اخبار قاليشويي اخبار قاليشويي .

اخبار قاليشويي

"قالي ايراني" مهمان ويژه جام جهاني قطر ۲۰۲۲

"قالي ايراني" مهمان ويژه جام جهاني قطر ۲۰۲۲


قاليشويي دردشت

امير قطر در ديدار با رئيس جمهور پس از دريافت قاليچه ابريشم به‌عنوان هديه اصيل ايراني، اين وعده مهم را داده است تا هم‌زمان با بازي‌هاي جام جهاني فوتبال ۲۰۲۲ قطر، نمايشگاه قالي ايران در اين كشور بر پا كند.

 


به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم، امير قطر در ديدار با سيدابراهيم رئيسي، رئيس جمهوري اسلامي ايران وعده داده است كه هم زمان با بازي‌هاي جام جهاني فوتبال 2022 قطر، نمايشگاه قالي ايراني را در اين كشور بر پا كند.

 

 

 

مهدي برادران، معاون صنايع عمومي در مراسم اختتاميه چهاردهمين المپياد كشوري فرش دستباف، با اعلام اين خبر گفت: به نشانه صلح و دوستي يك قطعه فرش دستباف زيباي ابريشم قم به امير قطر شيخ حمد بن تميم آل ثاني، اهدا شد. وي از زحمات رئيس مركز ملي فرش ايران و صادقي، رئيس اتحاديه بافندگان، توليد و فروش فرش استان قم براي تدارك اين رويداد تقدير كرد.

 


"امير قطر بعد از ديدار با رئيس جمهور ايران توئيتي منتشر كرد و نوشت: من با جناب آقاي ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور، كه امروز از ديدن ايشان خوشحال شدم، در مورد راه‌هاي تقويت همكاري بين قطر و ايران كه روابط تاريخي ما مبتني بر اصل حسن هم جواري و دستيابي به منافع مشترك است، گفت‌وگو كردم. همچنين علاوه بر بررسي مهم‌ترين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي، راه‌هاي حفظ امنيت و ثبات منطقه، را بررسي كرديم."

روانشناس سعادت آباد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۲:۳۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

قاليشويي لويزان

موزه هنر ايران به مناسبت روز ملي فرش و همچنين روز جهاني صنايع دستي(۲۰ خرداد) قاليچه محرابي گلداني متعلق به سده ۱۳ هجري‌قمري را معرفي كرده و به نمايش عموم گذاشته است.


فرش

همشهري آنلاين - سحر رمضانعلي‌پور: اين فرش يكي از آثار متمايز در دستبافته‌هاي موزه هنر ايران محسوب مي‌شود. مدير موزه هنر ايران دراين باره توضيح مي‌دهد: «اين قاليچه ابريشمي تبريز به ابعاد يك زرع و نيم(۱۰۹ در ۱۵۲ سانتيمتر) با طرح معروف به محرابي گلداني متعلق به دوره قاجار است.»

 


او مي‌افزايد: «اين قاليچه با گره متقارن و اصطلاحاً تركي‌باف بافته شده و رنگ زمينه آن لاكي است.»

 


يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

 


قاليچه ۸حاشيه با نقوش گياهي دارد. «گلناز گل‌صباحي» مي‌گويد: «در مركز تصوير، نقش طاق محراب با ستون هايي در دو طرف، قنديلي آويزان از محراب و گلداني در ميانه ديده مي‌شود. نقوش محرابي از نمونه طرح هاي رايج در قاليبافي دوران صفوي و قاجار بود كه نقش اصلي آن براساس محراب مساجد شكل گرفته و معمولاً با ترئيناتي شامل قنديل، گلدان، درختچه هاي كوچك و نقوش گياهي با جلوه اي از فضاي باغ اجرا مي شد.»

 


يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

 


براي تماشاي اين فرش زيبا و نفيس مي توانيد به موزه هنر ايران در خيابان ولي‌عصر(عج) نرسيده به خيابان امام‌خميني(ره) برويد.

روانشناس جنت آباد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۸:۲۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

قاليشويي مدائن

خبر آنلاين

چگونه يك قاليشويي خوب را در مشهد پيدا كنيم؟

با يك جستجو در موتور هاي جستجو با كلمه ي بهترين قاليشويي در مشهد به نتايجي خواهيد رسيد، كه نشان مي دهد چه قاليشويي هايي خود را به عنوان بهترين قاليشويي در مشهد معرفي كرده اند كه البته اين جايگاه صرفا جايگاه گوگل به سايت آن قاليشويي است.

از طرفي اخيرا سايت هايي توسط جوان هاي طراح سايت راه اندازي شده اند كه در اين سايت ها معمولا سعي مي‌شود تا به صورت رتبه بندي ليست قاليشويي هاي مشهد معرفي شوند. البته معمولا هزينه اين تبليغات از قاليشويي هايي كه در رتبه بندي قرار مي گيرند توسط طراح سايت دريافت مي شود و به عبارتي يك رتبه بندي انتسابي است، پس اين هم ملاك نيست.

ولي آيا ملاك و مقياس مشخصي براي يافتن يك قاليشويي خوب در مشهد وجود دارد؟ مثلا قاليشويي عدالتيان مشهد يكي از بهترين قاليشويي هاي مشهد است كه هيچ گونه تبليغات اينترنتي ندارد و به عبارتي ظرفيت تكميلي دارد و نياز به تبليغات بيشتر ندارد .

