایت های دولتی است.

تورم و گرانی در کنار پیامدهای اپیدمی ویروس کرونا، باعث شده تا هر صنف و شغلی با آسیب، ضرر و زیان مواجه شود به ویژه کارگران زحمتکش که در هر رسته و حرفه ای بیشتر متحمل سختی‌های مضاعف کرونا شده اند.

 


 خیلی از خانواده ها به دلیل نگرانی از سرایت این ویروس و همچنین کم رنگ شدن دید و بازدیدها و رفت و آمدهای هرساله، خانه تکانی را جدی نمی گیرند که همین موضوع در آستانه نوروز موجب سخت شدن امرار معاش برخی مشاغل مانند کارگران قالیشویی شده، داستانی که از اسفند سال گذشته آغاز شده و هنوز پایانی برای آن نوشته نشده است.

 


مقالات دیگر: قالیشویی پاسداران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۱:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

نرخ خدمات صنف قالیشویان اعلام شد

نرخ خدمات صنف قالیشویان اعلام شد

رئیس اتحادیه قالیشویان ضمن اعلام نرخ خدمات صنف قالیشویی، گفت: مردم برای قالیشویی فقط به واحدهای مجاز مراجعه کنند و به هر نوع تبلیغی در این زمینه اطمینان نکنند.

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد نرخ قالیشویی در سال جدید گفت: قالیشویان در سال 1398 افزایش قیمتی نداشتند، اما امسال نرخ قالیشویی بین 25 تا 30 درصد افزایش یافته است. 

 


رئیس اتحادیه قالیشویان تهران  درباره وضعیت تقاضای قالیشویی در ایام پایان سال، افزود: به دلیل شیوع کرونا از سال گذشته تقاضا برای قالیشویی کاهش یافته، به طوری که سال گذشته در این مقطع با شیوع ویروس کرونا در کشور تقاضا قالیشویی مجیدیه به شدت کاهش یافت و امسال نیز تقریبا همان شرایط حاکم است، بنابراین در مقایسه به بازار شب عید دو سال گذشته حدود 40 درصد تقاضا کاهش یافته است. 

 


وی با تاکید بر اینکه مردم به واحدهای قالیشویی بدون مجوز اعتماد نکنند، گفت: در ایام پایانی سال تبلیغات اینترنتی و پخش تراکت‌های تبلیغاتی قالیشویی زیاد می‌شود که برخی مردم بدون توجه به پروانه فعالیت این تبلیغ کنندگان قالیشویی به آنها اعتماد می‌کنند و دچار مشکلاتی می‌شوند.

 


محمدی بیان داشت: به  دلیل اینکه اغلب این قالیشویی‌های غیر مجاز دارای مکان مشخصی نیستند و هیچ گونه مجوز فعالیت قانونی از اتحادیه ندارند، در نتیجه در صورت بروز هر گونه مشکلی، امکان پیگیری از طریق اتحادیه وجود ندارد. 

 


وی گفت: متقاضیان برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی برای انتخاب قالیشویی به سایت اتحادیه قالیشویان تهران مراجعه کنند و یکی از واحدهای دارای مجوز را انتخاب کنند. 

 


محمدی بیان داشت: در این صورت اگر خسارت احتمالی به فرش وارد شود، اتحادیه پاسخگو خواهد بود. 

مقالات دیگر: قالیشویی چیذر

شاید بخواهید بخوانید: هزینه لمینت دندان ۱۴۰۰


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۵:۴۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

نماینده تهران: کاهش پنج واحدی مالیات برای اصناف تصویب شد

شهرری - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری نمایندگان مصوب شد که در سال آینده مالیات برای اصناف و واحدهای تولیدی که کاهش سطح اشتغال ندارند پنج واحد کاهش ‌یافته و از ۲۵ به ۲۰ درصد برسد.

