اخبار قاليشويي اخبار قاليشويي .

اخبار قاليشويي

چگونه يك قاليشويي خوب پيدا كنيم؟ ويژگي هاي بهترين قاليشويي در تهران

چگونه يك قاليشويي خوب پيدا كنيم؟ ويژگي هاي بهترين قاليشويي در تهران

قاليشويي نارمك

ايلنا

متن پيش رو به همت مركز تحقيق و پژوهش قاليشويي بنفشه تهران، ارائه دهنده انواع خدمات قاليشويي و مبل شويي در تهران و شهرهاي اطراف تهران كه عضو اتحاديه رسمي قاليشويي تهران مي باشد، تهيه شده است. اگر به خدمات قاليشويي در تهران، قاليشويي در اسلامشهر، قاليشويي در پرند و رباط كريم نياز داشتيد، در انتخاب قاليشويي بنفشه اصلا شك نكنيد.

با ما همراه باشيد تا به شما بگوييم چگونه مي توانيد يك قاليشويي خوب را شناسايي كنيد و با خيال راحت فرشهاي خود را به آنها بسپاريد.

چگونه يك قاليشويي خوب پيدا كنيم ؟
شست‌وشوي فرش‌ها يكي از كارهايي مي‌باشد كه شما بايد آن را هر چند مدت يك‌دفعه انجام دهيد فرش‌هاي شما به دليل قرارگيري در معرض رفت‌وآمد به‌سرعت كثيف مي‌شود و اگر رنگ فرش روشن باشد اين كثيفي را بيشتر از فرش‌هاي تيره نشان مي‌دهد.

براي قاليشويي و شستشوي فرش شما بايد يك سري نكات را در نظر داشته باشيد.

اگر فرش‌هايي كه مي‌خواهيد شست‌وشو كنيد برايتان اهميت زيادي دارند بايد از يك مركز قالي‌شويي خوب بهره بگيريد چرا كه اگر فرش شما با كيفيت شسته نشود نه تنها تميز نشده بلكه به بافت و تاروپود آن هم آسيب مي‌رسد براي اين‌كه قالي‌شويي خوب پيدا كنيد بايد يك سري عوامل و فاكتورها را در آن رعايت كرده و آن‌ها را مدنظر قرار دهيد اگر با توجه به نكاتي كه قرار است به شما گفته شود به سراغ انتخاب يك قاليشويي برويد مي‌توانيد يك مركز مطمئن پيدا كرده و از شستشوي فرش‌هاي تان اطمينان خاطر داشته باشيد در ادامه به شما مي‌گوييم كه چگونه مي‌توانيد يك قاليشويي خوب پيدا كنيد پس در ادامه با ما همراه باشيد.

 

چه فاكتورهايي را در اين انتخاب لحاظ مي‌كنيد ؟
براي انتخاب قاليشويي مناسب يك سري نكات را بايد در نظر داشته باشيد اول از همه فعاليت زير نظر اتحاديه قاليشويان است.

قاليشويي هايي كه خدمات معتبر و باكيفيت ارائه مي‌دهند زير نظر اتحاديه فعاليت كرده و تعرفه‌هايي كه دريافت مي‌كنند مطابق با تعرفه‌هايي است كه اتحاديه در نظر گرفته‌است اگر شما بخواهيد از قاليشويي هاي معتبر استفاده كنيد حتما بايد به سراغ قالي‌شويي هايي برويد كه از اتحاديه داراي مجوز بوده وزير نظر آن فعاليت مي‌كند چنانچه كه شما در زمينه شستشوي فرش به مشكلي برخورديد مي‌توانيد با پيگيري از طريق اتحاديه و همين‌طور در نظر داشتن خدماتي كه انجام داده‌ايد آن را پيگيري كنيد قالي‌شويي هايي كه زير نظر اتحاديه فعاليت نمي‌كند معمولاً خدمات باكيفيتي ارائه نداده و اغلب از محصولات تميزكننده بي‌كيفيت بهره مي‌گيرد كه به فرش آسيب مي‌زند پس حتما اين‌مورد را توجه فرماييد.

قيمت خدمات
ويژگي بعدي كه بايد حتما در زمينه قاليشويي در نظر داشته باشيد قيمت خدمات قالي‌شويي هايي كه خدمات شستشوي فرش را خيلي ارزان ارائه مي‌دهند هميشه مقرون‌به‌صرفه نيستند چراكه اگر بخواهيد براي انتخاب قالي‌شويي هزينه‌هاي خيلي كم را در نظر داشته باشيد اگرچه در نگاه اول مقرون‌به‌صرفه به‌نظر مي‌رسد اما ممكن است به فرش شما آسيب بزند چراكه مراكزي كه نرخ خيلي پاييني براي خدماتشان در نظر مي‌گيرند؛ معمولاً از مواد شستشوي با كيفيت استفاده نكرده و به بافت و تاروپود فرش آسيب مي‌رسد به‌همين دليل شما بهتر است كه در زمان انتخاب قاليشويي به هزينه و قيمت آن توجه ويژه‌اي داشته باشيد و همين‌طور در نظر داشته باشيد كه قالي‌شويي به شما تعرفه‌اي مطابق با نمونه‌هاي اتحاديه بدهد.

نحوه انجام خدمات
در حال حاضر قالي‌شويي‌ها هم از روش‌هاي سنتي و هم از روش‌هاي جديد براي شستشوي فرش استفاده مي‌كند مراكز قالي‌شويي از دستگاه‌هاي گوناگوني براي شست‌وشو تا خشك كردن فرش بهره مي‌گيرند و از نظر ميزان خشك شدن پس‌از انجام فرايند هم كار متفاوت مي‌باشد زماني‌كه شما در مورد شستشوي فرش‌هاي تان اطلاعات كافي بدست آوريد و ببينيد كه آيا از روش‌هاي سنتي براي شستشوي فرش شما استفاده كرده و يا اين‌كه براي خشك كردن فرش از دستگاه استفاده مي‌كنند كمك مي‌كند تا يك قالي‌شويي را نسبت‌به قالي‌شويي ديگر بهتر شناخته و انتخاب كنيد.

 


يك قاليشويي خوب چه امتيازاتي بايد داشته باشد ؟
استفاده از خدمات قاليشويي يكي از كارهايي است كه افراد به‌خصوص در روزهاي نزديك به عيد انجام مي‌دهند چرا كه در حال حاضر با توجه به آپارتمان‌نشيني ديگر خيلي از افراد فضا و مكان كافي براي شستشوي اختصاصي فرش‌هايشان را نداشته و ندارد ازاين‌رو خيلي از خدمات خودشان را به دست قالي‌شويي‌ها مي‌سپارند مراكز قالي‌شويي فقط شستشوي فرش انجام نمي‌دهند بلكه شستشوي مبل، شستشوي پتو و موكت و همين‌طور خدمات تعمير فرش از ديگر كارهايي است كه آن‌ها انجام مي‌دهد.

