اخبار قاليشويي اخبار قاليشويي .

اخبار قاليشويي

با انتخاب يك قاليشويي مناسب هزينه و زمان خود را مديريت كنيد

با انتخاب يك قاليشويي مناسب هزينه و زمان خود را مديريت كنيد

قاليشويي بلوارپروين

شما نيوز

اكثر ايراني‌ها از داشتن يك فرش ايراني و اصيل در منزلشان لذت مي‌برند. آنها هميشه به دنبال خريد بهترين فرش براي منزلشان هستند. اما آيا تا به امروز فكر كرديد كه مراقبت از اين فرش‌هاي باارزش چقدر مهم است؟


با انتخاب يك قاليشويي مناسب هزينه و زمان خود را مديريت كنيد
يكي از موارد مهم در نگهداري از فرش شستشوي آن است. امروزه با توجه به توسعه آپارتمان‌نشيني، شستن فرش در حياط منزل‌ها تقريبا غيرممكن است. علاوه بر اين موضوع مدل‌ها و نوع فرش‌ها آنقدر زياد شده كه افراد خود به تنهايي نمي‌توانند آنها را بشويند زيرا احتمال دارد با پاروكشي به فرش آسيب وارد كنند. براي جلوگيري از اين قبيل مشكلات، شما نياز به يك قاليشويي مورد اعتماد و با تجربه خواهيد داشت. اما چگونه بايد از بين صدها شركت خدماتي قاليشويي بهترين را انتخاب كرد تا هم در وقت و هم هزينه صرفه‌جويي نمود؟

 

آنچه ديگران مي خوانند:
شوهر ماه چهره خليلي دل مردم را در روز عاشورا به درد آورد | سالگرد ماه چهره خليلي در خلوت و تنهايي | اشك هاي پسر ماه چهره خليلي
ببينيد | ماجراي ازدواج گوهر خيرانديش با مرد جوان | توضيحات گوهر خيرانديش درباره ازدواجش
حادثه تلخ براي رضا رويگري | سكوت رضا رويگري در ظهر عاشورا شكست
رابطه نزديك مهراب قاسم خاني و مارال فرجاد لو رفت | ازدواج مهراب قاسم خواني با مارال فرجاد
دردسرهاي شستن فرش به روش سنتي
همانطور كه احتمالا ديده‌ايد يا از گذشتگان خود شنيده‌ايد، در گذشته قاليشويي‌ها به شدت امروز پررنگ نبودند و اكثر خانواده‌ها در گيروداد خانه‌تكاني‌هاي عيد، مجبور بودند قالي و قاليچه‌هاي خود را در حياط يا پشت‌بام بشويند. با گذشت زمان و پيشرفته‌تر شدن تكنولوژي و بيشتر شدن آپارتمان‌نشيني روش‌هاي سنتي جايشان را به قاليشويي‌ها دادند.

يكي از موانع براي شستن قالي در آپارتمان‌ها، قوانين و هنجارهاي آپارتمان‌نشيني است. قوانيني كه در آپارتمان‌ها توسط همسايه‌ها وضع مي‌شود اجازه شستن فرش در آپارتمان را به افراد نمي‌دهند. زيرا فضاي آپارتمان‌ها براي شستن فرش و پهن كردن و خشك كردن قالي و قاليچه‌ها اصلا مناسب نيست.

حال اگر افراد خانه ويلايي و حياط‌دار داشته باشند تكليف چيست؟ آيا آنها بهتر است از خدمات قاليشويي استفاده كنند يا سنتي؟ به طور كلي اگر از قوانين آپارتمان‌نشيني بگذريد، شستن فرش‌ها در منزل انرژي و زمان زيادي را از شما مي‌گيرد. شستن قالي و قاليچه‌ها به روش سنتي كار بسيار سخت و دشواري است كه فرد را خسته مي‌كند و ممكن است در برخي موارد حتي به او نيز آسيب بزند. به عنوان مثال ممكن است كمردرد، پا درد و دست درد شديد پس از شستشو را تجربه كند.

