اخبار قاليشويي اخبار قاليشويي .

اخبار قاليشويي

فرش گل در بزرگراه‌ها و بوستان‌ها

فرش گل در بزرگراه‌ها و بوستان‌ها

فرش گل در حاشيه بزرگراه‌هاي شهيد سليماني، شهيد همت، شهيد مدرس و بوستان‌هاي نظامي گنجوي و شفق محدوده منطقه۶ تهران گسترده مي‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، شهردار ناحيه۵ منطقه۶ با بيان اينكه اجراي اين فرش گل‌ها در ۸ نقطه و مجموعاً به متراژ ۷۵۰‌مترمربع با گياهان مقاوم در فصل سرما انجام شد افزود: «در اجراي اين طرح از گل‌هاي فصلي كلم زينتي و بنفشه، هميشه بهار، داودي به روش نشاي پاييزه استفاده شد.»

 


«احسان يلوه» ادامه داد: «توجه به اينكه در فرهنگ غني ايرانيان از گل و گياه به‌عنوان سمبل و نشانه استفاده مي‌شود، در اجراي فرش گل در منطقه به نحوي عمل شده است كه گل‌هاي استفاده شده نمادي از طراوت و سرزندگي باشند و اميد و شادي را به رهگذران القا كند.»

خريدار قرش دستباف

قاليشويي در تهرانپارس

شهردار ناحيه۵ منطقه۶ با بيان اينكه فضاي سبز خيابان ولي‌عصر(عج) نمادي از شهر تهران است، افزود: «فضاي سبز اين معبر به صورت منظم در فصل پاييز پايش و بازپيرايي و در اجراي اين طرح همه درختان اين معبر با استفاده از چك ليست‌هاي تخصصي مبتني بر اصول HSE بررسي و رسيدگي مي‌شوند.»

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۴:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

قاليشويي ديروز، بوستاني براي فردا

قاليشويي ديروز، بوستاني براي فردا | ۵ هزار و ۷۰۰‌متر زمين به نفع مردم تملك شد
شهروندان ساكن در يكي از محله‌هاي قديمي در جنوب تهران از اقدام مسئولان شهرداري منطقه ۱۶ براي تملك و آزادسازي اراضي معروف به قاليشويي براي ساخت بوستان و تفرجگاه محلي قدرداني و رضايت خود را اعلام كردند.
به گزارش همشهري آنلاين، اهالي محله جواديه سال‌ها از كمبود امكانات تفريحي و فضاي سبز در محله‌شان ناراضي بودند و انتظار داشتند كه مسئولان شهرداري با شناسايي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هايي كه در اين محله وجود دارد، نسبت به افزايش سرانه‌هاي مورد نيازشان اقدام كنند كه يكي از اين فرصت‌هاي بالقوه، تملك و تغييركاربري زمين بزرگ قاليشويي واقع در خيابان ۲۰ متري جواديه بود كه خوشبختانه با پيگيري شهرداري منطقه۱۶ و شوراياري محله جواديه به نتيجه مطلوب رسيده است.

«سيد مرتضي روحاني» شهردار منطقه۱۶ با اشاره به اختلاف چند ده‌برابري فضاي سبز در برخي محله‌هاي تهران و مصوبات اخير قرار خدمت با حضور شهردار تهران گفت:«مديريت شهري با جديت ساخت بوستان شهداي محله جواديه را در محل سابق قاليشويي در دستور كار قرار داده است. محله‌اي محروم با مردماني شهيدپرور و انقلابي كه با بيش از ۷۰ سال قدمت‌ در غرب راه‌آهن تهران قرار گرفته و به‌دليل بن‌بست بودن محله، وجود معابر كم عرض، تراكم جمعيت و بافت‌هاي مسكوني، از داشتن بوستان و بهره‌مندي از بوستان‌هاي اطراف محروم شده است.»

مقالات ديگر:

قاليشويي در پيروزي

ظروف كرايه غرب تهران

 اكنون با پيگيري شوراياري محله جواديه و تلاش‌هاي مديريت شهري با تملك زمين قاليشويي با مساحت ۵ هزار ‌و ۷۰۰‌مترمربع، كار ساخت بوستاني سرسبز و مفرح براي استفاده اهالي به مرحله اجرا رسيده و بدون‌ ترديد مردم اين محل براي تماشاي فضاي سبز و قدم ­­­‌زدن زير سايه درختان آن لحظه‌شماري مي‌كنند.