يا قاليشويي قدس مشهد كه ساليان سال در مشهد خدمات مشخصي دارد و جزء بهترين قاليشويي مشهد است و مدت هاست تبليغات اين قاليشويي ها فقط ارائه خدمات خوب به مشتريان است.

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

قاليشويي بايد مورد تاييد اتحاديه قاليشويان باشد
بعد از انتخاب قاليشويي خود با اتحاديه قاليشويان مشهد تماس بگيريد تا مطمئن شويد آن قالي شويي عضو رسمي اتحاديه است يا خير؟

آن قاليشويي حتما بايد عضو اتحاديه باشد و جواز فعاليت داشته باشد به عبارتي پرونده مالياتي دارد و پاسخگويي كاملي در مقابل خسارت هاي محتمل دارد.

بسياري از سايت هاي قاليشويي جواز فعاليت ندارند و صرفا يك سايت و چند خط تلفن هستند و حتي كارگاهي براي شستشو ندارند و صرفا با استفاده از سايت و تلفن و با اپليكيشن ديوار، فرش هاي مردم را تحويل مي‌گيرند و در كارگاه‌هاي قاليشويي به صورت درصدي فعاليت مي‌كنند.

در ايام پيك كار قاليشويي، حتي افراد كلاهبرداري به عنوان قاليشويي خود را معرفي مي‌كنند و فرش مردم را جمع آوري مي‌كنند و ممكن است ديگر هيچ بازگشتي براي فرش نباشد. بنابراين در انتخاب قاليشويي مجاز دقت كنيد. روشنگري است كه جواز فعاليت خود را در سايت خود به نمايش مي‌گذارد و اين اطمينان را به شما مي‌دهد تا با خيالي راحت خدمات خود را به آن ها بسپاريد .

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

قاليشويي بايد سابقه درخشاني داشته باشد
يك پرس و جو از كساني كه از خدمات يك قاليشويي استفاده كرده اند كنيد. امروز بسياري در فضاي اينترنت دست به تبليغات فيك و دروغي مي‌زنند مثلا در خدمات گوگل مپ يا هر جايي كه بتوانند كامنتهاي فيك براي خودشان مي‌گذارند.

ولي با يك جستجوي ساده از اطرافيان اقوام و همسايه ها به راحتي مي توانيد به يك نتيجه دلخواه دست يابيد.

گول تبليغات هيچ قاليشويي را نخوريد زيرا اين روزها گوگل با دريافت پول از افراد تجارت آن ها را در ليست اول صفحه خود قرار مي دهد، بستر فضاي مجازي اين فرصت را در اختيار بسياري از كسب و كارهايي قرار داده كه فقط به دنبال پول درآوردن در مدت زمان كوتاه هستند. و فقط يكبار استفاده شما از آن قاليشويي برايشان كافي است .

دنبال قاليشويي هاي با سابقه باشيد قطعا اطرافيان گزينه هاي مناسبي را به شما معرفي مي‌كنند. قاليشويي هايي كه سالها تجربه اين كار را دارند و دنبال تبليغات نيستند زيرا معمولا مشتري خود را دارند. تنها تبليغ اين قاليشويي ها كار خوب و خدمات عالي است كه به مردم ارائه مي‌دهند.

ترك اعتياد غرب تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۰:۵۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بهترين شركت هاي خدماتي را چگونه بيابيم

بهترين شركت هاي خدماتي را چگونه بيابيم

قاليشويي هفت حوض

با توجه به كمبود زمان براي رسيدگي به مواردي مانند: قالي شويي، نصب آسانسور، لوله كشي ساختمان استفاده از مركزي كه بتواند اين خدمات را ارائه دهد ايده آل خواهد بود.


بهترين شركت هاي خدماتي را چگونه بيابيم
به گزارش خبرگزاري آنا، با توجه به كمبود زمان براي رسيدگي به مواردي مانند: قاليشويي، نصب آسانسور و لوله كشي ساختمان استفاده از مركزي كه بتواند اين خدمات را ارائه دهد ايده آل خواهد بود. سايتي كه بتواند به شما بهترين خدمات را در كمترين زمان عرضه كند بسيار مفيد مي باشد.

چه خدماتي را مي توانيد از شركت هاي خدماتي خصوصي دريافت نماييد؟

 


با توجه به نياز مردم و جامعه شركت هاي خدماتي تاسيس شده اند كه به افراد خدمات ذيل را ارائه دهند:

 


خدمات فروش و نصب آسانسور: با افزايش آپارتمان نشيني و لزوم استفاده از آسانسور نياز افراد به خدماتي مانند: نصب آسانسور نيز افزايش يافته است. از طرف ديگر با توجه به اينكه اگر مسائل مربوط به آسانسور به درستي انجام نپذيرد ممكن است براي ساكنان ساختمان خطر جاني داشته باشد. به همين دليل بايد در انتخاب مركز خدمات دهنده در اين زمينه دقت بيشتري شود.شركت هاي نصب و تعمير آسانسور در شيراز و شهرهاي ديگر را در سايت پي جو مشاهده نماييد.

