اخبار قاليشويي اخبار قاليشويي .

اخبار قاليشويي

چگونه در اسباب كشي از فرش و كف خانه در برابر آسيب محافظت كنيم؟

چگونه در اسباب كشي از فرش و كف خانه در برابر آسيب محافظت كنيم؟

در اين مطلب به سراغ بررسي مواردي رفتيم كه مانع از آسيب به كف خانه و فرش‌ها مي‌شود. با ما همراه باشيد.

 


به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، اگر شما هم مانند نويسنده اين سطور بارها و بارها اسباب كشي را تجربه كرده باشيد، مي‌دانيد كه كار بسيار سخت و دشواري است و براي چندين روز از زمان مفيد شما، بايد صرف جمع‌آوري لوازم خانه، بسته‌بندي صحيح و در نهايت انتخاب باربري مناسب باشد و تازه بعد از اينكه وسايل به محل جديد منتقل شد، كار باز كردن و نظافت دوباره منزل آغاز مي‌شود. در حين مراحل اسباب كشي نيز بايد مراقب وسايل، فرش و ديوار و كف زمين خانه باشيم تا آسيبي به آنها وارد نشود. بعد از اين مقدمه نااميد كننده قصد داريم از نكاتي بگوييم كه شرايط اسباب كشي را برايتان راحت‌تر مي‌كند و در اين مطلب به سراغ بررسي مواردي رفتيم كه مانع از آسيب به كف خانه و فرش‌ها مي‌شود. با ما همراه باشيد.

 


۱. از اتوبارهاي مطمئن كمك بگيريد

 


ساده‌ترين راه براي اينكه فرايند اسباب كشي و جابجايي اثاثيه منزل را ساده كند، كمك گرفتن از شركت‌هايي است كه خدمات باربري ارائه مي‌دهند. آنها مي‌توانند از صفر تا ۱۰۰ جابجايي اثاث در كنار شما باشند، اثاثيه منزل را به صورت مرتب با كارتن‌هاي مناسب و تميز بسته بندي كنند، وسايل را با كمك افرادي كه براي اينكار آموزش ديده‌اند و ابزارهاي مناسب اسباب كشي را دارند، به اتومبيل مربوطه منتقل كنند و در نهايت بسته‌ها را در منزل و يا ساختمان جديد، تحويل بدهند.

 


اين نكته را اصلاً سهل و آسان نگيريد: انتخاب باربري مناسب كه كارگران كارآزموده داشته باشد، قيمت‌هاي آن صريح و شفاف و مطابق با سازمان باربري باشد و در فرايند اثاث كشي سريع عمل كنند، بسيار بسيار مهم است. پس پيش از اقدام به انتخاب اتوبار و يا باربري مناسب، به خوبي تحقيق كنيد و سپس اقدام به انتخاب يكي از آنها بكنيد. در حال حاضر به راحتي مي‌توانيد انواع باربري‌ها را از طريق اينترنت پيدا كنيد، اما سعي كنيد اين كار را به شركت‌هايي بسپاريد كه انواع خدمات منزل را انجام مي‌دهند و يا از قديم آوازه خوبي داشته‌اند. به صرف اينكه فقط يك سايت و يك شماره در اينترنت ديديد، اقدام به دريافت خدمات از آنها نكنيد.

 


۲. از پادري‌هاي مناسب استفاده كنيد

حالا كه به روز اسباب كشي رسيده‌ايد، بايد اين نكته را فراموش نكنيد: كف زمين نبايد در حين اثاث كشي آسيب ببيند، همچنين اگر موكت و يا فرشي همچنان روي زمين پهن است، آنها نيز بايد كمترين آسيب ممكن را ببيند. پس براي رسيدن به اين هدف، بايد چند اقدام ضروري را انجام دهيد:

 


مي‌توانيد از يك پادري كه قدرت جذب بالايي دارد، استفاده كنيد و آن را درست جلوي درب ورودي پهن كنيد. اگرچه پادري‌ها، به طور كامل نمي‌توانند مانع از انتقال كثيفي به روي فرش‌ها شوند، اما تاثير خوبي در كاهش انتقال آلودگي‌ها خواهند داشت.