شهردار منطقه۱۶ ادامه داد:«باتوجه‌به بوستان‌هاي بزرگي چون بعثت، بهمن، شهيد رجايي و ۱۷ شهريور، سرانه فضاي سبز منطقه به حدود ۱۲‌مترمربع به‌ازاي هر نفر مي‌رسد و در مقايسه با برخي از مناطق وضعيت مطلوب و قابل‌قبولي داريم؛ اما در محله جواديه به‌دليل موقعيت جغرافيايي و تراكم جمعيت و كمبود زمين باير سرانه فضاي سبز محله به كمتر از يك‌مترمربع مي‌رسد، ملك موردنظر در گذشته قاليشويي بود كه سال‌ها فعاليت نمي‌كرد و اكنون پس از تملك، اقدامات اوليه مانند زيرسازي و پاكسازي فضا در آن صورت‌ گرفته و در روزهاي آتي با حضور شهردار تهران كلنگ ساخت آن به زمين زده خواهد شد.»

گفتني است در بوستان محله جواديه، تمامي استانداردها و ملزومات بوستان‌ها اعم از زمين‌بازي، اتاق مادر و كودك، سرويس‌هاي بهداشتي و... پيش‌بيني‌ شده و تلاش مي‌شود فرايند اجرايي با سرعت پيش رود تا اهالي بتوانند خيلي زود از آن بهره‌برداري كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۴:۱۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

آنها كه براي پلتفرم هاي خارجي فرش قرمز پهن كردند مسئول ناامني هاي امروز هستند

آنها كه براي پلتفرم هاي خارجي فرش قرمز پهن كردند / ۱۲۰ حمله سايبري خنثي شد

سردار جلالي با بيان اينكه پلتفرم هاي خارجي تحت فرمان كامل استكبار جهاني قرار دارند، گفت: مسئول ناامني هاي امروز افرادي هستند كه براي پلتفرم هاي خارجي فرش قرمز پهن كردند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري شبستان، سردار جلالي، رييس سازمان پدافند غيرعامل امروز (سه شنبه ۱۳ آبان) در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز تاسيس سازمان پدافند غيرعامل در هشتم آبان سال 82 به فرمان رهبر انقلاب گفت: "پدافند دانش بنيان، حفاظت از زيرساخت ها و تداوم كاركردها" شعار امسال پدافند غيرعامل است. در اين چهارچوب تلاش شده تا به مدت يك هفته از چهارم تا يازدهم آبان برنامه هاي متنوعي پيش بيني شود كه در حوزه هاي پدافند اقتصادي، پدافند زيستي، جمعيت، قدرت ملي، پدافند شهري و شهر پايدار، پدافند سايبري و آموزش عمومي اقداماتي انجام شود.


سردار جلالي با اشاره به برگزاري رزمايش هاي گوناگون در هفته پدافند غيرعامل تاكيد كرد: در برگزاري رزمايش ها اولويت ما آسايش مردم و رفاه آنها است از جمله اين رزمايش ها مي توان به قطع برق و شبيه سازي حمله سايبري اشاره كرد.

 


رييس سازمان پدافند غيرعامل در مورد اغتشاشات اخير اظهار كرد: ايستادگي در برابر استكبار دليل هجمه ها و توطئه هاي مختلف دشمن عليه ايران اسلامي است و شاهديم دشمن تمام تلاش خود را براي هدف قرار دادن وحدت ملي به كار برد و تحولاتي از جنس فناوري و سايبري را مد نظر قرار داد و اغتشاشگران از بستر اعتراضات مردمي فرصتي را براي ايجاد آشوب و التهاب به دست آوردند.