خدمات قاليشويي: با افزايش مشغله خانواده ها و كاهش تايم آزاد افراد ديگر زماني براي كارهايي مانند: شستن فرش باقي نمانده است. براي همين منظور خانواده ها بيشتر مايل هستند تا شستشوي فرش هاي خود را توسط شركت هاي قاليشويي انجام دهند. با توجه به قيمتي بودن فرش ها به ويژه فرش هاي دستباف استفاده از مركزي مطمئن كه علاوه بر شستشوي مناسب قابل اطمينان نيز باشد بسيار مهم است.قاليشويي هاي معتبر در شهر هاي مختلف مانند قاليشويي در شيراز ، قاليشويي در رشت و ساير شهرهاي ايران را در سايت پي جو ببينيد.

 


خدمات تاسيسات: اين خدمات هم مانند: نصب آسانسور يكي از موارد اساسي و مورد نياز خانواده ها مي باشد. به همين دليل شناسايي يك مركز كاربلد در اين خصوص هم بسيار مي تواند مفيد باشد.
لوله كشي ساختمان: مشكل در لوله كشي ساختمان و ايجاد نشتي آب هم مانند: نصب آسانسور يكي از مواردي است كه در صورتي كه مورد سهل انگاري قرار گيرد ممكن است باعث ايجاد خسارات فراواني شود. يك لوله كش حرفه اي ساختمان علاوه بر اينكه كار لوله كشي را بايد به درستي انجام دهد بايستي قادر باشد تا منبع نشتي در ساختمان را نيز به سرعت شناسايي نماييد.شركت هاي لوله كشي ساختمان در شيراز و ساير شهرهاي ايران را در سايت پي جو مشاهده نماييد.


چگونه يك مركز مناسب براي نصب آسانسور و ساير موارد مشابه را شناسايي نماييم؟

براي اينكه ما از خدمات مناسبي مانند: نصب آسانسور و ساير موارد مشابه استفاده نماييم بايد آن را از يك منبع موثق و مطمئن شناسايي نماييم. اگر منبعي در دسترس باشد كه بتوانيم يك بانك اطلاعاتي داشته و به بهترين مراكز خدماتي از اين طريق دسترسي داشته باشيم بسيار ايده آل خواهد بود. ما به شما سايت پي جو را براي اين منظور معرفي مي نماييم.


ويژگي هاي منحصر بفرد سايت پي جو در خصوص نصب آسانسور :

اين سايت در واقع يك بانك اطلاعاتي جامع در خصوص خدماتي مانند: نصب آسانسور و موارد مشابه مي باشد.
اين سايت نه تنها در مورد نصب آسانسور بلكه در تمام موارد پزشكي، رستوران، آرايش و زيبايي و بسياري از موارد فروشگاهي و خدماتي ديگر مي تواند به شما كمك نمايد.

تمام مشخصات فروشگاه و موسسه مورد نظر در اين سايت درج شده و شماره تلفن و نحوه تماس نيز مشخص گرديده است.

اين سايت با دارا بودن نماد اعتماد الكترونيكي سايتي مورد اطمينان براي تمام كاربران مي باشد.
تمامي مراكز و فروشگاه هاي معرفي شده در خصوص نصب آسانسور و ساير موارد در اين سايت معتبر و قابل اطمينان مي باشند

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۷:۲۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

قاليشويي و مبل شويي آنلاين در پلتفرم بشور

قاليشويي و مبل شويي آنلاين در پلتفرم بشور


قاليشويي امامت

ايلنا نيوز

يكي از دغدغه هاي هر خانه، پيدا كردن يك قاليشويي با كيفيت و معتبر است. خانم‌هاي خانه، با وجود سليقه متفاوتشان، براي وسايل منزل خود اهميت ويژه‌اي قائلند. يكي از اين وسايل كه تميزي و پاكيزگي آن براي اهالي منزل بسيار مهم است قالي و فرش است. در گذشته كه هر خانه از حيات بزرگ و ايوان وسيع بهره‌مند بود شستشوي قالي توسط اهالي منزل انجام مي‌شد. اما اكنون با گسترش آپارتمان نشيني و توسعه فرهنگ، به هزار و يك دليل، نياز به خدمات قاليشويي افزايش يافته است. كمبود منابع آبي، تخصصي بودن شستشوي قالي، خدمات متنوع قاليشويي‌ها و ... از دلايل توسعه كسب و كار قاليشويي‌ها است.

خدمات متنوع

امروزه خدمات متنوع و تخصصي قاليشويي‌ها مانند داركشي فرش، رفوگري، لكه‌گيري، خشكشويي، ريشه‌دوزي و ... به افزايش عمر و ماندگاري فرش شما كمك بسزايي مي‌كند. اگر دوست داريد هر موقع كه مهمان‌ها به خانه شما مي‌آيند از زيبايي و تميزي فرش شما، شگفت زده شوند با ما همراه شويد تا خدمات قاليشويي را به شما معرفي كنيم. اين گونه بهتر و آگاهانه‌تر مي‌توانيد از اين خدمات بهره ببريد.

تكنولوژي در قاليشويي
فرش، هنر باستان ايران زمين، در خانه اكثر ايرانيان يافت مي‌شود. قاليشويي ، با خدمات متنوع ارائه شده براي ماندگاري فرش و قالي‌، در سال‌هاي اخير مورد استقبال همگان قرار گرفته است. به طور ميانگين، عمر فرش حدود 10 سال محاسبه مي‌شود. اما در صورت نگه‌داري صحيح، مراقبت و تعمير به موقع آن، به مدت 30 سال و بيشتر نيز قابل استفاده است.