از طرفي فرش يكي از وسايل ارزشمند در خانه‌ها به شمار مي‌رود فرش مي‌توانند به‌صورت ماشيني و دست‌باف باشد كه هر كدام از آن‌ها از نظر قيمت تعرفه متفاوتي دارند براي اين‌كه قالي‌شويي خوب را انتخاب كنيم بايد ابتدا بررسي كنيم كه قالي‌شويي چه امتيازاتي بايد داشته باشد و چه خدماتي را به ما ارائه مي‌دهد با توجه به خدمات و سرويس‌هايي كه اين مركز به ما ارائه مي‌دهد مي‌توانيم از يك قالي‌شويي معتبر بهره بگيريم.

سابقه قاليشويي
يكي از امتيازاتي كه قالي‌شويي بايد داشته باشد سابقه آنست قالي‌شويي هاي زيادي در شهرهاي مختلف فعاليت مي‌كنند كه تمام كارها يا خدمات مختلف را انجام مي‌دهد خيلي از اين قالي‌شويي‌ها هستند كه با توجه به سابقه‌اي كه دارند جزء بهترين‌ها به شمار مي‌روند شما براي‌اينكه بتوانيد يك قالي‌شويي را انتخاب كنيد اولين كار اين است كه سابقه قالي‌شويي را در نظر داشته و آن را بررسي كنيد سابقه باعث مي‌شود تا يك قالي‌شويي اسم و رسمي خوبي داشته باشد و همين‌طور يكي از امتيازات آن بشمار مي‌رود.

تحويل فرش در زمان مشخص‌شده
امتياز بعدي كه قاليشويي بايد داشته باشد اين است كه در زماني‌كه مي‌گويد فرش را به مشتري تحويل دهد قالي‌شويي باكيفيت و خوب مركزي است كه زماني‌كه در فاكتور براي تحويل فرش مشخص كرده‌است را رعايت كرده و در آن زمان فرش را به دست مشتري برساند متأسفانه يكي از مشكلاتي كه قالي‌شويي‌ها به‌خصوص در ايام نزديك سال جديد با آن دست‌وپنجه نرم مي‌كند عدم تحويل فرشا به‌موقع است كه باعث مي‌شود بعضي از مشتريان آن‌ها ناراضي باشند قالي‌شويي اگر مي‌خواهد امتياز خوبي داشته باشد و مشتري‌هاي زيادي را بدست بياورد بايد فرش را در زماني‌كه گفته‌است به مشتري تحويل داده و همه خدماتي كه در نظر دارد را به‌صورت تمام و كامل ارائه كند خوش‌قولي باعث مي‌شود تا در زمان‌هاي بعدي مشتريان چنانچه كه نياز به شستشوي فرش دارند مجدداً از خدمات آن‌ها استفاده كنند و قالي‌شويي را به اطرافيان خودشان معرفي كنند.


تحويل فرش به‌صورت رول و كاور شده
اگر بخواهيم امتياز ديگري براي قاليشويي ها به شما بگوييم كه بايد داشته باشند اين است كه مركز قالي‌شويي زماني‌كه خدمات فرش را انجام داد و آن را شست‌وشو كرد بايد فرش را به‌صورت رول و كاور شده به مشتري برساند اگر فرشاد رول شده يا كاور شده نباشند ممكن است در طول مسير دچار آسيب يا كثيفي شده و همين‌طور كيفيت خدمات پايين بيايد پس قالي‌شويي بهتر است براي اين‌كه نظر و اعتماد مشتريان را به خودشان جذب كنند فرش‌ها را به‌صورت كاور شده به دست مشتريان برسانند.

اميدواريم كه توانسته باشيم به بهترين شكل ممكن ويژگي هاي يك قاليشويي خوب را براي شما بيان كنيم تا شما بتونايد به بهترين شكل ممكن قاليشويي مورد نظر خود را انتخاب كرده و فرشهاي منزلتان را به آنها بسپاريد. اگر نياز به كسب اطلاعات بيشتر يا دريافت خدمات قاليشويي و مبل شويي داشتيد با مراجعه به سايت قاليشويي بنفشه به آدرس: banafshehcarpet.com مي توانيد خدمات مورد نياز خود را به صورت كاملا سريع و آنلاين دريافت نماييد.


شركت سمپاشي

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۳:۵۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

چه كساني مشمول بيمه قالي‌بافي مي‌شوند؟

چه كساني مشمول بيمه قالي‌بافي مي‌شوند؟

 


قاليشويي هفت حوض


ايسنا/چهارمحال و بختياري مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: براساس ماده يك آيين‌نامه بيمه قالي‌بافي مشمولان اين بيمه افرادي هستند كه منحصرا به شغل قالي‌بافي و يا مواردي مانند طراحي نقشه، رنگرزي و... كه مرتبط با قالي‌بافي هستند، مشغول باشند و همچنين براي چگونگي اشتغال در اين زمينه‌هاي نيز استانداردهايي تعيين شده است.

غلامرضا محمدي در گفت‌وگو با ايسنا درخصوص نحوه بيمه‌ قالي‌بافي به واجدين شرايط، اظهار كرد: براساس ماده ۷۶ قانون تامين اجتماعي و به دليل اينكه اكثر بيمه‌شدگان قالي‌بافي خانم‌ها هستند، سن بازنشستگي براي خانم ها ۵۵ سال به‌همراه ۲۰ سال سابقه بيمه درنظر گرفته شده است، همچنين براي افرادي كه ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن دارند امكان بازنشستگي براي آن‌ها وجود دارد، ۳۵ سال سابقه بيمه نيز بدون شرط سني در نظر گرفته مي‌شود و افراد قادر به بازنشستگي و دريافت حقوق هستند.

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري افزود: براساس قانون تعيين تكليفي كه در اين سازمان وجود دارد، قاليبافان زن كه داراي ۱۰ سال سابقه بيمه هستند و سن آن‌ها به ۵۵ سال رسيده است، نيز مي‌توانند به نسبت سنوات خود از مستمري سازمان بهره‌مند شوند، همچنين افرادي كه به سن ۵۵ سالگي رسيده، اما سابقه آن‌ها كمتر از ۱۰ سال است نيز مي‌توانند كسري سنوات خود را خريداري كرده و قادر به استفاده از مستمري سازمان به نسبت سنوات ۱۰ ساله خود باشند، همچنين درخصوص مرداني كه بيمه قالي‌بافي هستند نيز تنها تفاوت در اين است كه شرط سني ۵۵ سال به ۶۰ افزايش پيدا خواهد كرد.