 


همچنين اگر فرش و يا قاليچه‌ قديمي و كهنه‌اي داريد، مي‌توانيد براي اينكار از آنها كمك بگيريد و آنها را در جلوي درب و يا هر بخشي از كف زمين كه احتمال آسيب زدن را پيش‌بيني كرده‌ايد، پهن كنيد

 


اگر كف خانه شما، به طور كامل موكت شده است و شما نمي‌توانيد آن را از زمين جدا كنيد، بهتر است چندين كفش يا دمپايي راحت در جلوي درب قرار قرار دهيد تا افرادي كه مسئول جابجايي بار هستند، از آنها استفاده كنند و در نتيجه درآوردن هرباره كفش در هنگام ورود به خانه سرعت عمل آنها را كاهش ندهد و آنها را خسته نكند.

 


۳. از پدهاي مبلمان استفاده كنيد

 


در هنگام انتقال مبلمان و ميز و صندلي‌هايي كه وزن سنگين دارند، مي‌توانيد پدهايي را تهيه كنيد كه به زير پايه‌هاي انها چسپانده مي‌شود و در نتيجه در هنگام كشيدن، كف زمين آسيب نخواهد ديد. اگر نتوانستيد اين پدها را تهيه كنيد، سعي كنيد كشيدن آنها روي زمين به آرامي انجام شود و يا اگر كف زمين از متريال‌هايي مانند چوب ساخته شده است، حتماً آنها را با دست حمل كنيد، چرا كه آسيب ديدن كف چوبي بسيار بالاست.

 


۴. براي فرش‌ها از روكش استفاده كنيد

 


پس از اينكه تمامي فرش‌هاي خانه را تا زديد (لوله كرديد)، سعي كنيد آنها را با روكش‌هاي پلاستيكي، پارچه‌اي و حتي گاهي پتوهاي كهنه بپوشانيد تا در حين جابجايي و قرار داده شدن در پشت اتومبيل، بافت آن آسيب نبيند. همچنين اگر خانه جديدي كه قرار است به آن نقل مكان كنيد به خدمات نقاشي ساختمان احتياج دارد به خاطر داشته باشيد كه تا به اتمام رسيدن كار روكش‎‌ها را از فرش جدا نكنيد.

 


۵. جعبه‌هاي كارتن محكم خريداري كنيد

بخش مهمي از آمادگي براي جابجايي اثاث، مربوط به بسته‌بندي انواع وسايل خانه، مانند ظرف و ظروف، مواد غذايي خشك، مواد داخل يخچال‌، كتاب‌، لباس، كفش و غيره است كه بايد به صورت سازمان يافته درون جعبه‌هاي كارتن تميز و محكم قرار داده شود تا در هنگام جابجايي پخش زمين نشوند. چرا كه در غير اينصورت، نه تنها آنها شكسته و يا آسيب خواهند ديد، بلكه ممكن است كف زمين و روي موكت و فرش‌ها نيز آلوده شود.

 


بنابراين سعي كنيد كارتن‌هاي مناسب و تميز خريداري كنيد و زير تمامي آنها را با چسپ‌هاي پنج سانتي‌متري محكم كنيد تا امكان باز شدن ناگهاني جعبه بسيار كاهش پيدا كند. همچنين اگر در پيدا كردن كارتن‌ها مشكل داريد، مي‌توانيد از شركت‌هايي كه انواع كارتن‌هاي بسته‌بندي را فراهم مي‌كنند، بخواهيد به تعداد مورد نياز شما، كارتن برايتان ارسال كنند.

 


۶. از كاور كفش نايلوني استفاده كنيد

 


استفاده از كاور كفش‌هاي نايلوني نيز مي‌تواند راه مناسبي براي آسيب نديدن كف زمين و فرش‌ها باشد، اما احتمال سرخوردن آنها در هنگام عبور از كف‌هاي صيقلي وجود دارد.

 


همچنين استفاده از كاورهاي نايلوني ضخيم روي كف زمين نيز مي‌تواند گزينه مناسبي براي كاهش آسيب به كف زمين و يا روي موكت‌ها و فرش‌ها باشد. البته ممكن است مجبور باشيد هزينه جداگانه‌اي براي خريد اين نايلون‌ها پرداخت كنيد، اما به طور حتم از هزينه تعمير كف زمين و يا فرش‌ها كمتر خواهد بود.