خريدار فرش تهران

وي با بيان اينكه دشمن جنگ تركيبي عليه انقلاب و دستاوردهاي آن را مورد توجه قرار داده است، گفت: دشمن با استفاده از فناوري، عكس و فيلم در قالب يك جنگ تركيبي از اعتراضات مردمي به دنبال فرصتي براي استمرار التهاب و آشوب است و با اين هدف با ايجاد اختلاف ميان اقوام مختلف تلاش مي كند تا انسجام ملي را مورد هدف قرار دهد اما ملت ما كه از اقوام مختلف تشكيل شده اند، سال ها و قرن هاست كه متحد و زير سايه پرچم ولايت زندگي مي كند. دشمن تلاش كرده در جنگ تركيبي اعتراض اجتماعي كه شايد به حق باشد را با براندازي تركيب كند و تمام تلاش خود را براي ايجاد دو قطبي سازي در ميان اقوام و اقشار مختلف به كار برده و از اين طريق در پلتفرم هاي خارجي تلاش كرد تا فضاي افكار عمومي را به سوي اغتشاش بكشاند.

 


سردار جلالي با اشاره به اينكه تمام ظرفيت هاي آمريكايي ها از بودجه، ديپلماتيك و اطلاعات در روبروي ما ايستاده و از تمام شرارت ها پشتيباني مي شود، گفت: در اين ميان منافقان، تجزيه طلب ها، سلطنت طلب ها و دموكرات ها در صف هاي گوناگون در مقابل ما شكل گرفتند و ما در اين ميان بايد تكليف خود را مشخص كنيم و صف بندي خود را از دشمن جدا و بدانيم كه كجا ايستاده ايم. دشمن در اين ميان از تهديدات شناختي استفاده مي كند و با استفاده از فضاي مجازي و بكارگيري مولفه هاي اقتصادي و اجتماعي و تركيب آنها در چهارچوب جنگ شناختي در محيطي متفاوت در برابر ما قرار گرفته است.

 


وي با بيان اينكه افرادي كه براي واتساپ، تلگرام و ساير پلتفرم هاي خارجي فرش قرمز پهن كردند، امروز مسئول ناامني اقتصادي و اجتماعي مردم هستند و بايد پاسخگو باشند، گفت:‌ پلتفرم هاي خارجي تحت فرمان كامل آمريكا و استكبار جهاني كار مي كنند و اين موضوع دقيقا با هك اطلاعات از پلتفرم هاي خارجي رصد مي شود. در جايي كه نام سردار سليماني از فضاي مجازي حذف مي شود اما ساخت كوكتل مولوتوف و اجراي برخي عمليات هاي نظامي را به راحتي در فضاي مجازي آموزش مي دهند و اين امر چيزي جز خصومت و دشمني عليه ملت ايران نيست.

 


وي با بيان اينكه چه كسي مي تواند به عنوان مدافع زن؛ چادر از سر زن بكشد و با عنوان دفاع از زن ايراني اقدام به آشوب و اغتشاش كند و اين چيزي جز پيش بيني دشمن نيست كه بايد مورد توجه قرار بگيرد، گفت: اولين هدف دشمن تضعيف ايران قوي و پايدار است كه از جمله دلايل آن مي تواند به قدرت اقتصادي ايران، پيوستن به شانگهاي و موفقيت هاي ديگر نظامي و اقتصادي اشاره كرد.

 


رييس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به اينكه از ديگر اهداف دشمن انشقاق قومي و قبيله اي است، گفت: دشمن تلاش مي كند در قالب گروه هاي تجزيه طلب اهداف خود را دنبال كند و با توسل به تخريب خدمات رساني به مردم ايران را به كشوري درهم ريخته و براي تبديل ايران به طرح سوريه سازي و بهم ريختگي آن كشور به نمايش بگذارد اما اطلاع رساني به موقع نيروي انتظامي و رسانه هاي كشور سيماي واقعي دشمن را با افزايش خشونت و تلاش رسانه هاي دروغين آنها براي مردم افشا كرد و شكست جدي در مرحله اول براي دشمن رقم خورد. 