 


به گزارش روز شنبه اتاق اصناف شهرستان ری مجتبی توانگر در جمع هیات رییسه این اتاق اظهار داشت: در بودجه سال آینده حدود هفت هزار میلیارد تومان از محل تبصره چهار به وام‌ اصناف اختصاص یافته که باید پیگیری لازم برای دریافت و استفاده از آن انجام شود.

وی افزود: در فراکسیون اصناف مجلس با کمک صنوف می‌توان در موضوع صادرات محصولات واحدهای تولیدی صنفی هماهنگی و اقدامات لازم را انجام داد.

 


توانگر با اشاره به موضوع مشاغل مزاحم و عوارض شهرداری خاطرنشان کرد: مکاتباتی در راستای رسیدگی به موضوعات مشاغل مزاحم با اداره صمت انجام شده است، در این زمینه می‌بایست مباحث و موضوعات مختلف از طریق مکاتبات اداری پیگیری شود.

 


 این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دنبال برطرف کردن مشکلات صنوف و در کمیسیون اقتصادی به دنبال پیداکردن راهکارها و منابع جدید برای دریافت مالیات هستیم.

 

 

 

تقسیم کالای اساسی و امکانات به صنوف سراسر کشور باید متعادل شود

 


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در این نشست گفت: تقسیم کالای اساسی و امکانات به صنوف می‌بایست با توجه به جمعیت و نیاز جامعه به‌صورت تعادلی انجام شود لذا درخواست می‌شود با توجه به کمبودهای که در این زمینه عنوان‌شده مسئولان مربوطه باید پیگیر حمایت بیشتر از مردم نقاط جنوبی تهران باشند.

 


سید علی یزدی خواه  با اشاره به لزوم تجدید نظر در دریافت مالیات اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد مجلس فشار به اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیست می‌بایست حداکثر معافیت مالیاتی برای اقشار کم‌درآمد در نظر گرفته شود و دریافت مالیات به سمت اقشار پردرآمد سوق یابد.

 


وی افزود: باید با کمک به اقشار ضعیف و رونق بخشیدن به تولید اشتغال مناسب برای افراد را در جامعه فراهم کنیم.

 


این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع مربوط به جایگاه نگهداری کالاهای بازرگانی و موضوعات مربوط به دریافت ارزش‌افزوده از انبارداران توسط اداره صمت و نمایندگان مجلس به‌طور شفاف پیگیری می‌شود زیرا انبارداران قصد فروش کالا را نداشته و تنها کالاهای بازرگانان را نگه‌داری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت سرامیکی

یزدی خواه اضافه کرد: مشکلات ناشی از استقرار صنوف مزاحم در شهرستان ری و پرداخت عوارض کسب و پیشه به شهرداری و پرداخت مالیات به تهران باید رسیدگی شود و همچنین موضوع افزایش قیمت تعرفه آب‌بها برای مشترکانی که به فاضلاب متصل نیستند و دچار افزایش قیمت شدند باید بررسی شود.

 


وی یادآور شد: وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان مردم مطرح کردن مشکلات، بررسی و برطرف کردن این موضوعات است که باید به‌صورت مکتوب ارائه شود.

 


به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 


شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

مقالات دیگر : قالیشویی فرمانیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۵:۱۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

آسیب‌های کرونا به اصناف در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد توجه نمایندگان است

شهرری - ایرنا - نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای رسیدگی مشکلات و آسیب‌های ناشی از کرونا به اصناف برنامه‌ریزی می‌کند تا اقدامات مربوط به این قشر در بودجه سال ۱۴۰۰ منظور شود.

 


سید علی یزدی خواه روز شنبه در جلسه طرح مسائل ومشکلات اتحادیه های صنفی شهرستان ری افزود  از رسیدگی و بررسی مشکلات اصناف و آسیب‌های ناشی از کرونا در مجلس خبر داد و افزود:  مشکلات ناشی از بحران کرونا و فشاری که بر اصناف وارد شده در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و بیشترین آسیب در این خصوص به رستوران‌داران وارد شده است.