 


۷. كارتن‌هاي اسباب‌كشي را نگه‌داريد

اگر مكان مناسبي براي نگهداري كارتن‌هاي اسباب كشي داريد، سعي كنيد آنها را براي اسباب‌كشي نگه‌داريد، اگرچه ممكن است اين كارتن‌ها براي بسته‌بندي كردن مجدد، كيفيت لازم را نداشته باشند، اما براي پهن كردن آنها روي كف زمين بسيار مناسب هستند و از طرفي به دليل آنكه تجزيه‌پذير هستند، براي محيط زيست نيز مناسب هستند.

مراقبت هاي بعد از لمينت دندان

با تمام مراقبت‌هايي كه انجام خواهيد داد، احتمالاً باز هم نياز به تميز كردن كف زمين و حتي شستن برخي از موكت‌ها و قالي‌ها خواهيد داشت، اما مطمئن باشيد با رعايت اين نكات، علاوه بر اينكه در زمان زيادي صرفه‌جويي خواهيد كرد از بروز آسيب‌هاي احتمالي به اسباب و اثاثيه و كف زمين جلوگيري خواهد شد.

 


اين مطلب، يك خبر آگهي بوده و خبرگزاري مهر در محتواي آن هيچ نظري ندارد.

مقالات ديگر: قاليشويي كاشانك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۷:۰۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

نيازمندان آذربايجان غربي ۶ ميليارد ريال ازبافت فرش درآمد كسب كردند

نيازمندان آذربايجان غربي ۶ ميليارد ريال ازبافت فرش درآمد كسب كردند
اروميه- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي گفت: مددجويان اين نهاد از ابتداي سال جاري ۶ ميليارد ريال از محل بافت فرش و فروش آن، درآمد كسب كرده اند.

عزيز سهندي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان درآمد با بافت ۵۴ تخته فرش به مساحت ۲۰۰ مترمربع كسب شده است.

وي اضافه كرد: سال گذشته نيز مددجويان استان بيش از ۴۵۰ تخته فرش بافته بودند كه امسال اميدواريم اين رقم افزايش يابد.
شايد بخواهيد بخوانيد: همه چيز درباره دندان مصنوعي

مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي ادامه داد: مساحت فرش بافته شده توسط مددجويان استان طي سال گذشته نزديك به سه هزار متر مربع بود.

سهندي اظهار كرد: در حال حاضر هزار و ۳۹۰ بافنده فرش تحت پوشش كميته امداد در آذربايجان غربي قرار دارند كه بيش از نيمي از اين تعداد، بانو هستند.

وي گفت: بيشترين فرش بافته شده طي سال جاري و گذشته در آذربايجان غربي مربوط به شهرستان چالدران بوده است.

به گزارش ايرنا، حدود ۱۹۰ هزار نفر در آذربايجان غربي تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) قرار دارند.
مقالات ديگر: قاليشويي تهران نو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۵۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

راه‌اندازي نمايشگاه مجازي صنايع فرش در استان اصفهان

825 شركت فرش در منطقه كاشان وجود دارد/ راه‌اندازي نمايشگاه مجازي صنايع فرش در استان اصفهان

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در كل كشور 1025 شركت فرش ماشيني داريم كه 825 شركت در منطقه كاشان وجود دارد.

ايرج موفق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كاشان بابيان اينكه در كل كشور يك هزار و بيست و پنج شركت فرش ماشيني داريم كه ۸۲۵ شركت در منطقه كاشان وجود دارد، اظهار كرد: نشان مي‌دهد منطقه كاشان براي توليد فرش‌هاي ماشيني با تراكم بالا با شرايط بسيار ايده آل توانمندي بالايي دارد و حجم صادرات به خارج از كشور از اين منطقه تعيين‌كننده دارد

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اينكه، سعي كرديم توجه ويژه‌اي به شهرستان‌هاي كل استان داشته باشيم، افزود: مواردي را از سازمان به شهرستان كاشان تفويض اختيار كرديم تا صنعتگران حداقل رفت‌وآمد را داشته باشند و مجوزهاي لازم براي توسعه و توليد و كارآفريني را در خود منطقه كاشان پيگيري كنند.