وي ادامه داد: براساس ماده يك آيين‌نامه بيمه قالي‌بافي مشمولان اين بيمه افرادي هستند كه منحصرا به شغل قالي‌بافي و يا مواردي مانند طراحي نقشه، رنگرزي و... كه مرتبط با قالي‌بافي هستند، مشغول باشند و همچنين براي چگونگي اشتغال در اين زمينه‌هاي نيز استانداردهايي تعيين شده است، براي مثال استانداردهاي مرتبط با بافت قالي توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت و شركت فرش مشخص مي‌شوند و در بازرسي‌هايي كه توسط تامين اجتماعي، وزارتخانه مذكور و شركت فرش به‌صورت مشترك انجام مي‌شود اين استانداردها مدنظر قرار مي‌گيرد.

محمدي عنوان كرد: بنابراين موارد تخصصي درمورد قالي توسط شركت فرش تعيين مي‌شود، براي مثال توسط اين شركت مشخص شده است كه قالي با ابعاد يك در يك و نيم در مدت ۱۰۰ روز، دو در سه در ۵۰۰ روز و سه در چهار در ۱۰۰۰ روز بافته شود و تقريبا بافنده بايد روزانه حدود ۴۰۰۰ هزار گره بافت داشته باشد، اما در بررسي‌هاي اشتغال كه انجام مي‌شود موارد خاص نيز درنظر گرفته مي‌شود، مثلا زمانيكه خانم باردار و يا بيمار باشد، بازرسان شرايط شخص را نيز درنظر دارند، اما در مجموع فرد بايد اشتغال داشته باشد و بافت قالي را به اتمام رسانده و مجدد قالي بعدي را راه‌اندازي كند.

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري اضافه كرد: در اين سازمان كميسيون موضوع ماده ۹۱ وجود دارد كه در مورد بررسي از كارافتادگي بيمه‌شدگان فعاليت دارد، بنابراين اگر بيمه شده قالي‌بافي در اثر بيماري قادر نباشد به كار خود ادامه دهد با ارائه مدارك پزشكي موردنياز موضوع در كميسيون ماده ۹۱، توسط پزشكاني كه براي اين منظور دعوت مي‌شوند، بررسي شده و در صورت تاييد بيماري مستمري ازكارافتادگي براي اين فرد برقرار مي‌شود، اما درصورتي‌كه بيماري توسط اين كميسيون تاييد نشود فرد بايد مجدد اشتغال داشته باشد تا امكان ادامه بيمه براي او وجود داشته باشد.

وي تصريح كرد: بيمه قالي‌بافي مشمول كمك دولت دولت است، يعني دولت به‌صورت ماهيانه مبلغي را بابت بيمه افراد قاليباف به‌منظور كمك جهت پرداخت به سازمان تامين اجتماعي تعهد مي نمايد و در حقيقت حق بيمه اين افراد ۲۷ درصد مزد حقوق آن‌ها بوده و تنها هفت درصد آن را خود فرد پرداخت مي‌كند.

محمدي با اشاره به اينكه مواردي در گذشته وجود داشته است كه بيمه قاليبافي فردي قطع شده باشد، يادآور شد: براي مثال زماني‌كه شخص پس از مدتي اشتغال به قاليبافي را رها كند و به شغل ديگري مشغول شود، بيمه قاليبافي فرد قطع مي‌شود، بنابراين در صورتيكه فرد اشتغال به قالي‌بافي نداشته باشد، استاندارد بافت را رعايت نكند، احتمال قطع شدن بيمه وجود دارد.

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري بيان كرد: نرخ بيمه قاليبافان ۲۷ درصد است، يعني ۲۷ درصد حقوق و دستمزدي كه قانون براي آن‌ها تعيين كرده است كه حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار است، براي اين افراد ۲۷ درصد حقوق آن‌ها به عنوان حق بيمه درنظرگرفته مي‌شود و هفت درصد اين مبلغ برعهده فرد بيمه‌شده و ۲۰ درصد نيز برعهده دولت است.

وي درخصوص بيمه زنان خانه‌دار، افزود: بيمه زنان خانه‌دار داراي چندين نرخ است كه هر فردي مي‌تواند يكي از آن‌ها را انتخاب كند، اولين مورد نرخ ۱۲ درصد و درحقيقت ۱۴ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت و مابقي برعهده فرد بيمه‌شده قرار دارد، نرخ ۱۲ درصد بيمه شامل بازنشستگي و فوت بعد از بازنشستگي مي‌شود، يعني اگر فرد به سن بازنشستگي برسد و پس از بازنشستگي فوت كند بازماندگان اين فرد مي‌توانند از مستمري او استفاده كنند، اما در صورتيكه پيش از رسيدن به سن بازنشستگي فرد فوت كند، بازماندگان او نمي‌توانند از مسمتري او استفاده كنند، همچنين بيمه نرخ ۱۲ درصد تعهد از كار افتادگي ندارد.

محمدي ادامه داد: دومين مورد بيمه زنان خانه‌دار ۱۴ است كه اين بيمه نيز در واقع نيز ۱۶ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت قرار دارد، تعهدات اين نرخ شامل بازنشستگي و فوت قبل و پس از بازنشستگي است يعني اگر فرد پيش از بازنشستگي فوت كند بازماندگان اين فرد مي‌توانند از مستمري او استفاده كنند، همچنين بيمه با نرخ ۱۸ درصد وجود دارد كه اين نرخ نيز درحقيقت ۲۰ درصد بوده و دو درصد برعهده دولت قرار دارد و اين نرخ مربوط به بيمه كامل زنان خانه‌دار است و بازنشستگي، از كار افتادگي و فوت قبل و پس از بازنشستگي را پوشش مي‌دهد، علاوه‌ بر اين شخص مي‌تواند با پرداخت سرانه درمان كه هرساله مبلغ آن تعيين و ابلاغ مي‌شود و امسال براي هر نفر ماهانه حدود ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است از خدمات درماني بهره‌مند شود، همچنين افراد داراي بيمه خانه‌دار مي‌تواند دستمزد خود را بين حداقل دستمزد شوراي عالي كار و حداكثر دستمزد انتخاب كنند.

مديركل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري عنوان كرد: به دليل اينكه اكثر قالي‌بافان در منزل مشغول به كار هستند و ورود به منزل اين اشخاص براي بررسي اشتغال كه توسط بازرسان انجام مي‌شود، نيازمند مجوز است براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكل ابتداي كار و هنگام عقد قرارداد بيمه از افراد فرم اجازه بازرسي دريافت مي‌شود.

وي اضافه كرد: تعيين موارد تخصصي در خصوص بيمه قالي‌بافان توسط شركت فرش صورت مي‌گيرد براي مثال تعيين بافت روزانه ۴۰۰۰ گره توسط قالي‌بافان توسط اين شركت انجام شده است، اما در بازرسي‌هاي انجام شده سعي مي‌شود شرايط بافندگان در نظر گرفته شود زيرا مشاغل خانگي داراي مشكلات متعددي هستند و فرد ممكن است به دليل بيماري، فوت بستگان و... قادر به انجام كار در زمان معين نباشد و بررسي‌ بازرسان همه جانبه است، اما استاندارد لازم نيز بايد رعايت شود زيرا در مواردي نيز مشاهده مي‌شود فرد شغل قالي‌بافي ندارد، اما قصد دارد از اين بيمه استفاده كند.