قالیشویی قیطریه

وی اظهار داشت: مشکلات اصناف و درخواست‌های بررسی قوانین در زمینه نسخ قوانینی که باید باطل شود و ایجاد قوانینی که لازم است از سوی مجلس شورای اسلامی حل ‌و فصل می‌شود.

 


این نماینده مجلس با قدردانی از همراهی اصناف در کنترل بیماری منحوس کرونا خاطرنشان کرد: اصناف همواره در ایام مختلف هنگام ضرورت نقش تأثیرگذاری در جامعه داشنند که نمونه آن در پیروزی انقلاب و مقابله با شیوع کرونا بسیار محسوس است.

 


یزدی خواه اضافه کرد: اصناف نقش تاثیرگذاری در حوزه های اقتصادی و معیشتی دارند و از آنجا که کرونا تاثیر بسزایی در کسب و کارها داشت لذا نیاز به تعامل و همراهی بیشتر مسئولان دارند.

 


این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده در شهرستان ری حدود ۴۵ هزار پروانه صنفی فعالیت دارند که با احتساب خانوارهای منتفع از این صنوف در حدود یک ‌پنجم جمعیت ری را در برمی‌گیرد که جمعیت زیادی است.

 


یزدی خواه یادآور شد: افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیش ‌از حد لازم موجب تحت تاثیر قرار گرفتن حداقل ۲۰ مغازه اطراف آن واحد فروشگاهی می‌شود لذا ‌باید از سوی اتحادیه کشوری و مسئولان مربوطه مورد توجه و تحدید نظر قرار گیرد.

 


به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 


شهرستان ری ۶ شهر ، پنج بخش و یک میلیون نفر جمعیت دارد.

 


مقالات مرتبط دیگر:

دندانپزشکی در متزل

قیمت شستشوی فرش


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۹:۵۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

فرش تبریز در انزوای بازار جهانی

فرش تبریز در انزوای بازار جهانی

فرش دستبافت تبریز به عنوان یکی از گونه‌های شناخته شده فرش ایرانی در بازارهای جهانی، این روزها حال و روز خوشی ندارد و آمار تولیدکنندگان آن روز به روز در حال کاهش است.

 


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بافت فرش در آذربایجان شرقی دارای پیشینه کهن تاریخی است، به طوری که با تصویب شورای جهانی صنایع دستی در سال ۱۳۹۴، تبریز با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شد.

 


آذربایجان شرقی و به تبع آن تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف ایران شناخته شده و سهم به سزایی در تولید و صادرات فرش دستباف ایفا می‌کند، به طوری که به گفته کارشناسان امر ۳۵ درصد از صادرات فرش دستباف کشور را این استان تامین می‌کند.

 


فرش دستباف تبریز تا همین چند سال پیش به ۱۱ کشور جهان صادرات اساسی داشت و ارزش سالانه صادراتی این هنر به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسید، اما حال خطر تعطیلی و بیکاری یکهزار و ۱۰۰ کارگاه فعال بافنده، ۴۰۰ واحد پرداخت فرش، ۴۰۰ واحد رفوگری، ۹۵ واحد قالیشویی و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد عرضه قالی را تهدید می‌کند.

 


رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به قدمت و ظرفیت‌های فرش تبریز گفت: تبریز می‌تواند مدیریت بازار فرش جهان را برعهده بگیرد. در هنر - صنعت فرش، نام آذربایجان شرقی به خصوص تبریز نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا پیچیده است.

 


 فرحناز رافع یادآوری کرد: فرش توانسته ارزآوری بسیاری برای کشور داشته باشد، اما اکنون صادرات و تولید فرش رو به کاهش است و این کاهش تولید و صادرات فرش از ضعف مسئولان دولتی و بخش خصوصی نشأت می‌گیرد.  هنوز سیاست‌های هنر - صنعت فرش مشخص نشده و هر کس تفسیر به رای می‌کند.

 


وی افزود: یکی از مشکلات فرش کشور، کوچ رفوگران از این شغل است و از طرفی ۲ میلیون نفر در کشور در حوزه فرش فعالیت می‌کنند، ولی بیمه آنها با مشکل روبه رو است.