در روش سنتي بايد در ابتدا فرش را خيس كنيد سپس با دست فرچه و پارو بكشيد و در نهايت آبگيري و خشك كنيد. همه اين مراحل نشان‌دهنده طاقت‌فرسا بودن اين روش است. مخصوصا در اين روزها كه همه در شرايط پرفشار و پرمشغله‌اي هستند. امروزه امكانات پيشرفته كرده و شما با استفاده از يك شركت قاليشويي مي‌توانيد به راحتي كليه فرش‌هاي منزلتان را در كمترين زمان ممكن بشوييد. تنها نكته مهم اين است كه در اين حالت بايد به دنبال يك قاليشويي معتبر مانند قاليشويي ملت باشيد. براي اطلاعات بيشتر از اين قاليشويي مي‌توانيد به وبسايت قاليشويي ملت مراجعه كنيد و از قسمت درباره قاليشويي ملت با اين شركت خدمات قاليشويي بيشتر آشنا شويد.

 

شستشوي راحت و آسان با استفاده از خدمات قاليشويي
همانگونه كه در بالا بيان شد، شستن قالي به روش سنتي كار بسيار سخت و دشواري است اما بازهم طرفداران خاص خودش را دارد. زيرا بسياري بر اين باورند كه قاليشويي‌ها فرش ما را خراب مي‌كنند. اما آيا واقعا قاليشويي‌ها به فرش آسيب مي‌زنند؟ در پاسخ به اين سوال قطع به يقين بايد گفت خير. شستن فرش به روش سنتي مي‌تواند بيشترين آسيب را به فرش وارد كند.

اگر از افرادي كه روش سنتي را به روش قاليشويي ترجيح مي‌دهند سوال بپرسيد كه چرا؟ در اكثر مواقع مي‌گويند ما نمي‌دانيم قاليشويي چه بلايي سر فرشمان مي‌آورد يا نمي‌دانيم كدام قاليشويي خوب است. براي انتخاب يك قاليشويي خوب و مناسب كافيست به چند نكته كه در ادامه به آنها اشاره نموده‌ايم توجه كنيد.

در روش قاليشويي تمامي مراحل روش سنتي شستن قالي به صورت مكانيزه، كامل و سريع‌تر انجام مي‌شود. به همين دليل در هزينه و زمان شما كاملا صرفه‌جويي خواهد شد. در ضمن در روش مكانيزه قاليشويي‌ها از دستگاه‌ها و تجهيزات مدرن و مناسب فرش استفاده مي‌كنند كه هيچ كدام از ريسك‌هاي قاليشويي سنتي كه باعث كاهش طول عمر فرش يا رنگ پريدگي آن مي‌شود در اين روش وجود ندارد.

برخي از اشتباهات رايج در روش سنتي كه در روش قاليشويي ديده نمي‌شود عبارتند از:

خيس كردن بيش از حد فرش
استفاده بيش از حد شامپو فرش
قرار دادن وسايل روي فرش خيس و ايجاد لكه روي فرش


معيارهاي انتخاب يك قاليشويي خوب و با كيفيت
خوب تا به اينجا متوجه شديد كه استفاده از خدمات قاليشويي باعث صرفه‌جويي در وقت و هزينه شما مي‌شود. زيرا در اين روش به نسبت روش سنتي كمترين آسيب به فرش وارد مي‌شود. در روش سنتي گاهي آسيب‌ديدگي آنقدر جدي خواهد بود كه فرد مجبور به تعويض قالي و قاليچه مي‌شود. اما چگونه يك قاليشويي خوب و مناسب و با كيفيت بسيار بالا پيدا كنيم؟

ما در ادامه به چند فاكتور مهم اشاره كرده‌ايم كه به شما كمك خواهد كرد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد. برخي از آنها عبارتند از:

اعتبار و سابقه قاليشويي: اعتبار و سابقه قاليشويي‌ها به اين منظور است كه آنها در اين حرفه بسيار حرفه‌اي‌تر هستند.
معتبر بودن: منظور از معتبر بودن اين است كه بايد حتما تحت نظارت اتحاديه قاليشويان فعاليت كنند.
رضايت مشتريان: شعب مختلف نشان‌دهنده رضايت مشتريان است.
در دسترس بودن: قاليشويي در دسترس و به منزل شما نزديك باشد.
كيفيت بالا: نوع برخورد با مشتري، كيفيت شستشو، زمان تحويل، عمل به تمام تعهدات خود و … همگي جز مواردي محسوب مي‌شود كه براي انتخاب يك قاليشويي معتبر اهميت دارد.
ارائه خدمات قاليشويي ملت
با توجه به توضيحات بالا اگر داراي يك فرش ماشيني و دستبافت هستيد و قصد شستن آن را داريد و همچنين برايتان مهم است كه از مواد شوينده مرغوب در شست‌وشوي آن استفاده كنند، قاليشويي ملت يك انتخاب مناسب خواهد بود. همچنين اگر به دنبال تعمير، شستن قالي، مبل‌شويي هستيد مي‌توانيد از خدمات قاليشويي ملت بهره ببريد. اين قاليشويي با ارائه بهترين خدمات مي‌تواند به شما كمك كند. با استفاده از خدمات اين قاليشويي مي‌توانيد قالي‌هاي خود را با كيفيت بشوييد.