 


ظروف كرايه شهرك غرب

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۰:۵۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

طراحان فرش ايراني در حال رفتن به تركيه

طراحان فرش ايراني در حال رفتن به تركيه!

بهترين قاليشويي تهران از نظر مردم

 


مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي فرش دستباف با بيان اينكه سالانه ۵۰۰ تن ابريشم وارد مي كنيم، گفت: با وجود آنكه بزرگترين طراحان فرش دستباف متعلق به ايران است، اما آنها به دليل عدم حمايت در حال رفتن به تركيه هستند.

 

 

عبدالله بهرامي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: زماني بزرگترين صادر كننده پشم و ابريشم جهان بوديم ولي امروز به واردات آن روي آورده‌ايم، به نحوي كه سالانه ۵۰۰ تن ابريشم وارد مي‌كنيم.

 


وي با اشاره به قطب‌هاي تامين مواد اوليه فرش در كشور، گفت:حدود ۶۰ ميليون رأس گوسفند داريم كه مي‌توانيم به شرطي كه فراوري شود با آن توليد پشم داخلي و صنعت نساجي را متحول كنيم.

 


به گفته بهرامي، اگر روي فراوري پشم داخلي سرمايه‌گذاري انجام گيرد نيازي به واردات مواد اوليه فرش نداريم.

 


مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي فرش دستباف در عين حال تصريح كرد: بزرگترين طراحان فرش دستباف را در ايران داريم ولي همه آنها در حال رفتن به تركيه هستند چون حمايت نمي شوند.

 


وي افزود: وقتي جايگاهي براي فرش در نظر نگيريم كم كم متخصصان و طراحان اين بخش به جايي مي روند كه به صنعت فرش بها بدهند.

 


بهرامي همچنين درباره مصوبه تعهد ارزي بانك مركزي كه پيش از اين بارها معافيت فرش دستباف از آن را خواستار شده بود، گفت:متاسفانه اين مصوبه مثل سه سال قبل هنوز هم در حال اجرا است، هر چه مكاتبه و نامه نگاري كرديم پاسخي داده نشد و همچنان پيگير معافيت فرش دستباف از تعهد ارزي هستيم.

 

 

 

مديرعامل اتحاديه فرش دستباف در پايان بر لزوم حمايت قاليبافان و بافندگان فرش تاكيد كرد و گفت: درآمد حاصل از فرش دستباف براي قاليبافان اهميت زيادي دارد چون در سبد معيشت و كاهش هزينه‌هاي زندگي، امنيت اجتماعي و امنيت شغلي آنها اثرگذار است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۳:۵۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

قاليشويي مخصوص شستشوي فرش دستباف:

قاليشويي مخصوص شستشوي فرش دستباف:

 


قاليشويي فلكه سوم تهرانپارس

دنياي اقتصاد

فرش يكي از لوازم ضروري و مهم در هر خانه به شمار مي رود و بدين ترتيب شست و شوي فرش از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

قاليشويي مخصوص شستشوي فرش دستباف:

در قاليشويي مخصوص شستشوي فرش ابريشمي و دستباف تهران، فناوري به ما اجازه مي ‌دهد كه فرش دستباف شما را تميز و تازه كنيم، بدون استفاده از مواد شيميايي خشن يا صابون كاملا ايمن و بدون خطر ساييدگي فرش دستباف.

 


براي مشاهده قيمت كارهاي ما مي توانيد به سايت قاليشويي مخصوص فرش دستباف تهران مراجعه كنيد. قاليشويي فرش تهران با قيمتي مناسب فرش هاي دستباف شما را از هرگونه لكه و كثيفي تميز مي كند. مطمئنا فرش هاي شما پس از شستشو با طراوت جلوه خواهند كرد و شما هيچ وقت از انتخاب مجموعه ما پشيمان نخواهيد شد.

 


كيفيت شست و شو براي محافظت از فرش دستباف ضروري است. قاليشويي مخصوص شستشوي فرش دستباف تهران در زمينه شستشوي با كيفيت و كارآمد فرش فعاليت مي‌ كند. قاليشويي دستباف تهران مزاياي زيادي دارد و در مقايسه با قاليشويي سنتي از كيفيت بالايي برخوردار است.

 


مزاياي قاليشويي فرش دستباف:

در اين مجموعه شستشوي فرش با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته صورت مي‌ گيرد. همچنين كار مبل شويي در محل نيز توسط اين گروه خدماتي انجام ميشود. فرآيند قاليشويي توسط افراد باتجربه در قاليشويي تهران انجام مي ‌شود. فرايند شستشو به الياف فرش دستباف آسيب نمي ‌زند. در فرايند شستشوي فرش از بهترين مواد شوينده مناسب با هر فرش استفاده مي شود. زير نور مستقيم خورشيد خشك مي شود. اين قاليشويي مجهز به دستگاه هاي آب گيري حرفه اي است. فرآيند خشك كردن با دستگاه هاي مجهز و پيشرفته انجام مي گيرد.

 


۲ نكته مهم در فرآيند شستشوي فرش:

همچنين نبايد فراموش كرد كه فرايند شستشوي فرش بسيار مهم است. نبايد هيچ‌ گونه آلودگي يا مواد شوينده در الياف فرش باقي بماند، زيرا اين عمل سبب آسيب رساندن به فرش و از بين رفتن آن مي‌ شود. همچنين فرآيند خشك كردن فرش نيز حائز اهميت است، زيرا اگر فرش درست خشك نشود موجب از بين رفتن آن خواهد شد.

 


خلاصه اي از مراحل شستشوي فرش:

۱: اولين مرحله در فرآيند شست و شو بدين صورت است كه فرش را از هرگونه گرد و غبار و پرز پاك مي‌ كنند؛ به عبارتي عمل گردگيري را انجام مي ‌دهند.

 


۲: توسط دستگاه هاي مكانيزه فرش را خيس مي كنند. مناسب با هر فرش بايد دما و فشار آب كنترل شود

 


۳: مواد شوينده را روي فرش پخش مي‌كنند. مواد شوينده مناسب هر فرش تعيين شده، سپس به طور يكنواخت توسط دستگاه ‌هاي پيشرفته روي فرش پخش مي ‌شود، اين عمل موجب مي ‌شود تمام اين لكه‌ ها و كثيفي ها از الياف فرش جدا شده و فرش جلوه‌اي زيبا پيدا كند.

 


۴: فرآيند شت و شو و آب گيري كه بوسيله دستگاه هاي مجهز و پيشرفته انجام مي گيرد.

 


۵: خشك كردن كه در دمايي مناسب و با دستگاه هاي مكانيزه صورت مي پذيرد.