وي بابيان اينكه نگاه ويژه‌اي به شهرستان‌هايي داريم كه جاي كار و توليد دارند، گفت: اگر بخواهيم از ركود فرش ماشيني خارج شويم بايد در بحث بازاريابي كاركنيم با توجه به اينكه ميز ملي توسعه صادرات فرش ماشيني را در استان اصفهان داريم باكار كردن از طريق شركت‌هاي صادراتي تخصصي تا مي‌توانيم بازار مناسب‌تري براي فرش ماشيني پيدا كنيم

بيشتر بخوانيد: لابراتوار دندانسازي تهران

موفق گفت: وقتي بازار فرش رونق داشته باشد توليد رونق خودش را مي‌گيرد، براي اولين بار در كشور بحث نمايشگاه‌هاي مجازي را مطرح كرده‌ايم و مصوب شد در اين شرايط كرونايي از طريق فضاي اطلاع‌رساني را براي صنايع فرش و ساير صنايع توليدي استان انجام بدهيم.

مقالات ديگر: قاليشويي لواسان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۵:۳۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

سهم صادراتي فرش كرمان با كرونا آب رفت

نيم صفحه نخست روزنامه‌هاي استان كرمان؛

كمبود جدي در حوزه روانپزشكي استان/سهم صادراتي فرش كرمان با كرونا آب رفت

تصاوير نيم صفحه نخست مطبوعات استان كرمان، مورخ چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه را مشاهده كنيد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، تصاوير نيم صفحه نخست روزنامه‌هاي استان كرمان، مورخ چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه را با عناوين و تيتر‌هاي مختلف مشاهده مي‌كنيد.

 


روزنامه كاغذ وطن، امروز با ارائه گزارشي از وضعيت صادرات فرش در ايام كرونا با تيتر " سهم صادراتي فرش كرمان با كرونا آب رفت" به رسيدن صادرات فرش كرمان از ۱۰ درصد به ۲.۵ درصد اشاره كرده و خواستار توجه بيشتر مسئولان به اين امر شده است.

شايد بخواهيد بخوانيد: دندانپزشكي در ايام كرونا

" كمبود جدي در حوزه روانپزشكي استان" با محوريت بررسي كمبود تخت بيمارستاني براي درمان اختلالات رواني موضوع ديگريست كه روزنامه كرمان امروز نسبت به آن هشدار داده است.

 


روزنامه واقعه در شماره امروز خود با تيتر "در ميان مردم درباره انتخابات" همراه با اتوبوس مطالبه گري بسيج رسانه استان كرمان به ميان مردم رفته و در گزارشي به نقطه نظرات مردم پرداخته است.

 


"۳۰ درصد جمعيت استان نياز به روان درماني دارند" تيتر ديگريست كه در نشريه اميد كرمان به چشم مي‌خورد

مقالات ديگر: قاليشويي پيروزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۲:۴۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

كرونا درآمد قاليشويان را شست!

كرونا درآمد قاليشويان را شست!

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران از تعطيل شدن ۳۰ درصد واحدهاي فعال در صنف قاليشويي، كاهش ۸۰ درصدي درآمد و بيكار شدن حداقل ۳۰۰۰ نفر در اين صنف خبر داد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايسنا، حميد محمدي از تعطيل شدن ۳۰ درصد واحدهاي فعال در صنف قاليشويي در پي شيوع ويروس كرونا خبر داد و گفت: باقي واحدها نيز عمدتا بيش از ۸۰ درصد كاهش درآمد داشتند.  با شيوع موج جديد بيماري كرونا نيز بسياري از مردم به دليل رعايت فاصله گذاري اجتماعي، كاهش رفت و آمد و ترس از ابتلا به بيماري كرونا، تمايلي به استفاده از خدمات قاليشويي‌ها نداشتند.

 


به گفته وي اين شرايط باعث شده درخواست خدمات قاليشويي ۷۰ تا ۸۰ درصد كاهش يابد و قاليشويان تقريبا به بيكاري مطلق نزديك شده‌اند.