در كارگاه‌ها و مراكز قاليشويي مدرن و آنلاين، استفاده از دستگاه‌هاي مخصوص شستشوي فرش با مواد شوينده خاص متداول است. بهره‌گيري از روش‌هاي قديمي شستن فرش، احتمال آسيب به تار و پود آن را افزايش مي‌دهد. و بر رنگ فرش نيز تاثيرگذار است. اما با پيشرفت تكنولوژي، براي هر فرش، اعم از ابريشمي، دستباف، ماشيني، تابلو فرش، فرش نفيس و ... شيوه‌هاي خاص شستشو مشخص شده است.

خدماتي كه امروزه قاليشويي‌هاي سراسر كشور علي الخصوص قاليشويي آنلاين به مشتريان ارائه مي‌دهد بسيار متنوع و جالب توجه است. ما در ادامه به معرفي برخي از اين خدمات مهم خواهيم پرداخت. با اطلاع از خدمات قاليشويي آنلاين، به راحتي مي‌توانيد از نياز فرش خود مطلع شويد و آن را به قاليشويي استاندارد ارجاع دهيد.

2

داركشي فرش، تخصصي مهم
به دلايل مختلف، فرش‌هاي دستباف، پس از مدتي ساختار محكم خود را از دست مي‌دهند. اگر از فرش دستباف به خوبي مراقبت نشود و يا مورد استفاده مكرر قرار گيرد پس از گذشت سال‌ها، اين فرش دچار كجي، فرورفتگي، برآمدگي و سستي مي‌شود. قاليشويي مي‌تواند با داركشي فرش ، اين مشكلات را حل كند. هر چند داركشي فرش در قاليشويي مخصوص كجي‌ها و سستي‌هاي كوچك و قابل ترميم فرش است. اگر با فرش داركشي شده با بي‌احتياطي رفتار شود پس از چند سال، فرش مجدد دچار كجي مي‌شود.

اصطلاح كجي فرش زماني گفته مي‌شود كه خطوط راست و منظم فرش كه لبه‌ها و حاشيه‌هاي فرش را تشكيل مي‌دهند به مرور زمان نامنظم شده و ساختار صاف خود را از دست مي‌دهند. بدين گونه، لبه‌هاي فرش حالت قوسي شكل، فرورفته يا برآمده خواهند داشت.

نبود دقت كافي حين بافتن فرش، ايراد در دستگاه قالي بافي، ناصافي يا شيبدار بودن محل دستگاه، نداشتن دقت لازم حين چله‌كشي، استفاده از مواد نامرغوب، شانه‌ زدن به صورت ناهماهنگ و ... از دلايل متعدد ايجاد كجي فرش در طول زمان است.

3

انواع داركشي

از انواع روش‌هاي داركشي كه در قاليشويي به صورت نيمه صنعتي و سنتي انجام مي‌شود مي‌توان 3 روش زير را نام برد:

داركشي پرسي: در همه انواع داركشي، دو پارامتر كشيدگي و نگه‌داري فرش بايد توسط دستگاه يا وسيله‌اي خاص فراهم شود. در داركشي پرسي، از دستگاه فلزي با پايه‌هاي قابل تنظيم به منظور موازي كردن فرش استفاده مي‌شود. در داركشي پرسي، فرش به صورت عمودي قرار مي‌گيرد و فرد داركش، به راحتي توسط پايه‌هاي قابل تنظيم، ارتفاع فرش را متناسب با قد خود تنظيم مي‌كند. تا به راحتي داركشي با كمترين خستگي انجام شود.
داركشي لولايي: دستگاه داركشي لولايي داراي الوارهايي است كه در كنار هم قرار گرفته‌اند. گروه اول اين الوارها ثابت و دسته دوم متحرك است و حول يك صفحه ثابت به كمك لولاهاي فلزي مي‌چرخد.
داركشي قلاب‌كشي: در اين نوع داركشي پس از مشخص شدن ميزان كجي فرش، سرچله‌هاي آن را به صورت دسته دسته جدا مي‌كنند. سپس طي دو روش، داركشي انجام مي‌شود. در روش اول دسته‌هاي زوج و فرد را با ارتفاع مساوي و يكسان گره مي‌زنند. سپس ميلگردي فلزي به نام سيخو را از بين اين دسته‌ها عبور مي‌دهند. در روش دوم، دسته‌ها را يكي در ميان روي خواب فرش برمي‌گردانند و سيخو را از بين آن‌ها عبور مي‌دهند. آنگاه اين دسته‌ها را روي سيخو پشت سر هم گره مي‌زنند.
داركشي، عملي بسيار تخصصي است. پيش از تحويل دادن فرش به يك قاليشويي، از تخصص افراد آن مطمئن شويد. در صورت انجام داركشي فرش توسط يك فرد نابلد، نه تنها مشكل فرش شما حل نمي‌شود بلكه به آن افزوده مي‌شود. داركشي با توجه به نوع نخ، جنس و كيفيت آن انجام مي‌شود. ميزان كشش و فشار وارد بر فرش بايد به ميزان معيني اعمال شود تا تار و پود فرش آسيب نبينند. با همه اين اوصاف، يافتن يك قاليشويي معتبر با افراد مجرب و متخصص از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

اطلاعيه :

آيا به دنبال قاليشويي هاي محل زندگي خود ميگرديد , جستجو كافيست...