 


قاليشويي ستاره

 


كلام آخر:

 


فرش به منظور پوشيدن زمين و راحتي بيشتر در خانه و ساير اماكن مورد استفاده قرار مي گيرد. با توجه به اين مسئله كه تمام كاربران به دنبال قاليشويي با قيمت هاي مقرون به صرف با بهترين امكانات و خدمات هستند، قاليشويي مخصوص فرش دستباف در تهران با بهترين امكانات و قيمت هايي مناسب آماده خدمت شستشوي مبل در منزل و موكت شويي و قاليشويي به مشتريان عزيز مي باشد.

 


بعضي قاليشويي ها با توجه به قيمت پاييني كه براي شستن قالي ها اعلام مي كنند، از مواد شوينده بي كيفيت و مضر استفاده مي كنند. مجموعه قاليشويي شستشوي فرش دستباف تهران محيطي امن و با كيفيت براي انتخاب مي باشد. مطمئن باشيد كه از خدمات اين مجموعه راضي خواهيد بود و در ضمن قيمت هاي مقرون ب صرفه و برخورد خوب با مشتريان همواره يك مزيت فوق العاده اين مجموعه مي باشد.

روانشناس مرزداران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۷:۴۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

رنج بافندگان فرش دستباف از دلالان بي انصاف

رنج بافندگان فرش دستباف از دلالان بي انصاف

 


قاليشويي رسالت

ايسنا/گيلان يك پيشران بافت فرش دستباف رشت گفت: دلالان فرش، با قيمت هاي بسيار پايين از ما فرش مي خرند و با سودهاي هنگفت در بازار به فروش مي رسانند.

 


نيلوفر آتش زمزم در گفت و گو با ايسنا اظهار كرد: درآمد حاصل از فرش دستباف براي قاليبافان اهميت زيادي دارد چون در سبد معيشت و كاهش هزينه‌هاي زندگي و امنيت شغلي آنها اثرگذار است.

 


وي با اشاره به اينكه در كارگاه هم به توليد فرش و هم به توليد تابلو فرش مي پردازم، افزود: به دليل اشباع بودن بازار تابلو فرش تعداد كمي از تابلو فرش ها به فروش مي رود اما بافت قالي و قاليچه همچنان مشتريان خوبي دارد. يكي از دلايلي كه بافندگان تمايل دارند بيشتر به بافت تابلو فرش بپردازند اين است كه براي بافت فرش مدت زمان زيادي براي اتمام كار نياز است و دستمزدهاي كمي هم بعد از پايان كار نصيب بافندگان مي شود.

 


اين پيشران بافت فرش دستباف با بيان اينكه از كشورهاي سوئيس و تركيه و عراق هم مشتريان بسيار خوبي دارد، خاطرنشان كرد: كشورهاي ديگر به كيفيت عالي فرش گيلان واقف هستند اما متاسفانه در كشور خودمان بايد فرش گيلان را به نام ديگر استان هاي كشور معرفي كنيم تا از ما بخرند.

 


زمزم تصريح كرد: هزينه تمام شده توليد فرش افزايش يافته است و امسال سفارش كارها و فروش فرش كمتر از پارسال است.

 


وي افزود: يكي ديگر از مشكلات وجود دلالان بي انصاف است كه عليرغم گران شدن قيمت مواد اوليه قيمت پيشنهادي شان همان قيمت فروش پارسال است.

 


اين پيشران بافت فرش دستباف با اشاره به اينكه يكي از فرشهاي دستبافم را با ۲۰۰ درصد سود يك دلال معامله كرده است، گفت: وجود نمايشگاه ها مي تواند كمك زيادي به بافندگان فرش كند و اميدواريم جهاد دانشگاهي بتواند در اين خصوص تدابير لازم را بيانديشد.

 


وي اضافه كرد: كرونا كار فرش بافان را كم رونق كرده است و امسال سال بسيار سختي براي بافندگان فرش بود. فعاليت در بافت فرش براي جوانان جالب است اما چون درآمد كمي دارند از ماندن در اين عرصه بي انگيزه مي شوند.

 


وي تصريح كرد: كيفيت فرش گيلان به حدي خوب است كه استان هاي فرش خيز هم حتي براي خريد به بافندگان ما مراجعه مي كنند و اما خودمان مجبوريم كه فرش هاي رشت را به نام فرش اردبيل و تبريز بفروشيم.

روانشناس جنت آباد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۰:۲۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد


رييس اداره فرش سازمان صمت خبر داد
۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد


قاليشويي ونك

ايسنا/چهارمحال و بختياري رييس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با تاكيد بر اينكه ۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد، گفت: بيشترين فرش‌هاي چهارمحال و بختياري را قالي شهركرد و فرخشهر، يلمه بروجن، گبه ريزباف اردل، فرش بختياري مناطق عشايري و فرش چالشتري تشكيل مي‌دهد.

 

به گزارش ايسنا به نقل از روابط‌عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري عليرضا جيلان در خصوص راه‌اندازي شهرك تخصصي فرش در استان اظهار كرد: اين شهرك در مساحت ۴۲ هكتار راه‌اندازي مي‌شود و ارزش افزوده ناشي از فروش فرش براي بافنده محاسبه مي‌شود، در اين شهرك تمامي زنجيره توليد فرش از توليد پشم تا فروش و صادرات انجام مي‌گيرد.

 

رييس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري افزود: شهرك تخصصي فرش استان كاربري اقامتگاهي و توريستي خواهد داشت و بازاچه‌هاي فروش، موزه فرش، نمايشگاه، تالار گفتگو و مجموعه‌هاي اقامتي در اين شهرك پيش‌بيني شده است كه نقش مهمي در جذب گردشگر ايفا مي‌كند.

 

وي بيان كرد: بيشترين فرش‌هاي چهارمحال و بختياري را قالي شهركرد و فرخشهر، يلمه بروجن، گبه ريزباف اردل، فرش بختياري مناطق عشايري و فرش چالشتري تشكيل مي‌دهد.

 

جيلان با تاكيد بر اينكه ۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد، گفت: فرش استان با تصويب مجلس شوراي اسلامي در سال ۱۳۸۰ به ثبت جهاني نشان جغرافيايي رسيد و در سال ۹۶ نيز لوح ثبت جهاني فرش بختياري با حضور رييس مركز ملي فرش ايران در شهركرد رونمايي شد.


سالن عثد شيك شهرك غرب

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۴:۰۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

هنر چندصد ساله فرش بيجار در ورطه نابودي

مهر گزارش مي دهد؛

هنر چندصد ساله فرش بيجار در ورطه نابودي

قاليشويي تهران نو

بيجار- فرش پولادين بيجار گروس روزگاري شهره خاص و عام بود اما امروز غبار فراموشي بر روي تار و پود دار قالي اين ديار نشسته است.

 


خبرگزاري مهر –گروه استان‌ها: روزگاري نه چندان دور به هر خانه‌اي كه وارد مي‌شدي مادران و دختراني را مي‌ديدي كه اميد و آرزوهاي خود را در تار و پو دار قالي بهم گره مي‌زدند تا به خواسته‌هاي خود برسند.