شايد بخواهيد بخوانيد: دندان مصنوعي

شيشه بري در تهران

 


بيش از ۳۰۰۰ نفر بيكار شدند

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران با بيان اينكه تا قبل از شيوع كرونا نزديك به ۴۰۰ واحد صنفي فعال بودند كه در هر واحد (به جز بهمن و اسفند هر سال) به طور معمول بين ۲۰ تا ۳۰ نفر مشغول فعاليت بودند، تصريح كرد: اكنون با توجه به كاهش سفارش‌ها بيش از ۳۰۰۰ نفر بيكار شده‌اند و درآمد قاليشويان از اسفند سال ۱۳۹۸ تاكنون حداقل ۸۰ درصد كاهش داشته و تقريبا در مرز ورشكستگي قرار دارند.

 


نمي‌توانيم امرار معاش كنيم چه رسد به پرداخت ماليات!

محمدي همچنين خاطرنشان كرد: در شرايطي كه واحدهاي قاليشويي درآمدي ندارند ملزم به پرداخت ماليات شده‌اند. حداقل حمايت از اين صنف، بخشودگي ماليات براي واحدهايي است كه درآمدي نداشته‌اند. اين بنگاه‌ها درآمدي براي امرار معاش ندارند چه رسد به پرداخت ماليات.

 


رئيس اتحاديه قاليشويان تهران، شب عيد سال جاري نيز از افزايش ۲۵ تا ۳۰ درصدي نرخ نسبت به سال قبل و همچنين كاهش ۴۰ درصدي تقاضا به دليل شيوع ويروس كرونا خبر داده و به مشتريان هشدار داده بود كه فريب واحدهاي بدون مجوز را نخورند.

lمقالات ديگر: قاليشويي شهرك محلاتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۰:۴۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ورزش تا 21 خرداد تعطيل است

ورزش تا 21 خرداد تعطيل است

استخرهاي سرپوشيده و باشگاه‌هاي ورزشي در دسته مشاغل گروه سه قرار گرفته‌اند تا مجاز به فعاليت در شهرهاي زرد باشند، علاوه بر اين باشگاه‌هاي ورزشي ورزش‌هاي پربرخورد از جمله كشتي، كاراته و جودو و نيز باشگاه ورزشي سالني داراي مجوز فعاليت در شهرهاي زرد هستند.

استخرهاي سرپوشيده و باشگاه‌هاي ورزشي، باشگاه‌هاي ورزشي ورزش‌هاي پربرخورد، باشگاه‌هاي ورزشي سالني و مدارس فوتبال تا پايان ۲۱ خردادماه سال جاري در ۲۱۷ شهر كشور، مجوز فعاليت نخواهند داشت.

 


به گزارش ايسنا، طبق جديدترين رنگ‌بندي رسمي اعلامي كشور در حال حاضر ۱۶ شهرستان در وضعيت قرمز، ۲۰۱ شهرستان در وضعيت نارنجي و ۲۳۱ شهرستان در وضعيت زرد قرار دارند و در عين‌حال هيچ شهرستان آبي در كشور وجود ندارد.

 


بر اين اساس، وضعيت كرونا در شهرستان‌هاي گناباد (خراسان رضوي)، اميديه و هنديجان (خوزستان)، ايرانشهر، چابهار و نيك‌شهر (سيستان و بلوچستان)، پاوه (كرمانشاه)، بستك، بندرلنگه، بندرعباس، پارسيان، جاسك، حاجي‌آباد، رودان، قشم و ميناب (هرمزگان) قرمز اعلام شده است.

 


مقالات يگر: باشگاه ورزشي بانوان سعادت آباد

 


بر اساس اعلام ستاد ملي مقابله با كرونا، فعاليت تيم‌هاي ملي و ليگ‌هاي وابسته به عنوان گروه شغلي يك در رشته‌هاي مختلف از جمله شهرهاي قرمز نيز مجاز است.

 


هم‌چنين استخرهاي سرپوشيده و باشگاه‌هاي ورزشي در دسته مشاغل گروه سه قرار گرفته‌اند تا مجاز به فعاليت در شهرهاي زرد باشند، علاوه بر اين باشگاه‌هاي ورزشي ورزش‌هاي پربرخورد از جمله كشتي، كاراته و جودو و نيز باشگاه ورزشي سالني داراي مجوز فعاليت در شهرهاي زرد هستند.

 


اين درحالي است كه مدارس فوتبال نيز، صرفا در شهرهاي زرد رنگ از نظر شيوع ويروس كرونا امكان و مجوز فعاليت دارند و بازگشايي و فعاليت آن‌ها در شهرهاي با رنگ نارنجي و قرمز غيرقانوني است.