 


رئیس مرکز فرش ایران  همچنین خواستار رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان فرش شد و افزود فروش فرش و صادرات آن زمان بر است.  اگر قرار است مشکل اشتغال جوانان رفع شود فرش دستباف می تواند سهم مهمی را در این خصوص ایفا کند.

 


سهمیه بیمه قالیبافی ۷۷ درصد کاهش یافت

 


رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت تبریز نیز با انتقاد از سخت‌گیری‌های بی‌مورد تامین اجتماعی، گفت: برهمین اساس سهمیه بیمه قالیبافی آذربایجان‌شرقی طی ماه‌های اخیر ۷۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

شاید بخواهید بخوانید: دندانپزشکی اقساطی

 


اسماعیل چمنی سهمیه آذربایجان شرقی از بیمه قالیبافان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد که این رقم طی سال جاری به تدریج کاهش یافته و هم اکنون به حدود ۴۵ هزار نفر رسیده است، این در حالی است که بیمه تامین اجتماعی برای این قشر از فعالان اقتصادی و هنر- صنعت فرش ایرانی بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است.

 


وی مساله بیمه را مهمترین چالش کنونی قالیبافان آذربایجان شرقی به خصوص شهر تبریز اعلام کرد و افزود: مایه تاسف است که برخی از بازرسان بیمه به دلایل غیرمنطقی و با بهانه‌های واهی تلاش دارند تا بیمه آنها را حذف ‌کنند.

 


چمنی با اشاره به اینکه شغل قالیبافی طوری نیست که قالیباف همواره و ۲۴ ساعته روی دار قالی مشغول بافتن فرش باشد و این موضوع باید مورد توجه بازرسان بیمه قرار بگیرد، اظهار کرد: در برخی مواقع شاهدیم که قالیباف برای تهیه ابریشم و نخ به بازار رفته تا مصالح مورد نیاز را تهیه کند و بازرس به منزل و محل کار وی رفته و به دلیل عدم بافت فرش، بیمه او را قطع کرده‌اند 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت تبریز ادامه داد: از آنجائیکه بیمه قالیبافان کمک دولتی دارد، بازرسان بیمه سخت گیری‌های نادرست و غیر منطقی اعمال کرده و تصور می‌کنند که قالیباف باید همیشه روی دار قالی مشغول بافتن فرش باشد در حالی که در قانون نیز به این موضوع اشاره نشده است.

 


وی با بیان اینکه امسال در لایحه بودجه رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است تا بیمه یک میلیون نفری قالیبافان در قانون مزبور آورده شود، گفت: این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

 


مقالات دیگر : قالیشویی مجاز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۷:۳۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

بازی دلاری دولت در بورس

 

قدرت خرید گوشی موبایل از مردم گرفته شد، بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی برای دولت بعد و ۶۱ درصد بازار مسکن در اختیار سفته‌بازان، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

 


 سرویس اقتصادی مشرق- هر روز صبح، «گزیده مطالب اقتصادی روزنامه‌ها» را شامل خلاصه گزارش‌ها، یادداشت‌ها، خبرهای اختصاصی و مصاحبه‌های اقتصادی رسانه‌های مکتوب، در مشرق بخوانید.

 


* آرمان ملی

 


- برندهای پرمتقاضی موبایل گران شدند

 