 


صداي كوبيدن نخ بر روي دار قالي با نجواي آرام شاعرانه مادري كه فرزندانش را بر روي پاهايش مي‌خواباند در گوشه‌اي از اتاق حس آرامشي وصف ناپذير را به وجود مي‌آورد.

 


گويي صداي آواز عشق با ريتم هنر تمامي ندارد و هر لحظه تو را به آرامش فرا مي‌خواند، ديدن دست‌هاي پينه بسته و انگشتان متورم مادر حكايت از عشق ديرينه بر دار قالي دارد.

 


اينجا روزگاري سرزمين عشق و ارادت به هنر فرش دستباف بود، شهري كه نام و آوازه هنر بانوان سرزمينش به فراسوي مرزها رسيده است اما اين روزها اين هنر ماندگار كم فروغ شده است و غبار فراموشي روزگار دار قالي را سياه كرده است.

 


روزگاري فرش پولادين بيجار اين هنر دست ظريف كاران فرش باف بيجاري، در ميان ساير فرش‌هاي ايران و جهان ارزش و اعتباري داشت و خودش به تنهايي زينت كاخ‌هاي و منازل اعيان نشين بود، هنر دستي كه پول حاصل از فروش آن بركت اكثر سفره‌هاي خانواده‌هاي بيجاري بود.

 


فرش بيجار بافته شده به دست بافندگان ماهري است كه با آميخته كردن هنر و احساس و همكاري چشم و دل و دست سرانگشتان خود آنچنان گره‌هاي ظريف و دل ربايي و در عين حال داراي استحكام بر تار و پود اين چله مي‌زنند كه ظرافت و زيبايي آن و استحكامش موجب شهرت جهاني فرش بيجار شد.

 


اينجا در يكي از محله‌هاي قديمي از ديار گروس در خانه‌اي از جنس عشق و محبت مادري گره بر دل فرش مي‌زند تا سر پناهش را محكم‌تر كند.

 


در اين اتاق آرام و ساكت مادري دار قالي را برپا كرده تا با همين هنري كه دارد بتواند گليم خود را از آب سخت و سهمگين تورم و فشار اقتصادي بيرون بكشد و اميد فرزندانش باشد.

 


هنر چندصد ساله فرش بيجار در ورطه نابودي

 


روز به روز از تعداد فرش بافان بيجاري كاسته مي‌شود

 


زهرا عباسي مادر هنرمند بيجاري است كه روزگار زيادي است كه عمرش را پاي دار قالي گذاشته است، مي بافد تا هنري را خلق كند و از اين هنر در آمدي كسب كند.

 


اين مادر بيجاري در گفتگو با خبرنگار مهر به سابقه فعاليت خود در اين هنر اشاره مي‌كند و مي‌گويد: تا جايي كه به ياد دارم از زمان كودكي مادرم و مادر بزرگم فرش مي‌بافتند و در كنار خودشان اين هنر را نيز به ما آموزش دادند.

 


وي ادامه داد: سال‌هاي زيادي در منزل پدرم به فرش بافي مشغول شدم و بعد از ازدواج ميراث بزرگي كه همان دار قالي ام بود را با خود در آغوش گرفتم و به منزل بخت رفتم.

 


وي افزود: در روزهايي كه من تنها فرزندانم را بزرگ مي‌كردم و همسرم براي ادامه كار از شهر خارج مي‌شد تنها مونس تنهايي من دار قالي ام بود انگار اين فرش مرا با خود به دنياي ديگري مي‌كشاند، دنيايي كه در آن خوشبختي و عاقبت به خيري فرزندانم را مي‌ديدم.

 


بانوي هنرمند بيجاري گفت: در طول زندگي ام فرش‌هاي زيادي را بافتم و بسياري از فرش‌هايم هنوز هم در خانه بسياري از اقوامم به يادگار باقي مانده است.

 


هنرمند بافنده بيجاري عنوان كرد: متأسفانه اين روزها فرش بيجار و بافت آن با بي مهري مواجه شده است و ديگر كمتر كسي است كه بخواهد فرش ببافد و اين هنر آرام آرام رو به فراموشي گذارده است.

 


وي به وضعيت اقتصادي شهرستان بيجار اشاره كرد و افزود: مردم ديار گروس از لحاظ اقتصادي مردماني ضعيف هستند اما اين هنر ارزشمند را كه از ديرباز برايشان به ارث رسيده را همچنان حفظ كرده اند.

 


عباسي به اهميت حمايت از بافندگان اشاره كرد و بيان داشت: حمايت از بافندگان به ويژه در حوزه پرداخت تسهيلات و پوشش بيمه‌اي و به روز كردن دارهاي قالي مي‌تواند نقطه اميد و عطفي براي افزايش توليد و اشتغالزايي باشد.

 


وي اضافه كرد: در گذشته تمامي مصالح و ابزار كار فرش بافي در بيجار اعم از طراحي، نقاشي، چله اندازي يا برپاكردن دار قالي و تهيه خامه و تار و پود و رنگرزي آنها توسط خود اساتيد بيجاري انجام مي‌گرفت و خود طراحان از افرادي بودند كه بافندگان را از همان ابتدا تا پايين آوردن قالي بافته شده از دار راهنمايي و كمك مي‌كردند تا اين فرش و هنر دست بافنده بيجاري بدون كمترين نقص و خسارت پايين بيايد و به بازار عرضه شود.

 


بانوي بيجاري اضافه كرد: اين هنر صنعت در سال‌هاي اخير با مشكلاتي مواجه شده و براي پويايي و رونق آن بخش دولتي و خصوصي بايد دست در دست هم موانع موجود را از سر راه توسعه بردارند.

 


هنر چندصد ساله فرش بيجار در ورطه نابودي

 


فعاليت ۱۸ كارگاه قالي بافي در بيجار

 


رئيس اداره صنعت تجارت و معدن بيجار نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، به پيشينه ديرين فرش بيجار اشاره كرد و اظهار داشت: هنر بافت قالي در شهرستان بيجار، داراي پيشينه ديرينه اي است وجود قالي‌هاي قديمي تاريخي خارج از كشور ايران سند محكمي براي درخشش اين هنر است.

 


مير آقايي به ثبت ملي فرش بيجار اشاره و عنوان كرد: پس از تلاش‌ها و پيگري‌هاي مستمر، گواهينامه ثبت ملي نشان جغرافيايي فرش بيجار در بيستم تيرماه سال ۹۶ صادر شد.

 


به گفته ميرآقائي در حال حاضر دو كارگاه قالي بافي داراي مجوز و ۱۶ كارگاه قالي بافي بدون مجوز با ۱۵۵ بافنده در شهرستان بيجار فعاليت دارند.