منبع عصر ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۸:۴۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

صادرات فرش ايران تقريبا صفر است

صادرات فرش ايران تقريبا صفر است/ هيچ صادراتي به آمريكا نداريم

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت: ميزان صادرات فرش طبق آخرين آماري‌ كه داشتم حدود 70 ميليون دلار بود كه اين ميزان براي صادرات فرش ايران تقريبا صفر است.

 


سيد رضي ميري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا در مورد آخرين وضعيت صادرات فرش دستباف ايران به كشورهاي مختلف از جمله آمريكا اظهار كرد:‌ از آنجا كه ما تحريم هستيم، نمي‌توانيم صادرات فرش به آمريكا داشته باشيم بنابراين صادرات به آمريكا صفر است مگر اينكه از طريق كشورهاي ثالث و به صورت تغيير مدارك انجام شود.

 


وي افزود: يعني فرش با هزينه گزافي وارد يك كشور ديگر مانند پاكستان يا تركيه شود، مدارك آن به صورت غيرقانوني تغيير كند تا بتواند وارد آمريكا شود. از آن جهت كه اين كار غيرقانوني است آماري هم از آن در دسترس نيست و توسط گروه قليلي انجام مي‌شود و هزينه زيادي هم دارد.

 


عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران خاطرنشان ساخت: بعد از روي كار آمدن آقاي بايدن نيز در اين مورد تغييري ايجاد نشد. وقتي برجام معلق است همه مسائل مربوط به آن نيز معلق است. الان هم مذاكرات در حال انجام است اما به نظر مي‌رسد همچنان در بر همان پاشنه سابق بچرخد. البته اتفاقات داخلي هم تاثير دارند اما در كل به نظر من اتفاق مثبتي در راه نيست.

شايد بخواهيد بخوانيد: نايت گارد

وي همچنين تصريح كرد: صادرات فرش ايران به ساير كشورها نيز در سال‌هاي اخير كاهش پيدا كرده است. دلايل آن نيز مربوط به وضعيت داخلي كشور و برقراري پيمان سپاري ارزي و قوانين مرتبط با آن و به طور كلي عدم همكاري بانك مركزي با سيستم صادرات است. با قوانين بانك مركزي و تغيير مكرر آنها، صادرات در مجموع كاهش پيدا كرد.

 


ميري با اشاره به ميزان صاردات فرش ايران بيان كرد:‌ ميزان صادرات فرش طبق آخرين آماري‌ كه داشتم حدود 70 ميليون دلار بود كه اين ميزان براي صادرات فرش ايران تقريبا صفر است.

مقالات ديگر : قاليشويي ميني سيتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۸:۲۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

كشف دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق از كارگاه قاليشويي در اراك

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مركزي خبر داد؛

كشف دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق از كارگاه قاليشويي در اراك

 


اراك- رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مركزي از كشف ۵ دستگاه استخراج ارز ديجيتال (ماينر) قاچاق از يك كارگاه قاليشويي در شهرستان اراك خبر داد.

 


به گزارش مهر به نقل از مركز اطلاع رساني پليس، محمدعقيل سلگي گفت: روز گذشته مأموران پليس امنيت اقتصادي استان در تحقيقاتي از نصب و نگهداري تعدادي دستگاه استخراج ارز ديجيتال (ماينر) در يك كارگاه قاليشويي در اطراف شهرستان اراك مطلع شده و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

 


وي ادامه داد: مأموران پس از شناسايي كارگاه مذكور و در بازرسي از آن، موفق به كشف تعداد ۵ دستگاه ماينر قاچاق، فاقد هر گونه مدارك مثبته گمركي شدند.

بيشتر بخوانيد: لمينت بدون تراش

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مركزي افزود: از سوي كارشناسان پليس امنيت اقتصادي استان، ارزش تقريبي اين ماينرهاي قاچاق، ۵۰۰ ميليون ريال برآورد شده است.

 


وي خاطرنشان كرد: متهم دستگير شده در اين عمليات پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضائي معرفي شد.

مقالات ديگر: قاليشويي امامت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۹:۲۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)