پلتفرم آنلاين بشور تنها راه حل اين ماجراست , با ورود به سايت يا اپليكيشن بشور با انتخاب استان , شهر و محله زندگي خود تمامي قاليشويي هاي اطراف را به همراه اطلاعات تماس مشاهده نماييد...

رفوگري فرش
مرمت فرش يا رفوگري از ديرباز براي حفظ فرش‌هاي ايراني انجام مي‌شد. فرش و قالي دستباف از نظر معنوي و هنري از ارزش بسياري برخوردار است. بنابراين حفظ و مرمت آن نيز يك هنر ويژه به حساب مي‌آيد. هنري كه متخصص آن در ترميم و تعمير فرش بسيار دقيق و ظريف عمل مي‌كند. فرش‌هاي دستباف ايراني با گذشت زمان، ارزش بيشتري پيدا مي‌كنند. اگر فرشي از اجدادتان به شما به ارث رسيده باشد حتما برايتان مهم است كه سالم، تميز و پاكيزه بماند. بنابراين رفوگري فرش، هنري ديرينه است كه امروزه قاليشويي، اين خدمت ارزشمند را به شما ارائه مي‌دهد. با رفو، فرش شما عمر بيشتري خواهد داشت.

رفوگري فرش به فرايند ترميم آن در حالت كجي، سوختگي، پارگي، آسيب‌ديدگي و پوسيدگي فرش انجام مي‌شود. از وسايل مورد نياز براي مرمت فرش مي‌توان به نخ، سوزن، موم، انبردست، چاقوي بافت، درفش، انگشتانه و كلاف‌هاي هم‌جنس و همرنگ فرش اشاره كرد. پس از شستن فرش، به مرمت آن اقدام مي‌كنند. گره‌هاي آسيب‌ديده به كمك نخ و سوزن جدا مي‌شوند و گره‌هايي جديد جايگزين مي‌گردند. در صورت بروز آسيب‌ديدگي در حجم گسترده، فرش را در قاب چوبي قرار مي‌دهند تا گره‌زني و تاركشي فرش به راحتي انجام شود. در اين حالت، چروك و تاب‌خوردگي فرش نيز قابل ترميم است.

در رفوگري، هر نوع آسيب اعم از فرسودگي، بيدزدگي، دررفتگي، رنگ پريدگي و سوختگي به شيوه‌اي مخصوص، ترميم مي‌شود و تخصص خاص خود را مي‌طلبد. بنابراين با توجه به نوع آسيب فرش، هزينه و زمان انجام ترميم متغير است.

 

لكه گيري فرش
در طول استفاده از فرش، قالي و موكت احتمال ايجاد لكه بر روي آن‌ها زياد است. مخصوصا در منازلي كه كودكان در حال بازي و شيطنت هستند احتمال ايجاد لكه بر روي فرش بيشتر مي‌شود. دانستن نوع لكه در لكه‌گيري فرش اهميت بسيار دارد. هر لكه، حلال مخصوص به خود را دارد. هنگامي كه جوهر، چاي، قهوه، مواد شيميايي و ... روي فرش مي‌ريزد در كوتاه ترين زمان سعي كنيد با محلول آب ولرم و شامپو فرش آن لكه را جمع كنيد. تا به نقاط ديگر فرش و پرزهاي آن نفوذ نكند. سپس با يك قاليشويي آنلاين معتبر تماس بگيريد و براي رفع آن لكه راهنمايي بگيريد.

پيش از شستن فرش در قاليشويي، بايد نسبت به لكه گيري آن اقدام كرد. قبل از تحويل فرش به قاليشويي، كارشناسان را از نوع لكه فرش آگاه كنيد تا كار لكه گيري سريع‌تر پيش رود. سپس متخصص قاليشويي با توجه به نوع لكه و جنس نخ‌هاي فرش، حلال مخصوص را انتخاب مي‌كند. انتخاب حلال خيلي مهم است. اين حلال بايد توانايي رفع كامل لكه را داشته باشد. و از طرفي به رنگ و نخ‌هاي فرش آسيب نزند.

ريشه دوزي فرش
استحكام اشياء، به قدرت ريشه آن‌ها بستگي دارد. فرش نيز ريشه دارد و استحكام و زيبايي خود را به آن مديون است. ريشه از اجزاي مهم فرش است. هر گونه آسيب به آن موجب از هم گسيختگي تار و پود فرش به مرور زمان مي‌شود. به قسمت انتهايي فرش كه به صورت نخ‌هاي كنار هم قرار گرفته شده مشاهده مي‌شود ريشه مي‌گويند. از انواع ريشه فرش مي‌توان زنجيري، توري، گره‌دار، ساده و ... را نام برد. معمولا ريشه‌ فرش به رنگ كرم كمرنگ يا سفيد ديده مي‌شود. با گذشت زمان، ريشه فرش دچار پوسيدگي مي‌شود.