آرمان‌ملی به گرانی موبایل پرداخته است: با افزایش نرخ ارز در میانه سال‌جاری، از آنجایی که به قول برخی صاحب نظران، اقتصاد ایران دلاریزه هست، قیمت‌ها در سایر بازارها نیز روند افزایشی در پیش گرفتند و در این میان انواع موبایل نیز در بازار تلفن همراه ایران با افزایش قیمت مواجه شدند. فعالان این صنف در چنین شرایطی اذعان می‌کردند که واردکنندگانی که به دنبال کسب سود بیشتر و البته نامتعارف هستند، هرچند با ارز ۲۰ هزار تومانی ثبت سفارش خود را انجام می‌دهند اما با توجه به روند افزایشی نرخ ارز و رسیدن قیمت دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی، فروش خود را با این نرخ انجام داده و حتی توقف در عرضه نیز اتفاق می‌افتد. اما با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و ورود بهای دلار به کانال ۲۱هزار تومان در دی‌ماه، به‌دنبال برخی تحولات سیاسی و اظهاراتی مبنی بر کاهش بهای دلار و ورود آن به کانال ۱۵ هزار تومان، قیمت انواع موبایل نیز با کاهش همراه شد و مسئولان صنفی مربوطه طی سخنانی از کاهش ۲۰ تا ۲۵درصدی قیمت‌ها خبر دادند. همزمان با این اتفاقات، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران ادامه کاهش قیمت‌ها را منوط به ادامه کاهش نرخ دلار عنوان کرد. محبی همچنین اعلام کرد که با توجه شرایط کنونی بازار بهترین زمان برای خرید موبایل است که این گفته او افزایش مراجعه مردم به این بازار برای خرید موبایل و دیگر لوازم جانبی را به دنبال داشت. درباره وضعیت تامین موبایل در بازار هم، گفته شد که شرایط تامین این کالا در بازار مطلوب است و شرکت‌های واردکننده توانسته‌اند پاسخگوی نیاز بازار باشند. با اینحال، برخی واکنش‌ها به کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل در فضای مجازی به‌گونه‌ای دیگر بود.

 


شاید بخواهید مطالب دیگر ما را بخوانید:  دندانپزشکی در ایام کرونا

گروهی از شهروندان کاهش قیمت‌ها را محسوس نمی‌دانستند و معتقد بودند که کاهش به حدی نیست که بتوان نام آن را ارزانی گذاشت. عده‌ای دیگر هم به رفتار فروشندگان انتقاداتی را وارد می‌دانستند، در این زمینه که همزمان با گرانی دلار قیمت موبایل به سرعت بالا می‌رود و جهش زیادی پیدا می‌کند اما با کاهش بهای دلار، فروشندگان (که البته این رفتار تنها مختص فروشندگان موبایل نیست) قیمت اجناس خود را پایین نمی‌آورند. حال چند روزی است که بازار ارز دچار نوساناتی شده و طی بروز این نوسانات که به گفته فعالان اقتصادی بسیار خطرناک است و قدرت پیش‌بینی تحولات را از آنها می‌گیرد، قیمت موبایل هم اندکی رو به افزایش گذاشته است.

 


شرایط بازار موبایل تابع نرخ ارز

 


رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران روز پنج‌شنبه از افزایش پنج درصدی قیمت موبایل در بازار خبر داد. مهدی محبی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت تامین و قیمت موبایل در بازار اظهار کرد: شرایط تامین موبایل در بازار مطلوب است و مردم می‌توانند انواع موبایل در برندهای متنوع را در بازار پیدا کنند. او ادامه داد: شرکت‌های وارد کننده انواع برندهای موبایل از گران‌ترین تا ارزان‌ترین را تامین و در بازار عرضه کرده‌اند و اکنون در دسترس مردم است. او، از افزایش پنج درصدی قیمت موبایل در یک هفته اخیر خبر داد. محبی گفت: در پی کاهش نرخ دلار قیمت‌ انواع موبایل نیز کاهشی شد به نحوی که در کمتر از ۲۰ روز شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها بودیم، اما طی یک هفته اخیر قیمت‌ها حدودا پنج درصد افزایش یافت. محبی، شرایط بازار موبایل را برای روزهای آینده تابع نرخ ارز دانست. رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران ابراز امیدواری کرد شاهد ثبات بازار موبایل در ایام منتهی به نوروز باشیم. محبی تاکید کرد: این افزایش قیمت در برندهای موبایل پرمتقاضی بیشتر بوده است. او، درباره نحو مقابله با گران‌فروشی اظهار کرد: مردم در صورت مواجه با گران‌فروشی یا مشکلات دیگر مربوط به خرید و تعمیرات موبایل شکایات خود را به اتحادیه گزارش دهند. محبی راه‌های دریافت شکایات را ثبت آن در سایت اتحادیه و یا تماس با شماره ۶۶۷۶۳۰۳۵ اعلام کرد.