قاليشويي در نارمك

سردار جلالي خاطرنشان كرد: شاهد آن هستيم كه سنگين ترين حملات رسانه اي بر اساس عمليات شناختي براي كشور ما اتفاق افتاده است كه اگر براي هر كشور ديگري با اين ساز و كار به كار مي رفت، حتما آن كشور از پا در مي آمد اما دشمنان در رسيدن به اهداف خود نسبت به ايران اسلامي موفق نبودند. علي رغم تمام تلاش هاي دشمن شاهد آن بوديم كه بسياري از مردم صف خود را از صف اغتشاشگران جدا كردند و در غوغاي سنگين رسانه اي كشور پاي اصل نظام جمهوري اسلامي و موضوع حجاب ايستادند و آزادي زن را در چهارچوب مقررات اسلامي تبيين كردند. زنان ما بعد از انقلاب اسلامي رشد چند برابري را در حوزه هاي مختلف اجتماعي، علمي و فناوري نسبت به مردان كسب كردند.

 


وي با اشاره به برخي از اقدامات صورت گرفته در حفاظت از زيرساخت هاي كشور از تنظيم و ابلاغ برنامه ملي حفاظت از زيرساخت هاي كشور خبر داد و گفت: 51 هزار ميليارد تومان از محل تبصره پدافند غيرعامل براي تمام دستگاه ها تنظيم و با تسهيل گري دولت و مجلس به آنها ابلاغ شد. در اين موضوع 27 ميليارد تومان موافقت نامه اجرايي براي گاز در نظر گرفته شد و همچنين 178 هزار ميليارد تومان براي پدافند شهري مبادله شد.

 


رييس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه با حملات سايبري بسياري در اين روزها مواجه بوديم، گفت: تمام دشمنان براي اين كار تحت رهبري آمريكا بسيج شدند و در طي چند روز گذشته 120 حمله ديداس عليه زيرساخت هاي كشور را خنثي كرديم. همچنين سامانه آنتي ديداس توسط شركت هاي دانش بنيان داخلي طراحي و ساخته شد كه بخش هايي از حملات توسط اين سامانه كاملا بومي و ايراني پاسخ داده مي شود.

 


وي با بيان اينكه سامانه كنترل حملات به زيرساخت ها، سامانه جامع مركزي امنيت سايبري (SOC) نيز با تكيه بر دانش بومي و شركت هاي دانش بنيان داخلي ساخته شد در حالي كه اين سامانه پيش از اين خارجي بوده است، گفت: همچنين سامانه شناسايي و پاسخ به تهديدات كه در زيرساخت ها از امنيت بالايي برخوردار بوده است نيز به كار گرفته شده كه اين سامانه نيز كاملا بومي و داخلي است.

 


سردار جلالي با بيان اينكه شاهد ساخت بيش از 13 سامانه داخلي هستيم كه از جمله اين سامانه ها سامانه ارتباط امن ارتباطي در حمل سوخت است، گفت: 94 سامانه پدافندي احصا شده كه از اين تعداد 24 سامانه در اولويت قرار دارند و براي توليد و ساخت به شركت هاي دانش بنيان واگذار شده و در صورت ساخت و توليد آنها پروانه ساخت و حمايت و پشتيباني لازم براي توليد از آنها صورت مي گيرد.

 


وي در مورد پيگيري و شناخت كشورهاي منشأ تهديد اظهار كرد: پيدا كردن منشأ تهديدات به صورت دقيق امكان پذير نيست زيرا كشورها در اين زمينه همكاري نمي كنند و در موضوع تجزيه و تحليل اطلاعات نيز اين رديابي به خوبي انجام نمي گيرد. در حال حاضر زيرساخت هاي دفاع حقوقي و پاسخگويي مطالبات در حملات سايبري امكان پذير نيست.

 


رييس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه در يك سال اخير دو حمله سايبري به سامانه سوخت كشور انجام شد كه بي نتيجه بود و مسئول امنيت زيرساخت ها دستگاه مربوطه است، گفت: نقش ما كنترلي و نظارتي است و اگر اقدامي در جهت امنيت زيرساخت ها انجام نمي شود، ناشي از ترك فعل مسئولان مربوطه است كه در مواردي با ترك فعل هاي انجام شده اقداماتي صورت گرفته است و دو پرونده به قوه قضاييه ارجاع داده شده كه هنوز پاسخي دريافت نشده است.

 


وي گفت: حملات دشمن ناشي از آسيب پذيري هاي ما است كه به وسيله نفوذ يا هك اينترنتي انجام مي شود كه البته 85 درصد آسيب پذيري هاي ما قابل شناسايي و پيشگيري است كه با مديريت امنيت شبكه حل مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۳:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)