4

در قاليشويي طي فرايند ريشه‌دوزي، ريشه‌هاي خراب و پوسيده، حذف مي‌شوند و ريشه‌هاي جديد جايگزين مي‌گردند. با اين كار از آسيب‌هاي بعدي فرش جلوگيري مي‌شود. و به حفظ و ماندگاري فرش كمك مي‌كند. تعمير ريشه به شيوه‌هاي مغزي، بطلمه و متصل، كه از انواع ريشه‌دوزي فرش هستند، انجام مي‌شود. از آنجا كه ترميم و مرمت ريشه فرش به تخصص نياز دارد حتما پيش از مراجعه به قاليشويي از اعتبار و تخصص كاركنان آن مطلع شويد. آسيب به ريشه فرش از جمله مواردي است كه در صورت بروز بايد به سرعت رفع و ترميم شود.

مبل شويي حرفه اي

تميزي و نظافت مبلمان براي خانم‌هاي خانه از اهميت بالايي برخوردار است. اين حساسيت، زماني كه مبلمان به رنگ روشن و سفيد است دو چندان مي‌شود. در گذشته از شامپو فرش براي تميزي مبل استفاده مي‌شد. اما اكنون، مبل‌شويي توسط دستگاه‌هاي مكانيزه، و مواد مخصوص شستشوي مبل انجام مي‌شود. اين شستشو بدون اين‌كه فوم و اسكلت چوبي مبل خيس شود انجام مي‌گيرد.

مبل‌شويي به دلايل مختلف انجام مي‌شود. ريختن چاي بر روي مبل، خودكار كشي، ريختن جوهر بر روي مبل، كثيفي ناشي از گرد و غبار، كثيفي ناشي از گذشت زمان و ... از دلايل نياز به مبل‌شويي است. معمولا مبل‌شويي از طرف قاليشويي، در منزل انجام مي‌شود. و مبل شما يك ساعت پس از شستشو قابل استفاده است. براي معرفي انواع روش‌ها و شيوه‌هاي مبل‌شويي در محل ادامه مطلب را از دست ندهيد.

به كمك مبل شويي در منزل، مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان و با بالاترين كيفيت مبل‌هاي خود را تحويل بگيريد.

انواع روش‌ها

مبل‌شويي با بخارشوي تمام اتوماتيك: به منظور شستشوي مبل‌ با پارچه‌هاي گران قيمت و عتيقه، از اين روش استفاده مي‌شود. اين دستگاه داراي 3 موتور قوي است و به سرعت مبل را خشك مي‌كند.
مبل‌شويي با دريل: استفاده از دريل به همراه فرچه‌اي كه به سر آن متصل است به عنوان اولين و ساده‌ترين ابزار مبل‌شويي محسوب مي‌شود. هر لكه و جرمي توسط اين روش رفع مي‌شود.
مبل‌شويي با استفاده از مواد نانو: اين روش تازه و نوين، باعث تميزي بيشتر مبل و ماندگاري بالاي اين تميزي مي‌شود. به همين دليل مورد توجه بسياري از مراكز نظافت و مبل‌شويي قرار گرفته است.
خشكشويي فرش
از ديگر خدمات مهم يك قاليشويي، خشكشويي فرش است. چنانچه فرش شما، لكه و كثيفي زيادي ندارد مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد. مزاياي خشكشويي فرش، ارزان بودن، زمان كوتاه خشك شدن و انجام كار در محل است. به دليل بخارشويي و عدم استفاده از آب، احتمال آسيب به كف زمين و ايجاد قارچ و كپك از بين مي‌رود. هم‌چنين خشكشويي روشي براي نظافت فرش‌هاي ظريف، حساس و بدون رنگ ثابت است.

 

اهميت انتخاب قاليشويي

با توجه به اهميت فرش به عنوان يك ميراث باستاني و هنر ايراني، مرمت، نظافت و رسيدگي به آن جايگاه ويژه‌اي دارد. تا اينجا مهم‌ترين خدمات قاليشويي را ذكر كرديم. همانطور كه ملاحظه كرديد اين خدمات جزء عملكردهاي تخصصي و هنرهاي ظريف محسوب مي‌شوند. به هر دليل، اگر مرمت و ترميم فرش به سرعت و درستي انجام نشود و با شستشوي نادرست به الياف آن لطمه وارد شود از زيبايي و ارزش فرش كاسته مي‌شود. بنابراين قبل از هر اقدامي، ابتدا از اصالت و اعتبار قاليشويي منتخب خود، مطمئن شويد. براي اين منظور مي‌توانيد اسم قاليشويي را در ليست ارائه شده توسط اتحاديه قاليشويان جستجو كنيد. انتخاب قاليشويي با كيفيت و استاندارد براي حفظ كيفيت، ارزش و زيبايي فرش اهميت بسيار دارد. پس از يافتن يك قاليشويي استاندارد و معتبر، بدون هيچ نگراني، فرش‌، موكت و مبل‌هاي خود را به او بسپاريد تا متخصصان با بهترين كيفيت، خدمات قاليشويي را به شما ارائه دهند.

تعميرات كابينت در تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۹:۵۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

فرش دستباف هنر صنعتي با ۳۰ رشته وابسته

فرش دستباف هنر صنعتي با ۳۰ رشته وابسته

شستشوي فرش دستباف

رئيس مركز فرش ايران گفت: هم اكنون در زنجيره توليد و تامين فرش دستباف, ۳۰ رشته وابسته به اين صنعت فعال است.