 


وي فرش بيجار را ظرفيتي مناسب و ارزشمند براي توسعه شهرستان دانست و گفت: بايد سعي شود تا با رفع موانع توليد ميزان بافت فرش را افزايش دهيم و به توسعه اقتصادي شهرستان كمك كنيم.

 


محضر عقد شيك پونك

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۷:۱۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

حمايت بنياد علوي از هنر-صنعت فرشبافي

حمايت بنياد علوي از هنر-صنعت فرشبافي

 


قاليشويي نيروهوايي

حمايت بنياد علوي از هنر-صنعت فرشبافي

معاون اشتغال نهاد آباداني و پيشرفت بنياد علوي مراوه تپه در بازديد از كارگاه‌هاي قاليبافي، عنوان كرد: با توجه به شرايط موجود، طرح حمايتي بنياد علوي از كارگاه‌هاي قالي بافي اين منطقه باعث شده كه اين صنعت پايدار بماند.

 


به گزارش ايلنا؛ علي باي (معاون اشتغال نهاد آباداني و پيشرفت) گفت: اشتغال‌زايي براي مردم، موجب كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و كمك به اقتصاد خانواده است. تعداد زيادي از مردم اين منطقه به اين كار مشغول هستند.

 


وي افزود: قالي يا فرش تركمن از قديم در ميان مردم ايران و جهان زبانزد بوده است. اين قالي‌ها عموما بين ۱ تا ۱۲ متر در رنگهاي قرمز، آبي سورمه اي، سبز پر رنگ، سفيد و بژ، از پشم گوسفند بافته مي‌شود.

 


رنگ‌آميزي بافتن اين قالي‌ها عموما به دست زنان، با تبحر و ظرافت خاص و بسيار هنرمندانه صورت ميگيرد و مانند ثروتي از مادر به دختر منتقل مي‌شود.

 


به گفته باي، فرش‌هاي تركمن بر روي زمين به طور افقي و خوابيده بافته مي‌شود. اين دارها در محل‌هاي محدود و كم ارتفاع نصب مي‌شود و حمل و نقل آن‌ها در مسافرت‌هاي فصلي ييلاق و قشلاق به سادگي ميسر است.

 


وي تصريح كرد: بافندگان تركمن پس از اين كه يك رج را مي‌بافند، براي فشرده‌سازي، شانه را ميكوبند و سعي مي‌كنند صدايي همانند صداي ضرب پاي اسب‌هاي تركمن را تقليد كنند.

 


سمپاشي سوسك درشت

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۷:۲۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

امضاهاي طلايي در صادرات فرش‌هاي دستباف تمام‌ابريشم برچيده شد

به منظور صيانت از هنر- صنعت فرش دستباف؛
امضاهاي طلايي در صادرات فرش‌هاي دستباف تمام‌ابريشم برچيده شد

قاليشويي تسليحات


تهران- ايرنا- برخي با استفاده از امضاهاي طلايي، فرش‌هاي تقلبي يا غيرايراني را به‌ جاي فرش‌هاي دستباف تمام‌ابريشم روانه اروپا مي‌كردند كه با حذف اين امضاها از اين سوء استفاده جلوگيري شد.

 

«فرح‌ناز رافع» رييس مركز ملي فرش ايران امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا در اين زمينه توضيح‌داد: صادركنندگان فرش‌هاي دستباف تمام ابريشم به‌منظور استفاده از قانون معافيت پرداخت حقوق گمركي به ميزان هشت درصد ارزش كالا، ملزم به ممهور كردن اوراق صادراتي خود به مُهري هستند كه در اداره گمركات اروپا ثبت مي‌شود و به «مهر بروكسل» شهرت دارد.

 

وي اظهار داشت: با توجه به احتمال ارائه اظهارنامه‌هاي غيرواقعي و در برخي موارد فرش‌هاي اظهار شده كه در ايران نبوده يا اصالت ايراني نداشته است، صدور اين گواهي تاييد موجب ايجاد فضاي امضاي طلايي براي برخي كارشناسان و حتي رييس مركز مي‌شد.

 

رافع گفت: در برخي موارد حتي كالا در ايران وجود نداشت و اصلا مشخص نبوده كه كالا چه هست، اما تاييديه ياد شده را دريافت مي‌كرد و چنين سوء استفاده‌هايي به‌شدت بازار فرش تمام ابريشم ايراني را در اتحاديه اروپا تحت تاثير منفي خود قرار داد.


رييس مركز ملي فرش تاكيد كرد: با توجه به اهميت موضوع، پس از بررسي و كارشناس، به‌منظور جلوگيري از ايجاد هرگونه شائبه و حمايت از هويت و اصالت فرش دستباف ايراني، مقرر شد تاييد اصالت فرش‌هاي ابريشم صادراتي ابتدا توسط كارشناسان رسمي دادگستري انجام شود و سپس مورد تاييد اين مركز قرار گيرد.


به گزارش ايرنا، مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بيش از يك ميليارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهاني به كشورهاي مختلف صادر شد. در اين ميان جمهوري اسلامي ايران سهم ۷.۹ درصدي از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.


از ابتداي امسال تا پايان شهريورماه، يك ميليون و ۷۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در كشور توليد شده است. اين آمار در هم‌سنجي با پارسال رشدي حدود ۱۰ درصدي نشان مي‌دهد.

تشريفات مجالس غرب تهران

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۶:۱۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

پاك كردن انواع لكه از روي فرش

پاك كردن انواع لكه از روي فرش

قاليشويي قنات كوثر

فوت و فن

فرش‌هاي ايراني به دليل رنگ‌هاي زنده طبيعي و نقش و نگارهاي زيبايي كه دارند بخصوص فرش‌هاي رنگ روشن از محبوبيت ويژه‌اي برخوردارند، براي حفظ اين كالا كه قدمت تاريخي نيز دارد، ما در ادامه چند راهكار به شما براي نگهداري بهتر از اين محصول ارائه مي‌دهيم.

 

 

 

پاك كردن لكه‌ي چاي و قهوه:

ابتدا با يك قاشق تمام چاي يا قهوه را از روي فرش برداشته و با يك دستمال رطوبت آن را مي‌گيريم. اگر فرش رنگ روشن بود مقداري پودر ماشين لباسشويي و آب ولرم را مخلوط مي‌كنيم و با يك حوله‌ي تميز روي سطح فرش را تميز مي‌كنيم.

 


اگر لكه‌ي چاي يا قهوه پاك نشد چه‌كاري بايد كرد؟

اگر لكه برطرف نشد با آب‌اكسيژنه ۵ درصد و مقداري آب و يك پارچه‌ي تميز يا اسفنج كار تميز كردن را ادامه دهيد تا لكه برطرف شود. ماءالشعير را روي لكه‌ي چاي يا قهوه بريزيد و با يك حوله‌ي خشك و تميز رطوبت روي فرش را بگيريد اين كار باعث برطرف شدن لكه مي‌شود.