 


- شاخص کل بورس همچنان در مسیر سقوط

 


آرمان‌ملی علل نزول بورس را بررسی کرده است: بازار سرمایه کماکان وضعیت اسفناکی دارد و دارایی مردم هر روز بیشتر از روزهای گذشته آب می‌رود. این در حالی است که بسیاری از فعالان منتظرند تا ببینند انتخاب رئیس جدید و راهکارهای او در روزهای آتی چه تاثیری بر روند بازار سهام خواهد داشت و برنامه او برای حفظ و حراست از سرمایه مردم چیست! گرچه خیلی‌ها معتقدند مشکلات بازارسرمایه را باید ریشه‌ای حل و فصل کرد و تنها تغییر اسم نمی‌تواند اعتمادسازی دوباره را متوجه بازار سهام کند. گفتنی است شاخص کل در جریان معاملات هفته گذشته، تنها یک روز (شنبه) سبزپوش شد و در ادامه روزهای معاملاتی همچنان شاهد نوسانات مکرر و تشکیل صف‌های فروش چند صد میلیونی در برخی نمادهای مهم و شاخص‌ساز بودیم. نکته مهمتر آن است که میزان مشارکت در عرضه اولیه هفته قبل به شکل قابل توجهی افت کرد و این به معنای آن است که مردم دیگر اعتمادی حتی به عرضه‌های اولیه ندارند و ترجیح می‌دهند پول‌های خود را به هیچ عنوان روانه این بازار نکنند.

 


بازی دلاری دولت در بورس/ کاهش قیمت خودرو در دست انداز سیاست های تورمی/ کارخانه‌های صنایع پوشش و رشت الکتریک چگونه به ویرانه تبدیل شد؟

 


مقالات دیگر: قالیشویی الهیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۱:۳۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تعمیر لوازم خانگی جایگزین خرید شد / شوک قیمت در بازار کالاهای ایرانی

 

تعمیر لوازم خانگی جایگزین خرید شد / شوک قیمت در بازار کالاهای ایرانی

به گزارش تجارت‌نیوز، اواسط آذر بود که اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفته بود: « به دلیل کاهش قدرت خرید برخی از واحدهای صنفی، لوازم خانگی را به مردم اقساطی می‌فروشند.» اما حالا فعالان بازار می‌گویند که طرح فروش قسطی لوازم خانگی مورد استقبال مردم قرار نگرفته و به جز خرید جهیزیه تقریبا تقاضای جدی برای لوازم خانگی نو وجود ندارد.

 


محمد حسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام این خبر از باب شدن تعمیر لوازم خانگی به تجارت‌نیوز می‌‌گوید.  به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، به دلیل گرانی بیش از حد قیمت کالاها، تعمیر لوازم خانگی جایگزین خرید لوازم جدید شده است، چرا که هزینه تعمیر از خرید کالا کمتر است.

 


محمد حسین اسلامیان درباره موجودی انبار فروشندگان لوازم خانگی هم توضیح می‌دهد: لوازم خانگی ایرانی در بازار فراوان است اما از سه سال گذشته به دلیل ممنوعیت لوازم خانگی خارجی واحدهای صنفی برخی اجناس را ندارند.

 


او جهش قیمت را منحصر به لوازم خانگی خارجی نمی‌داند و می‌گوید که در بازار لوازم خانگی ایرانی هم شوک قیمتی وجود دارد. به گونه‌ای که قیمت یک ماشین لباسشویی ایرانی ۱۲ میلیون تومان آب می‌خورد.

 


سمساری تهرانپارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۸:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)