 


خانم فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاري صدا و سيما با بيان اينكه در حال حاضر بيش از ۵۰ هزار اتحاديه و تشكل در فرش دستباف وجود دارد، افزود: افراد زيادي اعم از رنگرز، رفوگر، نساج، بافنده، تاجر و ... در توليد و تامين فرش دستباف فعالند كه خدمات آنان فرش ما را به هويت ايراني تبديل كرده است.

 

 


رئيس مركز فرش ايران با اشاره به راه اندازي دبيرخانه دائمي فرش دستباف در مركز ملي فرش گفت: با راه اندازي اين دبيرخانه، نخبگان و مشاهير فرش دستباف كشور و حتي كساني كه فوت كرده اند، ضمن معرفي آنها، با الگو سازي براي جوانان اين هنر صنعت را حفظ و براي آيندگان معرفي مي‌كنيم.


وي با اشاره به ايجاد اشتغال گسترده در سطح كشور در زمينه فرش دستباف ادامه داد: در هفت ماهه سال گذشته (۱۴۰۰) بيش از ۳۵ هزار شغل جديد در زنجيره ارزش فرش ايجاد كرديم كه به دست تواناي زنان و مردان هنرمند ايراني توانستيم فعاليت بزرگي را رقم زده و كارآفريني قابل توجهي در حوزه صنعت فرش به وجود آوريم.

 

 

رافع افزود: فرش دستباف صنعتي است كه از ابتداي توليد, ۳۰ رشته وابسته به آن مانند نخ ريسي، رنگرزي و مرمت. تعريف شده كه بافندگان و توليد كنندگان براي صادرات و بازاريابي اين صنعت بايد برنامه ريزي كنند.


به گفته رئيس مركز ملي فرش ايران امسال با راه اندازي خانه‌هاي خلاق و كسب و كار‌هاي نوپايي (استارتاپ) براي بازاريابي فرش به منظور افزايش صادرات ضمن معرفي فعالان و شاخصان اين عرصه به جامعه ايراني و جامعه جهاني، اين ميراث و هنر صنعت را براي آيندگان حفظ و نگهداري مي‌كنيم.

لابراتوار دندانسازي

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۲:۵۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ارزان ترين قاليشويي در تهران

ارزان ترين قاليشويي در تهران

قاليشويي

ني ني بان

با وجود تنوع گسترده اي از محصولات كفپوش مسكوني شامل لمينت، بامبو، كاشي، وينيل، چوب، سنگ و چوب پنبه، فرش همچنان بسيار محبوب است. خانه‌هاي پر از انواع و اقسام قاليچه و فرش هميشه گرم‌تر و صميمي‌تر به نظر مي‌رسد. براي شستن فرش و قاليچه حتما بايد از ارزان‌ترين قاليشويي در تهران با خبر باشيد. پس خواندن اين مطلب را از دست ندهيد.


ارزان ترين قاليشويي در تهران

با وجود تنوع گسترده اي از محصولات كفپوش مسكوني شامل لمينت، بامبو، كاشي، وينيل، چوب، سنگ و چوب پنبه، فرش همچنان بسيار محبوب است. خانه‌هاي پر از انواع و اقسام قاليچه و فرش هميشه گرم‌تر و صميمي‌تر به نظر مي‌رسد. براي شستن فرش و قاليچه حتما بايد از ارزان‌ترين قاليشويي در تهران با خبر باشيد. پس خواندن اين مطلب را از دست ندهيد.

در اين مقاله مي‌خوانيد:

چرا فرش محبوب خانه‌هاست؟
ارزان ترين قاليشويي در تهران، نكته‌هاي كارآمد
لكه‌ها را از بين ببريد
از سودا و سركه غافل نباشيد
كرم اصلاح را امتحان كنيد
مايع ظرفشويي هم كارايي دارد
آدامس را فريز كنيد
موم را گرم كنيد
جارو برقي و بخار شوي
ارزان‌ترين قاليشويي در تهران
ارزان ترين قاليشويي در تهران

چرا فرش محبوب خانه‌هاست؟
يكي از دلايلي كه مردم فرش را دوست دارند، علاوه بر گرما و نرمي آن، اين است كه نسبت به كف‌هاي سطح سخت به نگهداري كمتري نياز دارد. جاروبرقي مكرر و شستشوي گاه به گاه عميق براي نو و تازه به نظر رسيدن فرش لازم است.

بيشتر بخوانيد: فوايد چسب زدن ريشه فرش

ارزان ترين قاليشويي در تهران
ارزان ترين قاليشويي در تهران، نكته‌هاي كارآمد
هر چند فرش‌ها خانه را زيبا مي‌كنند؛ با اين حال، دير يا زود فرش شما قرباني ريختن مايعات و كثيف‌كاري مي‌شود. نكات زير حتما به كارتان مي‌آيد:

ارزان ترين قاليشويي در تهران

1- لكه‌ها را از بين ببريد
هنگامي كه براي اولين بار لكه روي فرش اتفاق مي‌افتد، در برابر تمايل به شروع فوري شستشو مقاومت كنيد.
اين فقط لكه را به داخل فرش مي برد. در عوض، به آرامي لكه ها را با يك محلول تميزكننده و يك پارچه تميز، حوله كاغذي يا اسفنج بكشيد. هميشه از لبه بيروني لكه به سمت داخل به سمت مركز بكشيد.