 


لكه‌ي خورشت و آبگوشت را چگونه از روي فرش‌هاي رنگ روشن پاك‌كنيم؟

مرحله‌ي اول:

با يك قاشق غذاخوري خورشت و يا آبگوشت را از روي فرش برداريد، بعد مقداري شامپوي فرش را باكمي آب مخلوط كرده روي سطح لكه بماليد و بگذاريد يك ربع ساعت بماند، بعد با يك حوله‌ي تميز و مرطوب سطح فرش را چند مرتبه تميز كنيد اين كار را چندين بار تكرار كنيد تا به نتيجه‌ي دلخواه برسيد و فرش شما تميز شود.

 


مرحله‌ي دوم:

اگر لكه باقي ماند چه بايد كرد؟ سركه را روي سطح لكه اسپري كنيد و با حوله سطح فرش را خشك‌كنيد و در انتها با يك محلول شوينده و مقداري آب سطح فرش را آبكشي كرده و فرش را خشك‌كنيد و فرش را در هواي آزاد قرار دهيد تا بوي سركه برطرف شود.

 


پاك كردن انواع لكه از روي فرش

پاك كردن لكه‌ي آدامس:

بهتر است از يك تكه يخ استفاده كنيد، يخ را روي سطح آغشته به آدامس بماليد و پس از سفت شدن آدامس آن را از روي فرش جدا كنيد. اين كار را چندين مرتبه بايد تكرار كنيد. از اشياء تيز براي كندن آدامس از روي فرش استفاده نكنيد، باعث آسيب الياف فرش مي‌شود.

 


پاك كردن لكه‌ي بستني و كاكائو:

براي برطرف كردن اين لكه از روي فرش‌هاي رنگ روشن، ابتدا بستني را از سطح فرش تميز كرده سپس ۱ قاشق چاي‌خوري مايع ظرف‌شويي را با ۱ فنجان آب حل نموده و با يك دستمال تميز از اين محلول روي لكه‌ي فرش بماليد اين كار را چند مرتبه تكرار كنيد تا لكه برطرف شود.

 


لكه‌ي انار را چگونه از روي فرش‌هاي رنگ روشن پاك‌كنيم؟

تركيب آب، سركه، مقداري شامپو فرش را مخلوط كرده و با يك حوله‌ي تميز و سفيد اين محلول را روي لكه بكشيد اين عمل را چندين بار تكرار كنيد تا لكه برطرف شود.

 


لكه‌ي جوهر را چگونه از روي فرش پاك‌كنيم؟

لكه‌ي جوهر بايد هر چه سريع‌تر از روي فرش پاك شود، تا خشك نشده بهتراست با يك محلول پاك‌كننده‌ي ملايم مانند شامپو يا آب‌ليمو اين كار صورت بگيرد.

 


استفاده از ماست براي پاك كردن لكه جوهر:

مقداري ماست كم‌چرب را روي قسمتي از فرش كه به جوهر آغشته شده ريخته و خوب مخلوط كرده و با يك قاشق ماست و جوهر را از روي فرش برداشته اين كار را چند مرتبه تكرار كنيد، مي‌بينيد لكه‌ي فرش تميز مي‌شود.

 


استفاده از شامپوي فرش و الكل براي پاك كردن لكه جوهر:

مقداري شامپوي فرش و الكل صنعتي و نرم‌كننده را باهم مخلوط كرده و دو برابر آن آب اضافه كنيد و محلول آماده‌شده را با يك حوله‌ي خشك و تميز روي لكه‌ي فرش بماليد، اين عمل را چند بار تكرار كنيد تا لكه كاملاً از روي فرش پاك شود.

 


نكته: اگر لكه‌ي جوهر خشك شود، پاك كردن آن از روي فرش سخت خواهد بود ، لذا بهتر است از محلول سركه‌ي سفيد ۱ قاشق غذاخوري، مايع ظرف‌شويي ۱ قاشق غذاخوري و ۲ فنجان آب گرم را مخلوط كرده و محلول آماده را با يك پارچه‌ي تميز روي فرش بماليد تا زماني كه لكه پاك شود.

 


اگر لكه‌ي جوهر از روي فرش پاك نشود چه‌كاري بايد كرد؟

 


جوهر به دليل غلظتي كه دارد بايد هرچه تازه‌تر است از روي فرش پاك شود تا به تاروپود فرش نفوذ نكند و باعث پخش شدن جوهر در سطح فرش نشود. اگر فرشتان دستباف است نبايد از شوينده‌ي قوي استفاده كرد، زيرابه بافت فرش و رنگ آن آسيب مي‌رسانيد، اگر لكه‌ي جوهر روي فرش شما از چند روز پيش مانده بايد حتماً لكه بريان را به قاليشويي واگذار كنيد، چراكه انجام اين كار در منزل سبب آسيب ديدن فرش شما مي‌شود.

 

 

 

زرد شدن فرش پس از شستشو:

اين اتفاق زماني ممكن است بيفتد كه آب كثيف، درون فرش باقي‌مانده باشد. همين امر موجب زرد شدن و ايجاد لكه‌ي زردروي سطح فرش شما مي‌شود. اگر از شوينده‌ي نامناسب با الياف فرش براي شستشو استفاده كنيد، زردي فرش نيز اتفاق مي‌افتد. يكي ديگر از عوامل زرد شدن فرش، جارو نكشيدن و نتكاندن سطح رويه و پشت فرش قبل از شستشو مي‌باشد، خاك روي فرش با آب مخلوط شده و گل حاصله به درون فرش نفوذ كرده و پس از خشك شدن فرش باعث زرديان مي‌شود. اگر فرش را پس از شستشو آويزان كنيد، آبهاي مانده درون فرش به ريشه‌ي آن نفوذ كرده و باعث زردي ريشه‌ها مي‌شود. بهتر است فرش را روي سطح صاف پهن كنيد تا خشك شود وحتما قبل از خشك شدن آب فرش را كاملاً با پارو بگيريد تا هيچ‌گونه رطوبتي درون فرش باقي نماند و باعث زرد شدن ريشه وسطح ان نشود.

 


راه‌هاي برطرف كردن زردي فرش:

اگر تمام راهكارهاي ارائه‌شده (گرفتن آب كثيف فرش، جارو زدن سطح رويه و پشت فرش، تكاندن فرش، نياويختن فرش) راعملي كرديد و فرش شما زردرنگ شد، چه بايد كرد؟

۶ ليوان آب، ۲ قاشق غذاخوري سركه‌ي سفيد و ۲ قاشق چاي‌خوري نمك را مخلوط كرده و اين محلول به‌دست آمده را با يك حوله‌ي تميز روي سطح فرش و ريشه‌ها بكشيد تا زرديان برطرف شود . بعد با يك حوله‌ي تميز ديگر سطح فرش را خشك كرده و فرش را درهواي آزاد پهن كنيد تا كاملاً خشك شود و فرش شما بوي نامطبوعي نگيرد.

تعميرات كابينت تهران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۵:۰۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)