سمپاشي بيد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۰:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

كارگروه كميته فرش دستباف آستان اصفهان در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد

كارگروه كميته فرش دستباف آستان اصفهان در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد

قاليشويي نارمك

كارگروه كميته فرش دستباف آستان اصفهان در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شدكميته فرش دستباف استان اصفهان با حضور رئيس سازمان توسعه تجارت، معاون صنايع عمومي، رئيس سازمان صمت استان، رئيس مركز ملي فرش ايران و تعدادي از سئولان و دست اندركاران حوزه فرش دستباف به ميزباني اتاق بازرگاني استان اصفهان تشكيل جلسه داد.

به گزارش شاتا در اين نشست كه صبح امروزبا حضور رئيس سازمان توسعه تجارت و معاون صنايع عمومي وزارت هم صمت برگزار شد، رييس مركز ملي فرش ايران، معاون اقتصادي استانداري استان، رئيس بانك ملي استان و سرپرست شوراي هماهنگي امور بانك هاي استان، رييس اتاق بازرگاني استان و جمعي از مسئولان تشكل هاي فرش دستباف حضور داشتند.


در ابتداي اين جلسه، ضمن تشريح وضعيت فرش دستباف كشور، مشكلات زير محور مذاكره قرار گرفت و حاضران به بحث و تبادل نظر با يكديگر پرداختند.

- گراني مواد اوليه وارداتي و بالا بودن تعرفه گمركي ابريشم

عدم ثبات وضعيت و پوشش بيمه اي تأمين اجتماعي
- اخذ تعهدنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف و صنايع دستي حتي با افزايش مدت بازگشت ارز از شش
ماه يكسال به دليل اينكه خريد فرش دستباف نقدي بوده و مهلت بازگشت آن زمان بر و اماني مي باشد اين مهلت همچنان مورد اعتراض واردكنندگان و صادركنندگان فرش دستباف مي باشد .

- فرش هاي بازگشتي از صادرات با مرور زمان تغيير رنگ و شكل داشته و مطابقت تخته به تخته با اظهارنامه صادراتي از لحاظ سايزهاي گوناگون، طرح ها، نقش ها و رنگ بندي هاي متفاوت عملاً غيرممكن بوده و اجراي بند " ش " ماده ۱۱۹ قانون امور گمركي كه مقرر مي دارد كالاي صادراتي كه عينا ( بدون استقلاده ) « فرش و طلا و همچنين اجراي ماده ۱۲۱ آيين نامه اجرايي قانون امور گمركي ب ) تبصره ۱ را با مشكل روبرو نموده و باعث كاهش شديد صادرات شده است.

- گراني مواد اوليه وارداني و بالا بودن تعرفه گمركي ابريشم - عدم ثبات وضعيت و پوشش بيمه اي تأمين اجتماعي ابران .

از نكات مهم اين نشست، مي توان به اظهارات دكتر برادران

اشاره كرد كه بيان كرد: تامين منافع دولت و هم توليدكنندگان و ذينفعان فرش دستباف بايد در برنامه ها لحاظ شود.

در خاتمه موارد زير قابل پيگيري شناخته شد.

- پيشنهاد طراحي يك بسته جامع براي ارايه در شوراي عالي امنيت ملي با موارد

- « تعهد ارزي، اصلاح قانون مربوطه به بازگشت فرش هاي مرجوعي»
- اصلاح تعرفه گمركي ابريشم با همكاري وزارت جهادكشاورزي
- طراحي يك بسته براي رفع مشكل كارت بازرگاني از طريق هيبت دولت.

در همين جلسه دكتر پيمان پاك، رئيس سازمان توسعه تجارت اظهار داشتند: افزايش ساعت كار بيست و نهمين نمايشگاه فرش دستباف را دنبال مي كنند.

سمپاشي سوسك

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۷:۲۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)