بيشتر بخوانيد: انتخاب قاليشويي يا خشكشويي فرش

ارزان ترين قاليشويي در تهران
2- از سودا و سركه غافل نباشيد
سركه سفيد و آب را مخلوط كنيد و آن را در يك بطري اسپري دستي بريزيد. محلول را روي ناحيه لكه دار اسپري كنيد، 10 يا 15 دقيقه صبر كنيد تا خيس بخورد.
شينيده‌ايد كه از نوشابه براي از بين بردن لكه‌ها از روي فرش استفاده كنيد؟ اين درست است. ابتدا نوشابه را روي يك پارچه تميز بريزيد و لكه را پاك كنيد. اگر لكه روشن‌تر به نظر رسيد، با نوشابه بيشتري تكرار كنيد.
اگر جواب نداد، به نسبت يك به يك سركه سفيد و آب را مخلوط كنيد و آن را در يك بطري اسپري دستي بريزيد. محلول را روي ناحيه لكه دار اسپري كنيد، 10 يا 15 دقيقه صبر كنيد تا خيس بخورد.
سپس يك اسفنج تميز و خشك را روي ناحيه اشباع فشار دهيد تا محلول تميزكننده و لكه رقيق شده نيز خيس شود.
هنگامي كه لكه را پاك كرديد، محل را با آب تميز و گرم بشوييد. در نهايت، چندين حوله كاغذي سفيد روي آن منطقه قرار دهيد. حوله‌ها رطوبت فرش را جذب مي كنند. آنها را در جاي خود بگذاريد تا فرش خشك شود، معمولاً حدود يك روز.

بيشتر بخوانيد: انواع فرش پرز بلند، فرش شگي چيست و چه مزايا و معايبي دارد؟

ارزان ترين قاليشويي در تهران
3- كرم اصلاح را امتحان كنيد
كرم اصلاح را مستقيماً روي لكه بماليد و بگذاريد حدود 30 دقيقه بماند.
بهترين پاك كننده لكه‌ها فرش، كرم اصلاح است. تقريباً هر نوع لكه‌اي را از بين مي‌برد. كرم اصلاح را مستقيماً روي لكه بماليد و بگذاريد حدود 30 دقيقه بماند. پس از سفت شدن كرم اصلاح، آن را با يك پارچه سفيد خشك پاك كنيد.
كار را با اسپري كردن محلول با مخلوط 50/50 سركه سفيد و آب به پايان برسانيد و سپس محلول را با يك پارچه پاك كنيد.

بيشتر بخوانيد: نحوه شستشوي فرش در قاليشويي اديب

ارزان ترين قاليشويي در تهران
4- مايع ظرفشويي هم كارايي دارد
لكه‌هاي چربي از روي فرش از بين بردن سخت ترين موارد هستند، اما راز آن استفاده از محصول و تكنيك مناسب است: چند قطره مايع ظرفشويي را در يك فنجان آب گرم بريزيد. محلول را در يك بطري اسپري بريزيد و لكه چرب را خيس كنيد. سپس آن را با يك پارچه سفيد يا حوله كاغذي پاك كنيد. شايد لازم باشد اين كار را چند بار تكرار كنيد.

بيشتر بخوانيد : با فرش ترك جديد، خانه ات را به روز كن

5- آدامس را فريز كنيد
چند تكه يخ را برداريد و آنها را به مدت 30 تا 45 ثانيه روي آدامس فشار دهيد. هنگامي كه آدامس منجمد شد، از يك قاشق براي بلند كردن كره استفاده كنيد، سپس با استفاده از قيچي يا چاقوي تيز، رشته‌هاي فرش را تا حد امكان نزديك به آدامس ببريد. اگر فقط مقدار كمي از فرش را برش دهيد، لكه غيرقابل تشخيص خواهد بود.

ارزان ترين قاليشويي در تهران

6- موم را گرم كنيد
سوزاندن شمع در خانه مي‌تواند منجر به چكيدن موم روي فرش شود، جايي كه به سرعت سفت مي‌شود و در الياف فرو مي‌رود. موم را به حالت نيمه مايع برگردانيد تا آن را از بين ببريد. يك پارچه سفيد را روي اتوي لباس گرم قرار دهيد (از تنظيم «بدون بخار» استفاده كنيد).
سپس اتو را روي موم قرار دهيد تا ذوب شود. موم نرم شده را با يك چاقو يا شانه خراش دهيد.

بيشتر بخوانيد: اعلاشويي فرش چيست و چگونه انجام مي‌شود؟

7- جارو برقي و بخار شوي
بهترين راه براي حفظ طراوت و نو بودن فرش اين است كه به طور منظم آن را با بخارشوي تميز كنيد. تميز كردن بخار شامل استفاده از محلول تميز كننده تحت فشار است كه از طريق نازل‌هاي جت آب به عمق فرش تزريق مي‌شود و دستگاه همچنين محلول تميز كننده را به همراه كثيفي و زباله‌هاي موجود در فرش استخراج مي‌كند.
آب داغ و بخار به الياف فرش تا قسمت پشتي نفوذ مي‌كند تا هرگونه خاك، گرد و غبار يا رسوبات چرب را از بين ببرد.


خدمات مجالس ختم

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۹:۲۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)